Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

stallen onder "carport" garage, wel of geen hoes

12 okt 2014 10:14

Na vandaag zal de Porsche waarschijnlijk aan zijn jaarlijkse rust beginnen.
Nu ben ik bezig met het maken van een garage. Aangezien de garagepoort aan de voorzijde en achterzijde van de auto er nog niet in zit is het meer een carport dan een garage. De auto staat wel droog maar omdat de wind erg doortrekt wordt de auto hierdoor wel altijd stoffig.
Als de garage af is wil ik een mooie Porsche hoes kopen. Nu nog niet omdat die dan binnen no time vuil zal zijn.

Wat zouden jullie doen, accepteren dat er komende winter een laagje stof op komt of een goedkope hoes kopen? Ik weet niet hoe dit met mogelijke roestvorming zit.
Graag jullie mening!

Re: stallen onder "carport" garage, wel of geen hoes

12 okt 2014 10:18

Ik zou het stof voor lief nemen.
Vaak zijn die goedkope hoezen niet echt goed ademend.
Hierdoor blijft het vocht onder de hoes "gevangen" en gaat het lekker aan je auto vreten.

12 okt 2014 10:23

En die hoes kan ook weer schuren over de lak door de wind als je een goedkope hoes hebt

12 okt 2014 10:23

niet doen. rubbers worden groen. vocht blijft tussen auto en hoes zitten. Lekker laten doortochten onder de carport.

12 okt 2014 10:25

Je zou een stuk bouw zeil in de achterzijde van de "carport" kunnen maken - dat scheelt doorwaaien van stof, vuil, sneeuw etc.

En inderdaad - geen hoes is beter dan een krassende of vocht-vasthoudende hoes ..

12 okt 2014 11:31

En een ademende niet krassende hoes is nog beter. Die bestaan gewoon maar kosten wel wat natuurlijk.

12 okt 2014 16:54

Heb ooit zo n molton hoes gekocht bij Renntech, ademde goed en kraste niet, dus het kan wel.Stond wel gestald in een garage met veel ventilatie, dat dan weer wel.

12 okt 2014 18:48

wolfraider schreef:Als de garage af is wil ik een mooie Porsche hoes kopen. Nu nog niet omdat die dan binnen no time vuil zal zijn.

Ik heb een originele Porsche hoes voor binnen en die kan ik gewoon in de wasmachine wassen. Of een buitenhoes van Porsche ook wasbaar is kan ik je niet vertellen, maar een telefoontje naar de dealer en je hebt antwoord.

12 okt 2014 19:39

Tip van Olaf lijkt me een goeie, en verder geen bescherming. Door laten tochten

12 okt 2014 20:15

OK, geen hoes dan. Hopelijk zitten de poorten er komend jaar in. Het zeil gaat helaas niets worden. Ik ben bang dat dat de winter niet volhoud.

12 okt 2014 21:09

En dan maar hopen dat er niet veel katten in de buurt rondlopen 8)

12 okt 2014 21:14

Nee, een hoes .... en dsn 'n kat die 'n nestje gaat maken :|

12 okt 2014 21:31

Ja je hebt altijd baas boven baas..

12 okt 2014 22:25

Molton hoes nemen, heb ik al 3jr helemaal top. Je auto schoon eronder zetten en klaar, blijft ook schoon en droog dan. Onder carport beter nog, droog en ventileert ie prima door.

13 okt 2014 8:42

Er zijn hoezen speciaal voor gebruik onder de carport.
Deze ademen beter, en op maat te bestellen bijv. bij COVERKING.
http://www.coverking.com/eur/vehicle-covers

Heb ik ook (de class 3 triguard), en je kunt bij je bestelling nog aangeven of je bijv. een dakantenne hebt, achterspoiler etc.

Is veel beter dan zonder hoes, vocht ademt weg (maar is er onder de carport nauwelijks) en je hebt geen last van vliegen/spinnenpoep, dikke stoflaag, stuifsneeuw etc.
Tevens lichte bescherming tegen zon/UV, meer heb je niet nodig want hij staat onder de carport immers niet vol in de zon.

De Autobody Armor™ Custom Car Cover schijnt nog beter te zijn (ook 3 laags) maar is veel duurder.
4 en 5-laags ademen te weinig.

Jean-Pierre

15 okt 2014 20:58

Hoe zit het dan met de originele hoezen van Porsche zelf.
Wel wat duurder (ca 300 Euro), maar weet iemand de kwaliteit daarvan??

15 okt 2014 21:44

Ik raad een hoes echt af.

Waarom?

Als je hem op een vuile auto doet zullen er door de wind krassen ontstaan. Doe je daarna je vuile hoes op een schone auto? Bingo!

Dus als je een hoes gebruikt. Alleen een schone hoes op een schone auto als t niet waait! ;)

Zeker als je je auto onder een carport zet is het i.m.h.o echt onnodig :)

16 okt 2014 18:26

Uiteraard doe je de hoes over een gepoetste en stofvrije auto!
En onder een carport komt er zonder hoes echt veel stof, vliegen/spinnenpoep op, voetstapjes van katten etc.
Weet er alles van, had eerst géén hoes namelijk en ben blij dat ik er mee begonnen ben!
Ben het dus totaal niet met je eens Archiebald, heb jij wel eens een auto 3mnd stilgezet onder een carport?
Nou ik wel.

16 okt 2014 19:59

Buiten het feit dat ik geen carport heb. Ken ik wel een auto die al even stilstaat onder een carport en die ziet er niet uit nee.

Maar wat is er zo erg aan 't ding wassen als je hem er weer onderuit haalt? In mijn ogen is het alleen onbegonnen werk ervoor te zorgen dat zowel de hoes als de auto altijd schoon zijn als je ze gebruikt. Wil je dat wel, dan is dat alleen mijn tip :wink: Zorg dat beide schoon zijn. Ik zelf zou 't alleen nooit doen.

16 okt 2014 22:48

Appie G schreef:Hoe zit het dan met de originele hoezen van Porsche zelf.
Wel wat duurder (ca 300 Euro), maar weet iemand de kwaliteit daarvan??

Heb ooit zo' n hoes gekocht speciaal voor mijn type 911. Ook in de garage komt er nogal wat stof op. Hoes is van zachte stof en lucht doorlatend. Niet onder vochtige carport te gebruiken. Prima kwaliteit en past precies. Zal nooit een kras veroorzaken.
62808
Plaats een reactie