Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Turbo vs GT2

07 okt 2014 19:55

Zo,

Even wezen proefrijden met 2 auto's.
Om te beginnen met de 997 Turbo uit 2006 Tiptronic. Ja de auto was snel, maar de kick was er niet, ik wijd het aan de Tip, want het is niet
dat wanneer ik op de klok keek ik beneden de wettelijk snelheid zat, ook hier in Afrika 120km/h. Wegligging ongelofelijk maar daardoor ook
weer wat saaier, zeker omdat ik met mijn 993 vrij makkelijk drift.

De week erop een GT3 geregeld, "helaas" bleek die verkocht, maar ze hadden nog wel een GT2 uit 2009 met 10.000 KM op de klok, of ik
die misschien wilde rijden. Nadat ik de prijs gevraagd had, 2.2 miljoen randjes (158K Euri) heb ik maar ingestemd met een proefrit onder het mom
van de Turbo past niet bij mijn levenstijl.

Man o Man, wat een beest, heb snelle auto's gereden, 996 turbo, 360 Modena, maar dit slaat werkelijk alles maar dan ook alles. Duits, degelijk, snel
stugger dan de Turbo en wat een snelheid. :res: En het blijft gaan, Als ik ooit nog eens geld heb wordt dit mijn volgende auto. Hij stond op semi slicks
en een auto die me zelfs een beetje angst inboezemde. Ik zou bij deze auto nog wel even een extra race/drift cursus willen volgen om het maximale
er uit te halen

Laatste foto is de line up, maar zelfs met de inruil van de M5 en de 993 haalden we het nog niet, maar we waren het erover eens dat car poolen geen
bezwaar zou zijn geweest ;-)

Grtz Speedyf

O ja, mijn 993 voelde echt als een oude kever daarna.... :mrgreen:



Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Turbo vs GT2

07 okt 2014 20:19

GT 2 rules dus.... 8)

Re: Turbo vs GT2

07 okt 2014 20:34

Yep, GT2 rules

Afbeelding

Re: Turbo vs GT2

07 okt 2014 20:47

8) :mrgreen: 8) :mrgreen:

Re: Turbo vs GT2

07 okt 2014 20:55

Mooi spul... :thumleft:
Grappig kenteken op de BMW trouwens.

Re: Turbo vs GT2

07 okt 2014 21:12

Ja, zijn achternaam is lossbroek, we noemen hem hier Loose Pants, ook een Nederlander, vandaar..

Re: Turbo vs GT2

08 okt 2014 10:57

Cool! :cheers: :cheers: Moeten ze in Nederland ook eens invoeren die personalized kentekens... :thumleft:

Re: Turbo vs GT2

08 okt 2014 22:39

Aangezien het mij al gelukt is om op droog (zomers) wegdek rechtdoor de esp te activeren (lees: auto paar cm opzij over 4 slippende wielen) door het gas wat te enthousiast te activeren kan ik me niet echt voorstellen dat buiten het circuit een gt2 veel toevoegd..

then again, if it's worth doing it's worth overdoing dus: gt2 rules :)

Re: Turbo vs GT2

08 okt 2014 23:19

Heb beide helaas nooit mogen rijden, maar ik denk dat een gt2 niet zozeer iets toevoegd. Het zijn twee verschillende auto's met een eigen missie. Beide erg snel, maar beide met een andere focus.

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 8:16

de911gek schreef:Cool! :cheers: :cheers: Moeten ze in Nederland ook eens invoeren die personalized kentekens... :thumleft:



Zo te zien leest de VVD ook hier mee op het Forum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2317 ... en___.html

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 8:32

Back on topic: voor mij de Turbo voor waar ik hem voor gebruik of je moet echt een circuitheld zijn, dan is het de GT2 voor mij....

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 9:20

Het 'potentieel' van beide wagens is uiteraard enorm. Het zijn beide extreme (begerenswaardige) auto's met totaal geen gebrek aan vermogen. Prestaties van beide zijn super.

Het verschil tussen beide lijkt mij te zitten in de 4WD vs 2WD (zeker met zo'n potentieel), de standaard keramische remmen op de GT2 en het licht gewijzigde uiterlijk.

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 9:40

Als ik de keuze had... Altijd de GT2, ik rijd alleen Maar voor de lol (dit jaar nog slechts 2800km gereden met de P...) en dan geldt t Credo Meer is beter. Bovendien vind ik de achterbumper van de GT2 zo enorm pornografisch, hoewel ik eigenlijk een t**tenman ben.

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 12:08

Schitterend die eerste 997 GT2 met 530 pk. Vind je nu al voor schappelijke bedragen in Duitsland en is een absoluut beest! Kan me zijn lancering nog goed herinneren. Kwam in de testen van Autogids het kilometerpaaltje voorbij tegen 289 km/u... Tijdens de Porsche Days op Spa haalde een professionele coureur er toen 280 mee richting Combes, de toenmalige S (355 pk) deed daar maximaal 240...

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 15:10

De hele setup van de GT2 is toch volstrekt anders dan bij de turbo.

Waarom koopt/rijdt iemand een GT3 ipv een 911 Carrera (GT)S?

Is maar net wat je zoekt, ookal rij je hem niet alleen op het circuit.

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 22:15

De keramische remmen zitten ook standaard op de "s". meer dan 530 pk ook.

Maar idd, totaal andere auto's. Reden voor mij om voor de S te gaan is dat ik persoonlijk de looks van de gt2 net wat over de top vind en behoorlijk wat kilometers met de auto gemaakt worden...juist ook om te cruisen etc.

Neemt niet weg dat ik er graag een gt2 naast zou zetten voor het betere knalwerk :thumleft: aan de andere kant zou ik dan wellicht voor 'n f430 gaan.

En een 993 of 964 gewoon om naar te kijken. En een carrera gt voor het geluid....maar goed ik dwaal af ;)

Re: Turbo vs GT2

09 okt 2014 22:29

caelin schreef:
En een 964 gewoon om naar te kijken. En een carrera gt voor het geluid....


hele dikke plus 1 hierzo :cheers:

.

Re: Turbo vs GT2

20 okt 2014 13:32

GT2 blijft een geweldig apparaat. Grote verschil met de 'gewone' turbo zijn de andere turbos en motormanagement. Maar vooral het onderstel. Een GT2 heeft een heel ander onderstel dan een standaard turbo. Dat maakt dat een GT2 snaarstrak stuurt en veel meer hardcore rijdt dan een op comfort gebouwde turbo.
Ondanks dat de 997 Turbo S en GT2 elkaar in een rechte sprint niet veel ontlopen is de ervaring met de GT2 dat het veel harder lijkt te trekken en sleuren.
Plaats een reactie