Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Hoge snelheid in bebouwde kom tijdens evenement geoorloofd?

30 okt 2014 23:59

Ik zag een filmpje van de Droomrit voor het Leven 2014 op internet. Wat mij opvalt is dat er best hard gereden werd (aan de toerentallen en schakelmomenten te horen) in de bebouwde kom en ook nog eens met kinderen aan boord. Publiek en passanten staan en rijden gewoon op de weg en op een gegeven moment (6:00) krijgt een fotograaf een doodschrik van een claxon , terwijl hij LINKS van de weg deels op de rijbaan zit :shock:

Is dit normaal gedrag tijdens evenementen op de openbare weg?

https://www.youtube.com/watch?v=ajO7h7F6yPQ#t=435

Re: Hoge snelheid in bebouwde kom tijdens evenement geoorloo

31 okt 2014 0:16

Engelse platen op 6:00? bestuurder vergiste zich even?

31 okt 2014 8:23

Schokkend, onmiddellijk verbieden, ook Vet Cool Man.

31 okt 2014 8:32

over het algemeen valt het tijdens de rit wel mee. op circuit vaak sprintjes tegen elkaar. het gevaarlijkste moment is het wegrijden in driebergen. veel volk op de been, dranghekken aan weerszijden van de weg en snelle auto's die indruk willen maken. vaak met iva jongens achter het stuur die auto's geleend/geregeld hebben en niet gewend zijn aan zoveel pk's. heb daar wel een aantal keer mijn hart vastgehouden. verbazend dat dat elk jaar maar goed gaat...

31 okt 2014 9:05

http://www.autoblog.nl/nieuws/kankerpat ... mrit-68949

01 nov 2014 15:01

Die 306 cabrio op het end, wat klinkt die toch lekker 8)

03 nov 2014 12:06

Mijn indruk is ook dat het over het algemeen best meevalt. Denk dat daar ook een verantwoordelijkheid voor de organisatie ligt. Wij geven voor ieder evenement altijd nog een briefing aan de deelnemers met de spelregels waarbij mensen nogmaals gewezen wordt op verkeersregels etc.
Tenzij er een ontheffing is geldt voor ons dat binnen de bebouwde kom altijd aan de snelheid gehouden wordt. Als buiten de bebouwde kom eens een keer iemand het gas open trekt op een rustig stukje is onze ervaring dat autoriteiten dat meestal we door de vingers zien, mist binnen grenzen natuurlijk.
Als organisatie wil je als laatste dat er een keer iets mis gaat. Aansprakelijkheden en voortbestaan van de organisatie staan dan direct ter discussie. Zijn wel wat voorbeelden van bekend.

03 nov 2014 12:18

Henk, in mijn ogen valt het allemaal reuze mee in dat filmpje.

03 nov 2014 14:07

er wordt nog wel eens het eea oogluikend toegestaan en het gaat ook bijna altijd goed...
Plaats een reactie