Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 nov 2014 21:50
Import uit duitsland ben ik inmiddels handig in maar heb nu een auto in Belgie op t oog. Ik wil deze bij voorkeur vanuit Belgie naar NL rijden ipv op een ambulance.
Duitse exportplaten werkte altijd prima maar kennelijk heeft Belgie dit niet of heb ik t mis?
Iemand recente ervaring hiermee? Wat zijn mijn opties?
Thnx!
25 nov 2014 21:57
Duitse exportplaten werken in heel europa toch??
Vijfdaags kenteken erop, verzekeren en karren maar....
25 nov 2014 22:39
Ook als ik een auto in Belgie koop? Dat zou wel erg relaxed zijn!
25 nov 2014 22:50
Op Belgische garageplaten naar grens of op de platen van verkoper naar grens. Verkoper moet oude platen wel terughebben.
Dan op Nederlandse garageplaten naar huis of op dezelfde dag naar de RDW, dan kun je op eendagskenteken naar via RDW naar huis.
Of de verkoper rijdt de auto naar jou thuis en vervolgens neemt hij de Belgische platen mee naar huis.
En anders ophalen met autoambulance.
25 nov 2014 23:18
Punt is dat ik de auto in NL pas over een paar maanden op kenteken wil laten zetten. Kan dus geen afspraak maken bij RDW voor een eendagskenteken... of ik moet de afspraak gewoon annuleren...
25 nov 2014 23:35
Huur dan een oprijauto voor 1 dag. Ik heb in 2010 mijn S2000 uit Belgie gehaald met een autoambulance.
Als de verkoper de auto naar jouw thuis wil rijden is het ook opgelost. Of je moet op zijn platen naar huis rijden en zijn platen opsturen of terugbrengen.
25 nov 2014 23:41
verzekeren op chassisnr. eendagskenteken opvragen voor de rdw voor de dag dat je naar huis rijdt voor de rdw het dichtst bij je huis. Naar huis rijden, auto stallen en als je hem wilt laten keuren wederom voor die dag een eendagskenteken aanvragen. kraait geen haan naar.
25 nov 2014 23:43
ehm...dat laatste zou ik niet doen. En zal de Belgische verkoper normaal gezien ook niet toestaan. Hij moet zijn platen terugsturen naar de DIV, anders blijft hij wegenbelasting betalen. Het makkelijkst is idd dat hij de wagen naar bij jou rijdt, en dan de platen meeneemt...
succes in ieder geval
25 nov 2014 23:46
Gewoon op de auto ambulace joh. Die dingen huur je al vanaf 25e voor een dagdeel. En je hebt zo zelf alle variabelen onder controle.
25 nov 2014 23:47
en ook verzekeren. hij zal van die kar vallen...
26 nov 2014 0:05
Verzekering is geregeld.
Hoe zit het met het afmelden/aanmelden. Ik laat een NL-se auto als inruil bij de nieuwe belgische eigenaar. Welke stappen zijn hiervoor nodig om de auto over te schrijven naar de Belgische eigenaar?
26 nov 2014 0:37
afmelden/export moet je bij rdw doen: nl kentekenplaten inleveren en kentekenpapieren. Dit zou ik doen meteen nadat je de auto in belgie hebt achtergelaten, anders moet je zonder platen naar belgie..... Je krijgt dan van de Rdw vrijwaring+een aanmeldformulier dat de Belg kan gebruiken om in te schrijven in Belgie. Voor de belg is overigens evt rest-bpm terug te vorderen.
26 nov 2014 2:39
Klopt wat Remco zegt, zie
https://www.rdw.nl/sites/kentekencard/P ... oeren.aspxVan die BPM weet ik niet precies maar ik denk dat de Nederlandse verkoper die BPM kan terugvorderen. Ik denk ook dat het daarom voor veel bedrijven interesssant is auto's te exporteren.
De Belgische koper zal ook heel blij zijn als je een CVO(Certificaat van overeenstemming) oftewel gelijkvormigheidsattest bij je auto hebt. Dit is eventueel via de Nederlandse importeur op te vragen. Scheelt de Belgische koper een hoop gedoe bij de Belgische douane/keuring.
26 nov 2014 6:19
De BPM terugvorderen is voor de buitenlandse koper geloof ik. Dat staat soms bij beschrijvingen van NL wagens die in België te koop staan, dat er nog beetje BPM op zit.
26 nov 2014 10:09
remkocabrio schreef:afmelden/export moet je bij rdw doen: nl kentekenplaten inleveren en kentekenpapieren. Dit zou ik doen meteen nadat je de auto in belgie hebt achtergelaten, anders moet je zonder platen naar belgie......
Laat de Belg met de wagen naar NL komen - ga dan samen naar de RDW en exporteer jouw (inruil) auto op naam van de Belg - en koop een setje NL export-platen.
Voordeel voor de Belg is dat de auto meteen op zijn naam staat.
Als je zelf exporteert - staat de wagen in principe nog op jouw naam - wat geen probleem is, maar mocht er iets gebeuren met die wagen, dan staan ze wel bij jou voor de deur met vragen
Ook als je zelf exporteert - kan je een export-kenteken + platen krijgen
26 nov 2014 11:06
idd, wat olaf zegt
26 nov 2014 11:15
export kan ook bij gwk kantoor. Is iets duurder dan rdw. Maar wel op zaterdag open.
Hier kun je ook de export platen/verz regelen. Dit kan niet bij de rdw
26 nov 2014 11:20
bpm terug vorderen is aan de nederlandse verkoper.
Maar hij moet hiervoor wel een bewijs hebben van nieuwe inschrijving in een eu land
Je kan trouwens ook bpm terug krijgen van een auto die van voor datum 1e toelating 10-2006 zijn en die na deze datum zijn ingevoerd in nederland.
dus een auto van bv 2004 die in 2012 is ingevoerd in nl.
Hier kun je ook de rest bpm van terug krijgen
En natuurlijk alle auto's van na datum 1e toelating 10-2006
26 nov 2014 13:37
Punt is dat mijn auto nog gekeurd moet worden bij de specialist waar de nieuwe auto staat... dus logistiek is t handiger om alles daar te doen. En als de auto die ik op t oog heb niks is wil ik meteen doorrijden naar Stuttgart, is niet zo handig met een auto-ambulance
Ik heb nu dit bedacht:
Auto laat ik daar, neem alle papieren + platen mee terug naar NL en schrijf deze uit bij RDW.
De "nieuwe" neem ik mee met Belgische transitplaten naar de grens, daar een RDW eendagskenteken erop.
Indien het geen deal wordt annuleer ik de RDW afspraak.
Is het noodzakelijk dat er de auto in Belgie nog gekeurd wordt voor uitvoer naar NL? Lees verschillende verhalen hierover.
Voorzover ik zie heb ik alleen het roze document nodig en de CVO om de auto in te schrijven in NL?
Thnx allemaal, zal uitgebreid verslag doen als het zover is
26 nov 2014 16:35
Dan huur je een autotransporter. Kun je ook mee doorsturen naar D.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.