Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 okt 2014 14:42
Beste lezer, ik ben vers op dit forum en me aan het oriƫnteren om een 964 C4 aan te gaan schaffen. Ik ben een auto uit het midden oosten tegen gekomen en vroeg me af of er ervaringen zijn met import uit het midden oosten, en dan bedoel ik niet de boekhouding, transport, inklaren etc. maar juist het gebruik daar.
Iemand enig idee of de autos daar (gemiddeld gesproken) goed worden onderhouden? Hebben de hogere temperaturen effect op de kwaliteit van de auto/motor? Heeft overmatig stof effect op de kwaliteit van de auto/motor? Het blijft toch woestijn daar...
Nog andere suggesties waar ik rekening mee moet houden met autos uit die regio?
31 okt 2014 14:54
Hangt er ook een beetje vanaf wat je zoekt...
Zoek je een auto in uitmuntende staat?
31 okt 2014 14:57
Libanon/jordanie of de Golf?
Uit Lib Jord zou ik never nooit een auto kopen, gezien de onderhoudsmoglijkheden daar.
Uit de Golf zou ik nooit een auto van een local kopen, die hebben zeg maar niet zoveel respect voor de techniek.
Van een expad zou kunnen, maar toch maar even heel goed laten keuren bij de Porsche dealer (die waarschijnlijk het onderhoud gedaan heeft...)
31 okt 2014 15:06
Nee, niet perse, hij moet technisch wel goed zijn. Prijs - Kwaliteit in verhouding. Cosmetische zaken mag best wat aan gebeuren, als de prijs er dan ook maar naar is. Als de basis van de motor en de body maar goed is.
Auto komt uit de golf regio, (nog) geen idee of ie van een local geweest is. De respect voor techniek ben ik ook wat bang voor, is dat met testen uit te sluiten? Of kan je voor onverwachte verassingen komen te staan? Alhoewel dat met een Europese koets natuurlijk ook kan...
31 okt 2014 15:10
Een vakkundige/objectieve keurmeester kan dat wel beoordelen, maar of je die een vindt in de zandbak...
31 okt 2014 15:13
Thanks, ga ik daar eerst maar eens naar op zoek
31 okt 2014 15:15
mevanderkuur schreef:Nee, niet perse, hij moet technisch wel goed zijn. Prijs - Kwaliteit in verhouding. Cosmetische zaken mag best wat aan gebeuren, als de prijs er dan ook maar naar is. Als de basis van de motor en de body maar goed is.
Auto komt uit de golf regio, (nog) geen idee of ie van een local geweest is. De respect voor techniek ben ik ook wat bang voor, is dat met testen uit te sluiten? Of kan je voor onverwachte verassingen komen te staan? Alhoewel dat met een Europese koets natuurlijk ook kan...
onverwachte verrassing....tautologie.....
Ik zou denken, er zijn er
vast en zeker van dichterbij te halen, mits enig geduld
31 okt 2014 15:21
duc11 schreef:mevanderkuur schreef:onverwachte verrassing....tautologie.....
Ik zou denken, er zijn er
vast en zeker van dichterbij te halen, mits enig geduld
Scherp... Ik zal de volgende keer wat beter vooruit anticiperen en mijn tekst even goed na checken voordat ik m plaats
Geduld is zeker een schone zaak, maar deze auto kan interessant zijn vwb km's en prijs, maar eerst maar eens even goed uitzoeken en als het zover komt laten keuren.
31 okt 2014 15:23
Doe ns een linkje, wij gaan toch niet kijken
31 okt 2014 22:31
Waarom zo moeilijk doen denk ik dan. Gedacht aan BTW en importtax plus transportkosten?
01 nov 2014 11:56
Ja, daar heb ik wel aan gedacht, en ook ervaring mee. Valt best mee hoor!
01 nov 2014 12:00
Zit er wel een kat onder dat ding? Of is het de katalysatorloze uitvoering voor de Midden Oosten markt (M150)? Zo ja, dan wordt het verkrijgen van een NL kenteken nog een hele uitdaging.
01 nov 2014 13:34
Dat is een goeie, moet ik uitzoeken...
01 nov 2014 14:09
Moet geen probleem zijn. Ik had onder mijn Maserati's ook geen kat af fabriek geleverd in Italiƫ. Krijg je EU9999 vermelding op je kenteken
16 nov 2014 11:47
Ja die MO auto's hebben een kat en tevens USA specs, geen europeesche en na 10 jaar kan je nog het zand eruit vissen, ik zou het van zijn lang van zijn leven niet kopen, heb hier in Afrika naar een 993 Cabrio gekeken uit Dubai en vervolgens de specialist gesproken die deze auto kende.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.