Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 aug 2014 11:25
Stel je brengt je 997 naar een specialist voor een apk en om de sierstukjes van de uitlaat vast te zetten en wat moeren te vervangen. Uiteindelijk ook nieuwe accu geplaatst. Voor het vervangen van de moeren zijn de bouten warm gestookt en in het verlengde zit de lambda sensor. Bij ophalen van de auto geeft ie een motorstoring. Daarvoor dus geen enkel! probleem...Dan heb ik er dus al de p. in..... Storing reset en probeert u het maar weer. Wederom storing. Conclusie Lambda sensor overleden. Suggestie specialist nieuwe sensor laten monteren en 270e afrekenen. Ja er is waarschijnlijk wel een verband, maar de sensor was vast al niet helemaal ok. Dus eventueel kunnen we het er gratis voor u inzetten.... Sensor op internet afhankelijk van type 87e incl btw tot 176 incl. Bij specialist 195 ex. Zal ik vragen om te zoenen??? Heb het gevoel dat ik genaaid wordt...
Geloof niet dat ik dat bij deze specialist nog laat doen...
16 aug 2014 11:41
Waarschijnlijk moeilijk te bewijzen. Balletje opgooien bij een andere specialist om na te vragen wat zijn werkwijze zou zijn geweest. En bespreek het met je huidige specialist. Hij zal het ook belangrijk vinden om zijn klanten tevreden te houden, mits je bezwaar realistisch is. Succes
16 aug 2014 12:49
Ruviano schreef:Geloof niet dat ik dat bij deze specialist nog laat doen...
Hi Ruviano,
Helaas een zelfde ervaring met ex-mijn Boxster, bij zo'n "specialist". Toevallig ook Lambdasonde-gerelateerd. Dat was één keer en nooit meer. Sindsdien altijd naar PC. Ja, dat kost meer maar voor mij is het een deel van de merkbeleving geworden.
Ik ben van mening dat je "specialist" het onderdeel tegen zijn inkoopprijs, die nog zo'n 30-40% lager ligt dan de prijs die jij op internet aantreft, moet leveren. En dan mag 'ie eventueel nog wel (een deel) van het arbeidsloon rekenen, tenslotte is het voor hem ook gewoon werk.
16 aug 2014 14:27
Ik heb er ook moeite mee als specialisten ook nog eens verdienen aan het oplossen van hun ( waarschijnlijk) eigen fouten. Waardeloos.
16 aug 2014 14:59
Ik weet niet welke sensor er vervangen moet worden, je hebt er nl vier. Maar tussen de 100 en 140 euro zie ik er zo een paar op internet staan. En dan even zelf eronder zetten, je kunt er goed bij!
klikkerdeklikEn yep, met €270 wordt je idd genaaid!
16 aug 2014 15:07
Hier ook de lambda sonde bij de 911 kapot na reparatie...
Ook bij de specialist.
16 aug 2014 16:05
We praten hopelijk niet over een en dezelfde specialist.....
16 aug 2014 20:29
Voor mij geen PSTG meer. Op zich lijken ze me kundig, maar deze benadering geeft mij gewoon een hele vieze bijsmaak. "Ja er zal waarschijnlijk inderdaad wel een verband zijn, maar op zich maken wij natuurlijk geen dingen stuk aan uw auto."
De coulance is dat of zij regelen de lambda voor de volle mep en zetten hem er gratis onder... Hetgeen volgens mij max 15 minuten werk is als ik het zo eens bekijk. Of ik regel zelf een lambda ("... maar ja dan weet je het natuurlijk nooit") en reken de arbeid af wat toch al snel een uurtje werk is.. Ik neem het in overweging en dus donderdag naar Robert Visser om het te laten fixen. Dan betaal ik liever iemand anders dan dat ik mee ga in dit gezeik.
Laatst bijgewerkt door
Ruviano op 18 aug 2014 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.
16 aug 2014 20:38
Zowel bij de Porschespecialisten als bij de dealer werken mensen.....
Ik zie het probleem niet zo, liever een goede monteur bij de specialist dan een slechte monteur bij de dealer en liever een goede monteur bij de dealer dan een slechte bij de specialist.......
En het is nu eenmaal zo dat die moeren toch vervangen moesten worden? Hoe hadden ze dat bij de dealer dan waarschijnlijk gedaan? Juist ja, warmstoken die dingen....
16 aug 2014 20:53
Lambdasensoren worden tot wel 500gr. warm binnen 8 seconden, dus lijkt me sterk dat het komt van het warmstoken van een paar moertjes. Gemiddelde levensduur van "voorgloeiende" lambda's is ongeveer 100.000km.
16 aug 2014 21:27
Elferhenkie2 schreef:Zowel bij de Porschespecialisten als bij de dealer werken mensen.....:
Je moet ook een beetje geluk hebben, kreeg vorige keer een ervaren monteur bij mijn GT3 en wist er veel van
Maar de laatste keer een jong jochie en kon mij geen antwoord geven en moest dit steeds aan een andere (lees oudere) monteur vragen
16 aug 2014 21:28
Het kan allemaal toeval geweest zijn. Ook al was het bij een dealer. Er zit zoveel op een auto tegenwoordig en het gaat makkelijk stuk.
Ben zelf ook monteur en krijg ook vaak genoeg te horen dat na een APK bijvoorbeeld de rechter voor raam ineens niet meer open gaat, kreeg ik weer de schuld ervan terwijl het rechter raam niet eens open geweest is na controle APK. En dan moest ik hem onder garantie repareren
dacht het niet.
16 aug 2014 21:35
Bij de schade ook wel eens meegemaakt, komen ze hun auto ophalen, lopen ze gelijk naar de andere kant dan waar de schade zat: Oh maar hier zit een kras, die zat er nog niet op...
Was het al een bijgewerkte kras.....
16 aug 2014 21:48
Snap ik niet...je hebt een 997 en je doet moeilijk over 100 euro.
Gun die specialist ook wat, dan kun je een keer terugkomen en hij matst je ook wel met andere dingen.
Altijd dat afrekenen....overal werken er mensen en overal gaat er ook weleens wat mis.
16 aug 2014 21:52
Waarom moet hij betalen voor iets wat een ander niet goed heeft gedaan? Omgekeerde wereld!
16 aug 2014 21:58
Dial_888 schreef:Snap ik niet...je hebt een 997 en je doet moeilijk over 100 euro.
Gun die specialist ook wat, dan kun je een keer terugkomen en hij matst je ook wel met andere dingen.
Altijd dat afrekenen....overal werken er mensen en overal gaat er ook weleens wat mis.
Ja daag, wat een onzin. Omdat ie een 997 heeft moet ie maar met geld smijten? Hij zal het echt wel kunnen missen hoor, maar niet op zo'n manier.
Jij tankt toch ook altijd over de grens in Duitsland, en koopt een Optimate4 via Marktplaats en niet nieuw in de winkel?
Laatst bijgewerkt door
DennisvdB op 16 aug 2014 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.
16 aug 2014 22:02
Maar kun je de monteur de schuld geven van deze storing?
Die dingen gaan ook geen leven lang mee natuurlijk.
Misschien dat er heel hard op de moeren/bouten is geslagen om ze los te kappen o.i.d. maar denk ook dat ze door verhitting van de flensmoeren/bouten niet stukgaan.
16 aug 2014 22:05
Nee Henk, ik denk dat het pure toeval is. Aangezien zo'n lambda een paar 1000 keer heet/koud wordt, plus de constante bedrijfstemperatuur, is ie gewoon aan slijtage onderhevig. Keer een paar moeren warm stoken in de buurt van de sensor zal echt niet het einde van de lambdasensor zijn.
16 aug 2014 22:10
MickRS schreef:Waarom moet hij betalen voor iets wat een ander niet goed heeft gedaan? Omgekeerde wereld!
Wie zegt dat? Dat die monteur een fout gemaakt heeft? Lambdasondes gaan met bosjes kapot
16 aug 2014 22:14
DennisvdB schreef:
Jij tankt toch ook altijd over de grens in Duitsland, en koopt een Optimate4 via Marktplaats en niet nieuw in de winkel?
Zeker, en daarom hoef ik ook niet moeilijk te doen om 100 euro mocht de rekening ivm tegenvallers wat hoger uitvallen...
16 aug 2014 22:15
Twee discussies nu: nee, ik weet ook niet of het fout gegaan is door de reparatie of dat het toeval is.
Maar:
Dial_888 schreef:Snap ik niet...je hebt een 997 en je doet moeilijk over 100 euro.
Gun die specialist ook wat, dan kun je een keer terugkomen en hij matst je ook wel met andere dingen.
Altijd dat afrekenen....overal werken er mensen en overal gaat er ook weleens wat mis.
Dit is echt BS!
16 aug 2014 22:26
Nee hoor, pech dat een sonde (slijtagedeel) op dat moment stuk gaat. Kun je de specialist/monteur ook niet kwalijk nemen en vooral hier de schuld van geven en op zijn kosten laten oplossen.
Omgekeerde wereld: je levert een tweedehandse in en je wilt een nieuwe terug....
16 aug 2014 22:36
Net zoals ik niet weet of het door de monteur komt, weet jij niet of het gewoon pech is...
16 aug 2014 23:21
Dial_888 schreef:Nee hoor, pech dat een sonde (slijtagedeel) op dat moment stuk gaat. Kun je de specialist/monteur ook niet kwalijk nemen en vooral hier de schuld van geven en op zijn kosten laten oplossen.
Omgekeerde wereld: je levert een tweedehandse in en je wilt een nieuwe terug....
Begrijpend lezen is lastig.... Als iemand aangeeft dat er waarschijnlijk wel een verband is tussen de twee zaken, (idd niet zo zeer het warm stoken maar wel de bijbehorende handelingen als het lostikken) maar vervolgens niet een gedeelte van de rekening wil oppakken....dat is de kern.
Dat is iets anders dan nieuw voor gebruikt etc. ....Non discussie.... als aangegeven dan laat ik het liever door iemand fixen die bereidt is om mee te denken naar een klant vriendelijke oplossing.
16 aug 2014 23:32
Tja soms gaan er dingen stuk tijdens een reparatie die niet te voorkomen zijn.
Moet je als monteur daar altijd maar voor opdraaien? Heeft hij in dit geval een fout gemaakt waardoor hij stuk is gegaan? Denk het niet...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.