Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 sep 2014 10:39
Ik heb zelf op dit moment een MG F. en ik zit nu te kijken naar een porsche boxster. Nu lees ik hier en daar dat de koppakking een probleem is bij de 986. Uiteraard kan ik lezen wat ik wil, maar ik zoek juist mensen die zelf al een 986 hebben, of hebben gehad of iemand kennen die er 1 heeft en zijn/haar ervaring kan delen over deze wagen.
15 sep 2014 11:39
Buiten dat je hier geplaagd wordt?
Ik rij er al bijna 6 jaar probleemloos mee rond, gewoon regulier (goed) onderhoud en meer niet. Als je er goed voor zorgt is het een probleemloze auto. Wel een goede AKK laten doen.
15 sep 2014 13:04
Het is geen 968
15 sep 2014 13:13
TOV een MG alleen maar voordelen, denk ik
15 sep 2014 17:48
Vijf jaar mee gereden. Als je een net exemplaar koopt en tijdig onderhoud laat uitvoeren is er meestal weinig aan de hand.
15 sep 2014 17:58
Nadeel is dat'ie beter rijdt dan 'n 911
Of moet ik zeggen "anders"
Onderhoud is belangrijk en met name tijdige olie-wissel.
Als je portemonnee het toe laat, koop dan (wel) een handgeschakelde 3.2S
AKK niet vergeten!
15 sep 2014 18:02
Google even op m96 engine, lees je in, laat je niet gek maken en bekijk dan of je er nog zin in hebt. Alle Porsches zijn duur in onderhoud. Onderdeel prijzen liggen op een heel ander niveau dan van een MG-F. Daarnaast koop je minimaal een bijna 10 jaar oude auto. Dat hoeft geen probleem te zijn maar dan moet wel al het noodzakelijk onderhoud zijn uitgevoerd. Dat is lang niet altijd het geval. Daarom zit er erg veel troep tussen, helaas want het zijn zeer goed rijdende wagens. Als je een goede hebt dan kan je daar erg veel lol aan beleven.
15 sep 2014 18:54
mrvie schreef:Ik heb zelf op dit moment een MG F. en ik zit nu te kijken naar een porsche boxster. Nu lees ik hier en daar dat de koppakking een probleem is bij de 986. Uiteraard kan ik lezen wat ik wil, maar ik zoek juist mensen die zelf al een 986 hebben, of hebben gehad of iemand kennen die er 1 heeft en zijn/haar ervaring kan delen over deze wagen.
Mrvie,
Rij nu mijn tweede Boxster,
1. Boxster 2.5 tiptronic
2. Boxster 550 Spyder (is een 3.2 S, handgeschakelde 6-bak met Cargraphic "Leistungskit 3" = ongeveer 300 pk)
M.a.w. twee heel verschillende Boxsters.
Beide probleemloos gereden (gewoon goed onderhouden en regelmatig de beurten wanneer nodig - hier ECHT niet op bezuinigen)!
Zoals al eerder opgemerkt: ga voor een 3.2 S als het ff kan.
Een TOTAAL andere beleving als een MG F.
Succes!
15 sep 2014 19:13
Ruudje schreef:Buiten dat je hier geplaagd wordt?
Hij komt uit een MG-F. Die is echt wel wat gewend hoor
Gewoon doen.
15 sep 2014 19:52
haha, bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal zeker zo even inlezen op de motor. Maar zijn er echt geen bekende klachten?
En ik krijg alleen maar complimentjes met mijn MGF
, maar daar doe ik het niet voor. Ik heb een betrouwbare roadster nodig.
15 sep 2014 20:09
er zijn wel problemen met een 986. plof risico. maar dat is inmiddels goed te voorkomen, kost wel wat. of je neemt het risico, plof is volgens mij 1:20... maar wel goede bang for the buck!
15 sep 2014 20:11
Heb zo'n F altijd wel een sympathiek karretje gevonden. Zag er gisteren nog een rijden, zwart/beige (wel met 2 grijze pruiken erin).
15 sep 2014 20:25
horn schreef:er zijn wel problemen met een 986. plof risico. maar dat is inmiddels goed te voorkomen, kost wel wat. of je neemt het risico, plof is volgens mij 1:20... maar wel goede bang for the buck!
Wat bedoel je precies met " Plof risico " ? Is dat hetzelfde als de koppakking?
15 sep 2014 20:31
Nope, was dat maar waar. Zoek maar even op plof en waterkoker...
15 sep 2014 20:54
Maarre... schop eens wat foto's van je MG online!
15 sep 2014 20:55
1,5 jaar geleden had ik dezelfde discussie met mezelf: van enigszins betaalbaar Engels (Lotus 75) naar upmarket Duits. Ik heb echt alles gelezen en gehoord over de klachten van de P986. Ken ook mensen die die plof hebben meegemaakt. Ik heb het toch gedaan (2.5) en geen seconde spijt gehad, zelfs na inderdaad dure onderhoudsrekeningen. Een 2.5 is geen bliksem in verhouding met veel andere Porsches, maar van het overige verkeer krijg je alle ruimte. Geef niet je laatste geld uit aan een Boxster. Koop de beste die je kunt betalen, met onderhoudshistorie en AKK. Als dat een S is, go for it (wel wennen na een MG-F trouwens). En niet teveel nadenken over een mogelijke plof. Op termijn een modificatie overwegen, bv icm nieuwe koppelingsplaten. Succes en veel plezier bij het keuzeproces!
15 sep 2014 21:04
Hier kan je de foto's zien. Ik ga de MGF ook te koop aanbieden:
http://pho.to/7ADmRHmm. Zal wel goed moeten lezen inderdaad over de klachten ervan. Zou het zonde vinden om inderdaad een porsche te kopen en dan een half jaar later een nieuwe motor in te bouwen.
15 sep 2014 22:03
mrvie schreef:haha, bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal zeker zo even inlezen op de motor. Maar zijn er echt geen bekende klachten?
Tuurlijk wel. Ga maar Googlen op "986 IMS RMS". Daar ga je gegarandeerd last van krijgen, tenzij je een modificatie laat uitvoeren.
Daarnaast vormen de radiatoren aam de voorzijde een zwakke plek. Daar gaat vuil tussen zitten dat voor corrosie en uiteindelijk lekkage zorgt.
Zoals iemand hier terecht al zei, P onderhoud is altijd duur. Mijn stelling: P's zijn niet betrouwbaarder dan andere auto's, ze lijken alleen betrouwbaarder omdat ze beter worden onderhouden; omdat de eigenaren liefhebbers zijn. Geldt in ieder geval voor mijzelf.
De 986 is een heerlijke auto om in te rijden. Inzetbaar van DD tot in de Alpen, Dolomieten en Pyreneeën. Probeer een 'S' te pakken en geef 'm de sporen.
15 sep 2014 22:21
RetroMan schreef:Ga maar Googlen op "986 IMS RMS". Daar ga je gegarandeerd last van krijgen...
Nou, nou, nou...
15 sep 2014 22:29
Eerste wat ik zie is:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ilures.htmen dat ziet er niet al te best uit...
15 sep 2014 22:34
horn schreef:er zijn wel problemen met een 986. plof risico. maar dat is inmiddels goed te voorkomen, kost wel wat. of je neemt het risico, plof is volgens mij 1:20... maar wel goede bang for the buck!
Wat is de kostprijs van de aanpassingen om het te voorkomen?
En is de motor dan volledig plof proof? Want ik dacht eerst nog dat het enkel het risico enorm verkleinde, maar dus niet volledig elimineert.
15 sep 2014 22:50
dobbelsteen schreef:En is de motor dan volledig plof proof? Want ik dacht eerst nog dat het enkel het risico enorm verkleinde, maar dus niet volledig elimineert.
Als ik Hartwiek mag geloven is ie na modificatie echt volledig plof proof. Dan gebeurt er echt helemaal niks vreemds met de motor, gedurende wel een half miljoen kilometers. Echt gegarandeerd probleemvrij, dat is wat ik begreep van Hartwiek.
15 sep 2014 23:00
wat betekent 1:20?
16 sep 2014 3:15
Kans 1 op 20.
Als ik je reacties leea klus je misschien zelf ook aan auto's als hobby. Ik zou me niet te veel zorgen maken.akk doen bij misschien een partij die ook de modificaties uit voeren, indien ze dat doen. Die herkennen de punten waarop te letten wel. En pech kan je hebben.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.