Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 okt 2014 16:44
Beste mensen,
Bij MH in Peize staat een 911 3.2 COUPE "CARRERA" van 1984 te koop voor 29.500 Euro (34.500 met beurt en apk etc)
Ik heb nu een 996 en kan deze er op inruilen. Heb (nog) niet zoveel kijk op een 911 uit '84. Waar moet ik op letten? Is dit een nette prijs?
Alvast dank!
Harald
19 okt 2014 16:57
Weer iemand die overweegt van watergekoeld naar luchtgekoeld over te stappen.
Vlakbij Peize zit PCG daar zou je een AKK kunnen laten uitvoeren en en er word voor je gelet waar je op moet letten. Of het gesprek verder met Micheal aangaan, hij zal je ongetwijfeld de plussen en minnen van de auto noemen. Vlgs mij zijn er verschillende mogelijkheden en met Meichel is mijn ervaring is te praten.
19 okt 2014 19:42
Het is niet dat ik meer met lucht- dan watergekoeld heb. Vind de discussie daarover maar ongefundeerde sentiment. Het gaat mij vooral om het waardeverlies. Van de 996 zijn er teveel gemaakt zodat deze nooit de status van de vroegere generatie zal krijgen. De 996 rijdt geweldig, de 911 3.2 cs vind ik mooier.
Michael heeft geprobeerd de 911 uit mijn hoofd te praten (geen ABS, onderstuur, etc etc) maar hij begreep dat ik daar allemaal geen probleem mee heb.
19 okt 2014 19:52
Waarvoor ga je hem gebruiken? Leuke auto voor erbij dan is zo'n stap terug in de tijd prima. Als DD zou ik het niet doen.
19 okt 2014 19:52
Heb je er al eens mee gereden?
't Zou kunnen dat je snel weer in je 996 zit, de waterlanders van ontroering over je wangen stromend
19 okt 2014 20:18
Ik heb er nog niet mee gereden. Ik had de 996 als dd gekocht maar daar kwam iets tussen zodat ik er in twee jaar tijd nog maar 9.000 km mee gereden heb. Ik heb een redelijk goed ingerichte hobbygarage en vind het leuk om aan een auto te sleutelen. Naast het gewone onderhoud van mijn 996 kan ik er verder niets mee. Allemaal elektronica.
Ik heb de aantallen nog even opgezocht: Carrera 3.2 1984 - 4.033 stuks en van de 996 4s 2002 - 4.802 stuks
De 4s is overigens te koop (voor belachelijk weinig) en staat op Autoscout24
19 okt 2014 20:49
wees bedacht op de rotte plekken in de wielkuipen... slaat in het holletje en roest door naar de deurstijl te herkennen aan blaasjes in de lak zelfde geldt voor het voorscherm..
19 okt 2014 20:54
Nou vooruit. Nog wat cijfers. Volgens wiki:
G-model: 193.605
996: 185.843
Maar uiteindelijk gaat het om wat jij zoekt in een auto. En sleutelen aan een 3.2 is idd wat makkelijker dan aan een 996. Maar vergis je niet wat er al aan elektronica in zit... Wellicht moet je nog wat ouder zoeken.
En ja, pas op voor roest. Heel klein bobbeltje aan de b-stijl is meestal een uitermate slecht voorteken
19 okt 2014 21:08
HaraldL schreef:A-Line schreef:Weer iemand die overweegt van watergekoeld naar luchtgekoeld over te stappen.
Vlakbij Peize zit PCG daar zou je een AKK kunnen laten uitvoeren en en er word voor je gelet waar je op moet letten. Of het gesprek verder met Micheal aangaan, hij zal je ongetwijfeld de plussen en minnen van de auto noemen. Vlgs mij zijn er verschillende mogelijkheden en met Meichel is mijn ervaring is te praten.
Het is niet dat ik meer met lucht- dan watergekoeld heb. Vind de discussie daarover maar ongefundeerde sentiment. Het gaat mij vooral om het waardeverlies. Van de 996 zijn er teveel gemaakt zodat deze nooit de status van de vroegere generatie zal krijgen. De 996 rijdt geweldig, de 911 3.2 cs vind ik mooier.
W en L zijn in mijn beleving twee werelden. Waardeverlies is erop dit moment 1 van.
Ik denk wel dat een mooie 996 straks wel stabieler in waarde zal blijven.
19 okt 2014 21:26
Mooi boek over de 3.2: the last of the evolution. Door Tony Corlett
19 okt 2014 21:31
Waardevermindering kan toch geen argument zijn.
Dan moet je niet aan auto's beginnen.
Kost altijd geld.
Koop dan een kilo goud of zo iets.
Een auto vind je leuk en van een Porsche kun je extra genieten. Ik heb het vermoeden dat als je diep in jezelf kijkt er iets anders speelt. Ga daar naar op zoek en neem op basis daarvan een besluit. Dan is het altijd het goede besluit. Maar waarde is het verkeerde argument.
19 okt 2014 21:57
+2. Waar trouwens de waardevermeerdering de laatste jaren vandaan komt snap ik ook niet helemaal. Tien jaar geleden was een ouwe auto gewoon een ouwe auto.
19 okt 2014 22:02
HaraldL schreef:Bij MH in Peize staat een 911 3.2 COUPE "CARRERA" van 1984 te koop voor 29.500 Euro (34.500 met beurt en apk etc)
€ 5000,- voor een beurt en APK.... zo dan.... Dafuq gaat hij allemaal doen voor zo'n bedrag?
19 okt 2014 23:40
Profiteren van een investeerder
20 okt 2014 0:02
Mooie auto op eerste gezicht, sta wel steeds meer te kijken van de prijzen van 3.2tjes ...
20 okt 2014 9:55
Ga er eerst maar eens me rijden, vergeleken met een 996 is zo'n luchtschip een opgevoerde tractor
20 okt 2014 12:53
Om het maar eens subtiel te zeggen.....
20 okt 2014 18:25
Tsja, ik heb ruim een ton in een 3.2 gereden en nu dan een 996 en hij heeft wel een punt...
20 okt 2014 20:13
ik wordt nog regelmatig verbaasd door de superlatieven welke worden gebruikt om een keuze te verdedigen...
tja ik zeg
20 okt 2014 20:34
Ach, volgens mij is hoe een auto rijdt slechts een van de redenen om wel of niet voor een auto te kiezen. En als ik het verhaal van de TS lees, denk ik dat het voor hem niet de belangrijkste reden is
21 okt 2014 10:09
Belangrijk is wat je met de auto wil doen, de 3.2 is een auto van inmiddels 30jr oud...
Verliefd raken op de charme, het uiterlijk en het geluid geven vaak de doorslag.
Qua rijden denk ik dat je vooral het mindere vermogen tov je huidige 996-4S gaat ervaren als nadeel, het "pure" rijden tov de luxe kan ook als voor/nadeel werken en doorslaan naar de 996 maar ook naar de 3.2.
Mijn advies: ga rijden in de 3.2 en als de vonk overslaat aanschaffen, maar dan niet in plaats van maar ERBIJ
21 okt 2014 10:45
James May van BBC's TopGear:
"For the first time in my life as a motoring journalist, I'd like to dispense some genuine and heartfelt consumer advice. Here it comes: buy yourself an old 911."
"I'm on my second old 911, both of them 3.2 Carrera coupes from the Eighties. This is the one I'd go for, because it's the one I've got and I know what I'm talking about. It's also one of the cheaper and most plentiful versions out there, thanks to the explosion of 911 enthusiasm during the yuppie era, so there are loads around. Mine cost £15,300 with 48,000 miles on the clock, a complete service history, and in perfect condition save for a stone chip in the bonnet. It's the best thing I've ever bought."
Voor het hele Artikel:
http://www.topgear.com/uk/james-may/jam ... 2009-08-11Kan ik in het algemeen stellen, dat het rijden in de oudere Porsches wel een grotere uitdaging vormt dan in die vanaf de generatie 964?
21 okt 2014 11:07
Mine cost £15,300 with 48,000 miles on the clock
Dat is dan ook een koopje!
21 okt 2014 11:14
Ja, dat klopt wel. Het Artikel van James May is enkele jaren geleden geschreven toen de prijzen nog min of meer normaal waren. Maar de boodschap blijft wel duidelijk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.