Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 15:07

De fa Botz in Duitsland geeft bij al haar verkoopadvertenties van Porsches 964 de volgende tip:

Tipp vom Fachmann, bitte kaufen Sie keine 964 aus 1989 und 1990ig
die ersten beiden Produktionsjahre waren die Autos mit vielen Mängeln
behaftet und sind im Unterhalt sehr teuer und anfällig,


Lijkt mij een nogal merkwaardige tip. In de eerste plaats zullen vele P 964 uit de modeljaren 1989 en 1990 inmiddels wel zijn gemodificeerd. Maar het betekent ook, dat deze firma nu en in de toekomst - met goed fatsoen - geen 964 meer kan aanbieden uit die modeljaren.
Of zie ik het een en ander verkeerd?

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 15:16

Dat hoor ik niet voor het eerst. Maar heb er zelf geen ervaring mee.

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 15:35

Is al heel veel over geschreven. Die 89 en 90ers hadden geen pakking, daardoor wilden ze enorm gaan lekken. De meesten zijn al lang gemodificeerd, of door porsche in de begin jaren of later door iemand anders.

En als er nu nog een ongemodifuceerde rondt rijdt en niet lekt, doe ie dat morgen ook niet opeens.

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 16:06

Paniekzaaierij

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 16:16

Idd,typisch zo'n (in) verkoop verhaal: nadruk leggen op de zwakke punten.

Hij zal al te graag goede en voordelige 964's willen inkopen...en het verkoopverhaal is het tegenover gestelde: allang gemodificeerd....en niet kapot te krijgen.

Kortom, onzin en bangmakerij. ...en probeer eerste een goede 964 te vinden, dan pas oordelen over welke bouwjaar etc...

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 19:37

Als dat de vakman is, zou Ik daar idd geen 964 uit 89 of 90 kopen. Of uit een ander jaar :lol:

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 22:31

Toen ik in de markt was voor een 964 was dit alom bekend, eind jaren 90 :!:
Een eerste type van 89 - 90 kocht je toen tussen de 45 en 55 K in guldens, een type met airbags ging snel naar de 70 en 80 K.
Wat toen ook vaak stuk ging en ook bij mij was het dubbel werkend vliegwiel, klik klak deed hij en een schokkie voelde je.
Kocht er eentje van begin 90 en zonder modificatie en 8 jaar gehad zonder lekkage, een super auto met 90 K op de teller.

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 22:36

Dus.....een portie geluk moet je ook hebben.

En niet onbelangrijk: gevoel voor techniek....en niet onbehouwen raggen met een sportwagen.

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 23:09

Mijn pa kocht ooit een gloednieuwe mondeo.
Binnen 1.5 maand de motor kaduuk.
Soms moet je dus blijkbaar ook eens ongeluk hebben. :wink:

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

09 aug 2014 23:28

Wat dacht je toen Ford begon met de boven liggende nokkenas en aangedreven met een riem :oops: :evil:
Niet normaal hoeveel er stuk gingen, BMW begon ook met een riem begin jaren 90 en ging weer terug naar de ketting :scratch:

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

10 aug 2014 0:35

En nu gaan ze trouwens allemaal weer terug naar een riem, want kettingen is momenteel ook niet meer betrouwbaar.

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

10 aug 2014 9:25

Luchtkoelers :popcorn:

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

10 aug 2014 9:40

De man wil de prijs van zijn 91-93 modellen uit zijn eigen voorraad flink opdrijven :idea:

Re: Tip Fa Botz GmbH over Porsche 964???????

10 aug 2014 9:42

mckok schreef:En nu gaan ze trouwens allemaal weer terug naar een riem, want kettingen is momenteel ook niet meer betrouwbaar.


Niet bij die moderne geblazen underengineered hyper-de-pieper blokjes van VAG/ BMW nee.
Plaats een reactie