Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 nov 2014 14:52
Hoi ik ben Bas, ik wil graag over een jaar een 997 kopen, dus ben me alvast aan het oriënteren waar ik op moet letten bij het kopen van een 997. Welke bouwjaar is goed welke zijn wat minder, ect
Alle info is welkom, alvast bedankt!
Groetjes
07 nov 2014 14:55
2de serie doen, de rest ploft.
07 nov 2014 15:03
vanaf welk bouwjaar is het mk 2
07 nov 2014 15:30
2009 en later
07 nov 2014 16:25
Als ex-997 rijder zou ik een MK1 Carrera met handbak en klappenauspuff adviseren. De 3.6 hangt veel better aan de gas en hoewel de S op papier de betere auto is, vond ikzelf de normale versie een leukere auto.
Waarom geen MK2? Want deze motoren heeft "direct injection" en heeft een andere, minder karrakteristieke, geluid. Zelf vind ik ze op diesels klinken als ze stationair draaien.
Veel success met je zoektocht!
07 nov 2014 17:27
Cazzo Super Veloce schreef:2de serie doen, de rest ploft.
Zo lekker genuanceerd kan die CSV uit de hoek komen....
07 nov 2014 17:39
Dit is voor hem genuanceerd
07 nov 2014 17:46
C2S van 2008 met sportpijp en 19 Inch, het liefst in zwart/ zwart. Mocht je het perse willen verkoop ik je de mijne
08 nov 2014 0:20
GT3 of Turbo eerste serie, dan heb je een Metzger blok: die gevoelige IMS Lager niet. Meteen een goede reden om eventueel de vrouw over de streep te trekken om duurste model uit te zoeken.
Laat je niet helemaal gek maken over plof-verhalen. Maar het is geen onzin, dat gebeurt bij non-metzger motoren namelijk wel eens. Nuchtere instelling is vereist.
Gewoon eentje zoeken met opties die je leuk vindt, en dan kijken rijden en keuren. Alle dealers en specialisten bieden een aankoopkeuring aan, laat dat ook zeker doen!
08 nov 2014 5:20
Cazzo Super Veloce schreef:2de serie doen, de rest ploft.
Beste Bas.
Welkom.
Elke Porsche heeft problemen volgens dit forum. Van olieboot en roestmonsters tot gevoelige IMS Lager water en brekende draagarmen. Als je hier de zoekfunctie gebruikt kom je genoeg tegen. Dus advies volgens dit forum is: ga in vredesnaam een ander merk uitzoeken.
Mijn advies;
Ga shoppen naar een Porsche. Gebruik je boerenverstand Kijk wat je mooi vindt binnen je budget en ga er lekker mee rijden.
Veel plezier.
08 nov 2014 8:56
+1
vond alleen de vraagstelling erg algemeen, misschien ff inlezen?
08 nov 2014 9:05
[quote="jeff_911"]GT3 of Turbo eerste serie, dan heb je een Metzger blok: die gevoelige IMS Lager niet. Meteen een goede reden om eventueel de vrouw over de streep te trekken om duurste model uit te zoeken.
[quote]
Mezger blok, doe de man eens eer aan.
08 nov 2014 12:26
Taalnazi?
Klinkt voor mij hetzelfde in Duits en de spelling check keurt beide af dus helaas...
Maar voor de rest zoals hierboven gezegd blijf nuchter en koop binnen budget. Hou altijd, of het nu om oude luchtkoeler of recente waterkoeler gaat, geld achter de hand voor een tegenvaller.
En dan dus niet 1000€, maar eerder 10.000€. Als je bij een 997 gewoon al wat regulier onderhoud hebt wat samenvalt, heb je aan die 1000€ niet genoeg: bv 4 19" N-codering banden en 4 remschijven met blokken.
08 nov 2014 12:32
Hallo Bas,
Dat gevoelige IMS Lager van de 1e serie is onzin en zwaar overdreven. Maar de 2e serie heeft wel totaal nieuwe motoren en die zijn super lekker. Een niet onpartijdig advies? probeer een 997 GTS te vinden. De enige achterwiel aangedreven 997 met brede body, 2 wiel aangedreven, sportkit op de motor (35 pk extra), sportuitlaat, centerlock wielen, alcantara interieur en af fabriek nog meer leuke opties.
Succes met je zoektocht zal zeker lukken.
08 nov 2014 13:08
Het gevoelige IMS Lager is geen onzin, wellicht wel wat overdreven...
Denk dat het advies van Johann een hele goede is.
08 nov 2014 14:51
Check maar eens hoeveel 996-en en 997-ens te koop staan met een nieuwe motor...
Maar goed, zijn ook niet duur in verhouding tot wat je er voor koopt.
Gewoon als hierboven geschreven 10K reserveren, als je het dan niet nodig hebt, heb je geluk.
08 nov 2014 15:03
Ik denk dat als je het nuchter bekijkt het andersom is. Als ie ploft dan heb je pech i.p.v. geluk als hij niet ploft. Volgens mij ploft de meerderheid nog steeds niet.
En bij een luchtkoeler staat vaak het woord revisie in de advertentie, maar dat is omdat een ruilmotor duurder is voor de oudjes.
08 nov 2014 15:08
Ik hoop dat we de topic starter nog niet hebben weggejaagd met de onheilspellende berichten.
Bijkomend voordeel van Porsche rijden en het forum bezoeken.
Je krijgt stalen zenuwen en een dikke huid
Maar het belangrijkste advies; geniet ook van de zoektocht!
En afsluitend mijn persooonlijke 997 tip: handbak! (Althans voor de Mk I)
08 nov 2014 19:40
Koop een 997 cabrio welke past binnen budget met de opties die jij belangrijk vind (suggestie sport chrono, sportstoelen, sportuitlaat schakelbaar etc.)zit allemaal op GTS overigens. Cabrio rijdt strak genoeg en je kunt nog eens lekker uitwaaien als je wilt.
09 nov 2014 11:27
Dankje allemaal voor de tips. Een Gts is zeker top maar ben pas 25 en wil graag ergens beginnen, en zo in de loop van de jaren naar een nieuwere sparen (991) iemand ervaring met het importeren van auto's uit duitsland?
Groetjes
09 nov 2014 11:58
Als je je weg naar een nieuwe willen sparen/ruilen, zou ik geen 997 kopen, ze schrijven nog enorm af. Je kunt beter een Porsche kopen die niet veel meer afschrijven of langzaam bijschrijven.
09 nov 2014 11:59
Hallo Bas,
goede strategie met 1 tje goedkoop beginnen en dan iedere keer een stapje hoger. Heb ik ook gedaan en je krijgt er veel rijplezier voor terug. Zeker degene die nu flink zijn afgeschreven zullen niet meer zoveel dalen.
09 nov 2014 13:03
jeff_911 schreef:Ik denk dat als je het nuchter bekijkt het andersom is. Als ie ploft dan heb je pech i.p.v. geluk als hij niet ploft. Volgens mij ploft de meerderheid nog steeds niet.
Er zijn inderdaad nog steeds meer die niet gevoelige IMS Lager dan wel, maar ik heb ergens eens de cijfers gezien (denk zelfs op dit forum) en het was echt wel een verdomd hoog percentage.
09 nov 2014 14:41
Johannvb schreef:Als je je weg naar een nieuwe willen sparen/ruilen, zou ik geen 997 kopen, ze schrijven nog enorm af. Je kunt beter een Porsche kopen die niet veel meer afschrijven of langzaam bijschrijven.
Daar kan je eigenlijk niks over zeggen als je niet weet welk tempo iemand kan sparen. Als je flink sneller spaart dan de afschrijving dan is het als Driver4S zegt, dan rij je ondertussen al lekker 997 terwijl je voor de 991 spaart. Spaar je langzamer dan de afschrijving dan haal je de 991 niet als je eerst 997 koopt. Dus dat zal voor iedereen anders zijn en je kan niet bij TS in de portemonnee kijken.
Dus als TS in gelukkige positie is dat hij nu een 997 kan betalen en over 2 of 3 jaar 30k bij kan leggen dan heeft ie ondertussen leuk kunnen rijden.
Voor mij was ook een reden om destijds wat te kopen, omdat als je blijft sparen voor een nieuwere of duurdere dat er altijd risico is dat je dan later net een huis aankoopt of kinderen krijgt. Dus altijd risico dat je later een verandering hebt waardoor het dan niet meer uitkomt. En dan heb je dus wel centen op de bank gehad, maar er niet van kunnen sturen. Als je nu wat koopt kan je later altijd nog verkopen, maar dan heb je ondertussen de ervaring wel gehad.
09 nov 2014 19:25
Als geld een issue is, en dat kan zomaar als je 25 bent, zou ik een 964 kopen.
Kun je over een paar jaar gelijk oversteken met een 991.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.