Addertje onder het gras, het "lage" verbruik.
Klinkt allemaal zo leuk bij die Plug-in Hybrids, maar een bijna niemand haalt het verbruik wat de fabrikant op geeft.
Tenzij je hem altijd oplaad, dan kom je een beetje in de buurt.
In de praktijk merk ik dat veel klanten, vallen voor de plug-in hybrids door de lage bijtelling en het lage verbruik.
Tot dat ze er achter komen wat het verbruik werkelijk is van een plug-in hybride.
1 op 13 i.p.v 1 op 50 (ik neem de Mitsubishi Outlander PHEV als voorbeeld)
Maar aan de andere kant, we kopen een Porsche toch niet om het verbruik lijkt mij.
Buiten dat voor de zakelijke rijder wellicht interessant door de 14% bijtelling.
Daarnaast moet ik zeggen dat facelift iets beter smoelt dan vorige Cayenne.
De prestaties zullen als vanouds goed zijn, daar twijfel ik niet aan.
Maar goed als je het verbruik niet het belangrijkste vind, maar je wilt zakelijk Porsche rijden met 14% bijtelling dan is dit een interessante optie.