Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 nov 2014 11:19
Zoals eerder geschreven ben ik op zoek naar een 964. Er staan er zat, Maar ik heb toch een beetje basiskennis nodig om zinvol naar Autos te gaan kijken.
In Düsseldorf
bij Yvel classics Staat een aardige zilveren met 90k kms die een aantal modificaties die ik toch zou willen doen (verlagen, 17 Inch, cuprohr) al heeft en verder spreekt ie me op de Fotos ook wel aan.
Ik heb de dealer gebeld en die vertelde me dat de Auto momenteel grote beurt krijgt, nieuwe koppeling en Schwungrad (is dat vliegwiel) en dat daarvoor de Motor uit de Auto is gehaald. Hierover ook mijn vraag. Is het bij de 964 nodig om de Motor te droppen voor een koppeling vervangen? Verder vertelde me de goede man ook dat de Monteur (ex-Porsche volgens hem) nog ongeveer 9 dagen nodig heeft om de Motor opnieuw in te pakken (wat betekent dat?) en de kleppen opnieuw te stellen.
Voordat ik überhaupt naar de Auto ga kijken zou ik graag een beetje Meer begrijpen of dit past bij wat hij me verteld en hoe jullie hierover denken. Is toch een hoop Geld en een oude Auto...
dank bij voorbaat Pieter
PS, de Auto met RUF velgen bij de classic remise heb ik zondag nog eens goed bekeken die wordt t zeker niet. Remschijven voor zijn op, reflectorbalk is op, voorruit is aan de binnenkant rond de spiegel kapot (lijkt wel of ze die met teveel geweld hebben gemonteerd), lak ziet er heel matig uit dat alles bij elkaar is te gek.
19 nov 2014 11:52
Zoals ik het begrijp gaat dus de gehele motor uit elkaar...
Maar als je zo'n prijs vraagt dan mag hij natuurlijk niet lekken....
Ben je inderdaad wel even mee bezig...
19 nov 2014 12:04
Pieter_996 schreef:.
In Düsseldorf bij Yvel classics
In Düsseldorf bij Yvel classics Staat een aardige zilveren met 90k kms die een aantal modificaties die ik toch zou willen doen (verlagen, 17 Inch, cuprohr) al heeft en verder spreekt ie me op de Fotos ook wel aan.
44K voor een C4 met de eerste generatie motor
Als ik zo een blik in interieur werp, valt mij op dat de bestuurdersstoel erg droog is en het stuur is niet origineel, gaspedaal en pookknop van alu.... Interieur oogt gewoon niet "fris"
Evenals die van de Classic remise is van deze wagen de reflectorbalk absoluut niet fris meer.
19 nov 2014 12:16
Pieter,
Voor dat bedrag wat die grijze kost weet ik wel een hele mooie blauwe te koop
Is 200% in orde MK II verlaagd, dikke wielen erop.
Volledige history aanwezig .
19 nov 2014 12:21
Voor een C4 moet je inderdaad de motor eruit halen als je de koppeling wilt vervangen. Bij een C2 kan je de bak laten zakken , maar bij een C4 is dat lastig i.v.m. de aandrijfas naar de voorste differentieel.
43k vind ik een beetje aan de prijs, maar als de motor helemaal onderhanden is genomen valt dat dan wel weer mee. Ik heb eventueel een origineel stuur voor je, en een nieuwe pook heb je voor ~€200 bij de dealer.
Eerste of tweede generatie 964 maakt volgens mij de laatste tijd geen verschil meer in prijs, dat omdat ze allemaal lekken i.e. de modificatie op de motors vanaf laat '91 heeft weinig geholpen. Ik heb zelf gekozen voor een eerste generatie 964 omdat ik de airbag stuur helemaal niks vond.
Laatst bijgewerkt door
Johann op 19 nov 2014 12:58, in totaal 1 keer bewerkt.
19 nov 2014 12:30
Elferhenkie2 schreef:44K voor een C4 met de eerste generatie motor
Als ik zo een blik in interieur werp, valt mij op dat de bestuurdersstoel erg droog is en het stuur is niet origineel, gaspedaal en pookknop van alu.... Interieur oogt gewoon niet "fris"
Evenals die van de Classic remise is van deze wagen de reflectorbalk absoluut niet fris meer.
Hi Henk, dank voor t meedenken, exact wat ik wilde. Ik had idd al een lijstje gemaakt voor t Interieur (als onderdeel van mijn evt. onderhandelingstactiek). Wat is belangrijk/ goed te weten mbt die 1e generatie Motor, wat is daaraan niet goed/ minder goed?
Ik ben me bewust dat als ik t perfect will hebben ik t beste
de 56k kostende 964 kan kopen met origineel 24k km die bij de classic remise staatal heeft die ook de oude motor
19 nov 2014 12:33
Schwungrad, is vliegwiel, en is niet zo gek dat die na 90k nieuw moet. En lekken is ook niet vreemd. Die dingen zijn allemaal ruim 20 jaar oud en zitten op bepaalde plekken hele dunne rubberen seals in, die worden hard en gaan vroeg of laat altijd lekken.
19 nov 2014 12:36
Pieter_996 schreef:Remschijven voor zijn op, reflectorbalk is op, voorruit is aan de binnenkant rond de spiegel kapot
Dat is toch allemaal maar 'kleingeld' als je op zoek bent naar een auto?
Als je hier op al gaat selecteren dan ben je nog wel veel meer kwijt dan 44K.
19 nov 2014 12:44
Dat doe ik ook niet, Maar t is (voor mij iig) een hoop Geld en als ik bij een Auto t gevoel heb dat er slecht voor gezorgd is (Auto staat er gewoon onverzorgd bij) en ook de handelaar niet serieus is (Auto is slecht gepoetst, die remschijven zijn verroest (geen flugrost Maar echt verroest) dan laat ik em lekker staan..
19 nov 2014 12:59
bij twijfel nooit oversteken
19 nov 2014 13:00
Om die dingen goed te maken ben je al snel 2-3k kwijt, en op een auto van 43K zou dat gewoon in orde moeten zijn.
19 nov 2014 13:29
Pieter_996 schreef:[Wat is belangrijk/ goed te weten mbt die 1e generatie Motor, wat is daaraan niet goed/ minder goed?
Op zich nu na al die jaren weinig meer is de verwachting, maar er blijven altijd van die zeikerds die er wel over vallen
Gaat vooral over het imago.
Vooral ook omdat hij bij die grijze opnieuw verpakt is bij aankoop, zou ik me over het lekken geen zorgen maken.
Waarom is dit topic zo breed trouwens? Vreselijk irritant lezen zo
19 nov 2014 15:45
De interieur van de grijze is wel erg gaaf
19 nov 2014 15:54
Idd erg gaaf
er
Wat is er trouwens mis met de 964jes die in nl worden aangeboden handgeschakelt?
Keuze genoeg lijkt me?
19 nov 2014 15:57
Woonplaats Dusseldorf, rings a bell
19 nov 2014 15:57
Elferhenkie2 schreef:Waarom is dit topic zo breed trouwens? Vreselijk irritant lezen zo
o.a. door de mega-lange link die jij gequote had
Linkjes in alle berichten ingekort
- Hetzelfde treed overigens op als men geen "spatie" tussen de plaatjes zet
19 nov 2014 15:58
TS woont in DL, dus voor hem wellicht handiger.
19 nov 2014 16:00
Oki
Ik ga er altijd maar vanuit dat het hier niets zijn
19 nov 2014 16:02
Ehm nlers
19 nov 2014 16:17
@ Olaf, hoe doe ik dat zo´n link inkorten? ==> laat Maar ik heb het al gezien hoe je het hebt aangepast, weer wat geleerd
Het hoeft ovgs geen Auto uit DE te zijn, de eerste waar ik over heb gecommuniceerd met de handelaar was een waanzinnig mooie rode targa uit belgie. Maar die is helaas al weg... Daar ik niet heel veel vrije tijd heb is het gewoon gemakkelijker om in de buurt van de woonplaats te zoeken, that´s all
19 nov 2014 17:28
Ik zou dan eens rondkijken in nl , gebeurt overigens regelmatig dat duitsersof in Duitsland wonenden de auto in nl kopen
Mijn vorige is daar ook naartoe vertrokken via degene aan wie ik hem toen verkocht had
19 nov 2014 19:19
Verkocht aan een handelaar in sportwagens die hem weer doorverkocht heeft aan een german
Duidelijker?
19 nov 2014 20:26
Tip: kijk vooral heel goed naar het interieur van de auto. Daaraan kun je vaak goed zien wat je van de rest van de uato mag verwachten.
Is de categorie waarin jij zoekt hoort een interieur smetteloos te zijn, geen zichtbar slijtage op stoelen, stuur en pook.
Het valt mij altijd op dat er veel auto's worden aangeboden met een kage kmstand en uitgeleefd interieur. Vaak is het interieur dan meer uitgeleefd dan bij een auto meet 100k km meer...
21 nov 2014 14:16
Hi allen,
wat denken jullie van deze (morgen om 10u een afspraak)
Deze ex Japan dus. Of deze
Rode met stofWat is jullie mening? De zilvergrijze in Düsseldorf is gereserveerd, waar ze mij maandag nog vertelde dat geen proefrit mogelijk was vanwege de motorwerkzaamheden...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.