Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 sep 2014 22:35
Ha mede P rijders
Iemand gouden tips voor gespecialiseerde schadeherstelbedrijven / velgenherstel?
Er is vanavond in Amsterdam iemand tegen m'n GT3 geknald
, achterscherm en velg beschadigd. Gelukkig stond ik op semi-slicks en regende het, dus de klap is goed opgevangen.. auto stond dwars op de weg. Ik had voorrang en alle formulieren zijn netjes ingevuld, maar ik wil diegene niet op onnodige kosten jagen dus als iemand een goed adresje weet.. graag
gr David
29 sep 2014 22:42
Raar verhaal dat je iemand niet op onnodige kosten wil jagen terwijl jou dat wel is gebeurt door hem.
Je moet gewoon een goed adres hebben en wat het kost doet er niet toe.
De verzekering betaald neem ik aan. Of is het een gevalletje dat de veroorzaker het uit eigen zak wil betalen... Kijk hier mee uit.
Ik weet rondom Adam geen adressen maar wellicht iemand anders.
Succes met het herstel.
29 sep 2014 22:45
Erg vervelend maar mijn eerste prio zou toch vooral zijn je GT3 zo perfect mogelijk te laten herstellen.
Waarom dan op zoek naar een "adresje" om de tegenpartij niet onnodig op kosten te jagen?
29 sep 2014 22:52
Misschien ben ik te aardig
Prioriteit nr 1 is herstel, hij is vrij nieuw dus moet door een echte specialist gecheckt worden. Kan sowieso bij de dealer natuurlijk
29 sep 2014 23:34
Ik zou de auto dan ook altijd bij de dealer brengen.
Het is niet jouw fout en je hebt recht op correct herstel!
30 sep 2014 0:07
+1. Zou ik ook doen. Dit soort zaken is nou net waar hij voor verzekerd is. Zorgen dat je zo min mogelijk extra waardevermindering oploopt
30 sep 2014 0:28
Besef wel dat de dealer zelf geen schade's hersteld, maar dit zal uitbesteden naar ...
Ze zullen ongetwijfeld samenwerken met een goed bedrijf, maar wellicht zinvol om
te vragen waar je auto daadwerkelijk hersteld wordt.
30 sep 2014 12:49
Blauwe Blazer schreef:Ik zou de auto dan ook altijd bij de dealer brengen.
Het is niet jouw fout en je hebt recht op correct herstel!
+1
Ze herstellen idd niet zelf maar hanteren behoorlijk hoge kwaliteitseisen,
dus ook tav de bedrijven met wie ze hierin samenwerken.
30 sep 2014 23:13
Dealers besteden veelal schade uit aan de schade specialist dus zij leveren dan die kwaliteit Waarom dan de dealer en niet rechtstreeks naar de specialist.
Tarieven van deze specialisten zijn veelal aantrekkelijker dan bij de dealer, ook als het verhaalbaar is bij een verzekeraar.
Dus de doelstelling van TS is haalbaar bij een Porsche schadespecialist.
01 okt 2014 0:34
Schade's worden tegenwoordig vaak "gestuurd" door de maatschappijen en hebben weer contracten met deze schadebedrijven
Aantal jaren terug een schade aan de BMW en hij ging naar een schadebedrijf van de Sterngroep die er naast zat, maar om nou te zeggen top nee
01 okt 2014 5:42
Verzekeringen sturen alleen maar voor financiƫle winst, niet voor kwaliteit. Kies je voor KWALITEIT , bepaal dan zelf waar je repareert.
01 okt 2014 10:09
NeefDave schreef:Gelukkig stond ik op semi-slicks en regende het, dus de klap is goed opgevangen.. auto stond dwars op de weg.
Desondanks zou ik de auto toch zeeeeer goed laten nakijken. Waar heb je de auto in onderhoud, kunnen zij niets voor je betekenen om dit te begeleiden?
NeefDave schreef:maar ik wil diegene niet op onnodige kosten jagen dus als iemand een goed adresje weet
Wat een onzin, was het een bekende van je?
02 okt 2014 13:02
NeefDave schreef:Misschien ben ik te aardig
Prioriteit nr 1 is herstel, hij is vrij nieuw dus moet door een echte specialist gecheckt worden. Kan sowieso bij de dealer natuurlijk
De P eerst de wielstanden laten controleren .Laat dit doen door de schadehersteller zodat deze kosten met de eventuele noodzakelijke herstel werkzaamheden opgenomen worden.
02 okt 2014 13:09
NeefDave schreef:hij is vrij nieuw dus moet door een echte specialist gecheckt worden.
Zou Theo van Rijn eens bellen.
02 okt 2014 17:31
Rijn schreef:Dealers besteden veelal schade uit aan de schade specialist dus zij leveren dan die kwaliteit Waarom dan de dealer en niet rechtstreeks naar de specialist.
Omdat het makkelijker kan zijn om het via een officieel Porsche dealer te laten regelen incl garanties en waarborg van kwaliteit dan tussen alle schadebedrijven net die ene eruit te selecteren en het risico te lopen dat het achteraf toch niet zo'n goede keuze blijkt te zijn geweest.
02 okt 2014 20:20
NeefDave schreef:Misschien ben ik te aardig
Prioriteit nr 1 is herstel, hij is vrij nieuw dus moet door een echte specialist gecheckt worden. Kan sowieso bij de dealer natuurlijk
John van Vianen uit Woerden, een echte porsche hersteller.
03 okt 2014 0:08
Omdat het makkelijker kan zijn om het via een officieel Porsche dealer te laten regelen incl garanties en waarborg van kwaliteit dan tussen alle schadebedrijven net die ene eruit te selecteren en het risico te lopen dat het achteraf toch niet zo'n goede keuze blijkt te zijn geweest.
Voor de buitenwereld en dit geldt alleen voor die dealers die de schade daadwerkelijk zelf uitvoeren. Dan alleeen kunnen ze de garantie en kwaliteit waarborgen.
De dealers die het uitbesteden strijken hun marge en eer op en daar is niks mis mee , maar de garantie en waarborg komt toch echt van de schadehersteller. En gaat het eens fout wat kan gebeuren ook wij als schadeherstellers zijn niet volmaakt dan mag hij het over doen, ook daar is niks mis mee.
Je staat achter je product . Doe het goed of doe het niet.
03 okt 2014 17:21
+1 voor dealer. Als je achtervelg ook kapot is, kleine kans dat de ophanging / lager/ as en wat er nog meer zit ook wel een tik heeft gehad. Kijkt een adresje daar ook goed naar en volgens de juiste specs? Er is altijd kans op een verborgen schade dat pas later aan merkbaar wordt. Een GT3 is nu niet een standaard 996 of 997 oid. Bij evt latere verkoop is een factuur van schade herstel van de dealer toch wat betrouwbaarder onder de aspirant kopers (en voor de forum speurneuzen)
03 okt 2014 22:20
-1 Voor de dealer. Mijn ervaring is dat er bij de gemiddelde dealer (ongeacht het merk)
weinig tot geen mensen kaas hebben gegeten van schade-herstel. En om het dan alleen
via de dealer te laten doen omdat je dan een (kopie) faktuur met een Porsche-logo krijgt ...
Een GT3 is geen gemiddelde auto. Een auto die wat extra aandacht verdient. Bij een wat
groter schade-bedrijf kan het zijn dat jou auto 1 van 50 auto's is die die week worden
hersteld. Daar werken ongetwijfeld zeer ervaren en kundige mensen, maar om jouw auto
die speciale aandacht te geven is een dergelijk bedrijf misschien wat minder geschikt.
Ook de persoonlijke aandacht zal minder zijn, logisch, er zijn die week nog 50 klanten
die wat aandacht vragen.
Dus ik zou op zoek gaan naar een goed aangeschreven hersteller, niet te groot, waar je
kan rekenen op vakmanschap en een persoonlijke benadering.
In dit topic wordt ook gereageerd door Rijn. Die ken ik niet, maar zou zomaar een optie kunnen
zijn. Hij is tenslotte aktief op dit forum en niet op het Opel of Ford forum.
Succes !
03 okt 2014 22:38
Bobc4, ik ben het helemaal met je eens
03 okt 2014 22:51
Heb ( ondanks dat ik het zelf kan) recentelijk mijn dailly passat cc naar een schadegarant bedrijf moeten brengen.
tijdgebrek, voor dagelijks werk een auto nodig enz, zal velen wel bekend zijn.
Na 3 ophaalpogingen waarbij de auto elke keer bleef staan omdat er punten van kritiek open bleven staan, uiteindelijk de auto maar meegenomen met nog openstaande kritiekpunten.
Nog 2 weken ingereden en van pure ellende maar ingeruild
Het schijnt echt niet te lukken om geen foutjes te maken, of de kleine foutje weg te poetsen.. ( en het bedrijf staat in de regio zo goed aan geschreven)
( kreeg nog een enquete aanvraag van schadegarant en netjes negatief ingevuld, belde het bedrijf verontwaardigd op waar dat nu vandaan kwam..
)
Nee de grote "fabrieken" leveren geen vakwerk, aantallen aantallen en verzekeringen leeg zuigen daar draait het om.
voor de gt3 zoek een echte ( kleine) specialist...
03 okt 2014 23:39
Mijn "dealer" werkt samen met een echte "schadespecialist".
03 okt 2014 23:40
De "fabrieken" kunnen vaak wel vakwerk leveren, maar krijgen niet de ruimte om dat
ook te doen. Jij hebt het over "leegzuigen". Dat klopt, maar dan omgekeerd. De grote
schade-herstellers werken voor grote opdracht-gevers. Voor een tarief dat royaal
onder de kostprijs ligt. Om iets te verdienen zullen zij dus heel slim, efficient en snel moeten
werken. Gaat dat ten koste van de kwaliteit : niet altijd, maar dit effect ligt wel op de loer.
Hoe is deze situatie ontstaan ? Werken onder de kostprijs slaat toch nergens op ?
Het antwoord vult een telefoonboek, maar dat in deze branche de verhoudingen scheef
liggen is wel duidelijk.
04 okt 2014 11:08
Autoschade Splinter in Amsterdam. Hebben onder andere afspraken met Tesla en doen ook veel exclusieve auto's, waaronder Ferrari.
04 okt 2014 13:47
Edit..........
Laatst bijgewerkt door
Archiebald op 09 okt 2014 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.