Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Duitsland Umweltzone Oldtimer.

23 okt 2014 19:20

Ik heb effe een vraagje over een recente discussie inzake de "grüne plakette in Umweltzone" in Duitsland.
Vriend van me vertelde me als je met een Oldtimer door de Umweltzone rijdt, je niet verplicht bent een sticker op je ruit te hebben ?!?
Klopt dit, en wat is dan de leeftijdsgrens van "Oldtimer" in Duitsland ?

Re: Duitsland Umweltzone Oldtimer.

23 okt 2014 19:28

Bron ANWB
3. Wanneer heb ik geen milieusticker nodig?

Milieuzones bevinden zich met name in en rondom de Duitse steden. Blijft u buiten de milieuzones, zoals op de snelwegen, dan hebt u geen milieusticker nodig.

Daarnaast hebt u in de volgende gevallen / bij de volgende voertuigen geen milieusticker nodig:
•snorfietsen, bromfietsen, motoren, scooters en driewielige voertuigen;
•landbouwtractoren;
•mobiele machines en apparaten;
•werkverkeer;
•voertuigen van hulpdiensten;
•voertuigen van personen met een lichamelijke beperking, in het bezit van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart.
•In de EU geregistreerde voertuigen met een historisch kenteken van tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien van een "H"-kenteken of rode "07"-kenteken.
•In Nederland geregistreerde voertuigen met een blauwe kentekenplaat (d.w.z. een datum eerste toelating van vóór 01-01-1978), in oorspronkelijke staat of dusdanig gerestaureerd.

25 okt 2014 17:24

Ik heb beide, mooie groene sticker achter de voorruit! En dat voor 1986 :cheers:

Afbeelding

Maar had uiteraard ook graag die blauwe platen gehad...

25 okt 2014 17:41

.... voor de grote steden in Duitsland gewoon setje blauwe platen laten maken voor alles dat oud lijkt :idea:

25 okt 2014 17:45

Mooi blauw is ook niet lelijk.....
Prachtige foto 8)

25 okt 2014 18:35

Voor nog geen tientje wil je toch geen gezeur... :roll:
Sticker is jaren geldig.. waar hebben we het over.. :scratch:

25 okt 2014 18:49

Was laatst in het Teutoburgerwald, was slechts 5 euro bij de plaatselijke Opel garage, :wink:

25 okt 2014 19:07

Er zijn wel eisen om een groene milieusticker. Heeft met uitstoot en kat te maken.
Als je niet aan de milieu-eisen voldoet , krijg je een gele of nog erger, een rode sticker.
Geel. En rood betekent beperkingen voor gebieden waar je mag rijden.
Zei hij die 6 jaar in Duitsland woonde :shock:

25 okt 2014 19:30

sportscarfreak schreef:Sticker is jaren geldig.. waar hebben we het over.. :scratch:

Dat je niet zomaar een groene sticker kunt krijgen - met je oude gebakje :idea:

Sticker kost (inderdaad) maar 5 euro bij een ADAC kantoor .... maar of je dan blij moet zijn met een gele - of rode :roll:

ADAC wilde mij geen groene geven - maar adviseerde wel om de gele sticker niet te plakken - als ik de groene zone's in wilde ..

Geen sticker geeft (volgens de ADAC medewerker) minder gezeur dan de foute kleur :wink:
Plaats een reactie