Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

944 achterbank verwijderen.

01 okt 2014 10:18

Ik ben van plan om deze winter weer een aantal dingen aan mijn auto te veranderen/vervangen.
Nu had ik gezien dat er op facebook iemand zijn achterbank heeft verwijderd.
Zijn er mensen die dit als eens hebben gedaan/gezien?
En dan als set gekocht of zelf aan het werk gegaan?

Re: 944 achterbank verwijderen.

01 okt 2014 12:03

Achterbank van een 44 trek je er zo uit. 2 m6jes van de scharnierpunten van het rugdeel los, gordels eruit en de klemmetjes waarmee het zitvlak bovenaan vast zit loshalen. Verder zitten er een aantal stukken onder de vloerbekleding "geklemd". Deze iets omhoog halen en je hebt de achterbank er zo uit.

Wat je er vervolgens mee doet is aan jou :wink: .

Deutschenine heeft een complete cover.
Afbeelding

lange link :salut:

Maar die is redelijk geprijsd. Je kunt ook zelf aan de gang met het juiste tapijt, hier bv nette afgwerkte randjes aan zetten en de zitvlakken bekleden.

Afbeelding

Of de originele delen van Porsche, maar dat moet je mooi vinden....
Afbeelding

Als je het doet... doe het alsjeblieft netjes... Als het goed gedaan is vind ik het erg fraai, zo niet, dan het worden toch al snel *petjes* praktijken, zeker als er nog een subwoofer of 2 in komt... zou afbreuk doen aan de auto... vind ik.

01 okt 2014 12:30

Ik heb er voor gekozen om destijds zelf aan de slag te gaan om de achterbank te verwijderen in mijn 944 turbo. Dit heb ik gedaan in verband met de plaatsing van externe reservoirs voor de dempers waarop ik de demper af kan stellen. Deze kunnen het makkelijkste afgesteld worden op de plaats van de achterbank. Het verwijderen is een makkie, het terugplaatsen van de bekleding is wat moeilijker, als je kiest voor de (stugge) bekleding die origineel voor het tapijt gebruikt wordt. Hierbij is de vraag: hoe ver wil je gaan om het OEM te laten lijken. Maar als je het doet, doe het dan netjes en zorg voor een mooie afwerking. :)

Afbeelding

Afbeelding

Hier vind je een uitgebreide handleiding om het tapijt te maken:
http://www.revline.se/diverse/951RS_Carpet_Kit_w_Rear_Seat_Delete.pdf

Ik heb deze handleiding niet helemaal gevolgd, maar eerder als referentie gebruikt.

01 okt 2014 13:08

Ik wil het zelf ook inderdaad gewoon netjes doen, ben zelf niet echt voorstander van de ''petjes generatie'' en al helemaal niet je auto volstoppen met subwoofers.
Had even op de site gekeken maar dan dat ik voor 317 euri toch zelf wel de stof en tijd kan vinden.

Zit de stof er gewoon weer op gelijmd of heb je er nog iets van geluidsisolatie tussen gedaan?

01 okt 2014 13:55

Ik heb het tapijt verlijmd, maar zonder isolatie. Let wel: mijn auto is voor andere doeleinden gebouwd, dus isolatie is niet zo'n vereiste voor mij.
Het rijgeluid klinkt nu dus wel harder door in de auto.

01 okt 2014 14:39

Dat ziet er strak uit Emiel. :thumleft:
Wat voor een stoelen heb je erin?
@Rens:
Wil jij er ook zoiets van maken?

01 okt 2014 15:05

Het is wel mijn bedoeling ja, alleen hou ik de originele stoelen en haal ik denk ik de achterbank weg.
Dus bijna het zelfde ja alleen een kooi, daar moet ik maar eens over denken.

02 okt 2014 9:53

@Neppert:

Ik heb QSP stoelen geplaatst, type QST.27 (Drift 1, zonder FIA keur), ook heb ik een set QSP 4 punts gordels geplaatst (met FIA keur)

02 okt 2014 10:07

thnx!
Mooie stoeltjes!!
:thumleft:
Plaats een reactie