Vergelijk nu eens zelf je chassisnummer (kofferruimte) met het vermelde chassisnummer in je originele onderhoudsboekje (of zit er geen origineel onderhoudsboekje bij?).
Dit nummer (kofferruimte) begint, neem ik aan, met ZZZ. Dit duidt inderdaad op productie voor ROW. Het is echter bekend, dat op het karkas bij een Serie P 964's (1990 / 1991) het ZZZ nummer is ingestansd (of is dit met een "t"
) zonder dat nog bekend was of die auto's inderdaad voor ROW bestemd waren of wellicht toch nog naar de US zouden worden uitgevoerd. Werden die Porsches dan inderdaad naar de US uitgevoerd dan kregen die een VIN nummer, beginnend met WP0AB2 (Porsche 964 carrera). Dit VIN nummer moet in het originele onderhoudsboekje staan. De laatste vijf cijfers van beide VIN nummers zijn identiek.
Het kan dus heel goed zijn, dat jouw 964 wel degelijk naar de VS is uitgevoerd en daarna weer is teruggekomen. Ook is het inderdaad mogelijk, dat een US militair destijds een P964 belastingvrij heeft aangeschaft, daarmee in Duitsland (ROW, dus ZZZ) heeft rondgereden (ik dacht minimaal 1 jaar gebruik in het land van herkomst) en die auto daarna mee heeft verhuisd terug naar de VS. Daar zijn de vereiste aanpassingen aangebracht (verlichting, bumpers e.d.) en is het VIN nummer aangepast.