Hier een ervaringsdeskundige met 2 apparaten: niet aan beginnen. Het geluid was best aardig en de navi-module bevatte veel detailkaarten van geheel Europa en werkte wel goed (behalve files vermijden, zie onder) maar voor mij waren enkele essentiele dingen niet goed.
Uit mijn hoofd (en dan mis ik vast iets):
- bluetooth van zeer matige kwaliteit. Mensen konden mij slecht verstaan. Met Pioneer en origineel Audi heb ik daar geen last van
- TMC werkte bij 1 van de 2 toestellen zeer slecht. Navaudio heeft toen een nieuwe TMC antenne gestuurd maar zonder resultaat. TMC was voor mij een eis om de file's te kunnen ontwijken
- toestel heeft een enkele tuner. Bij zwak signaal (en de ontvanger is van mindere kwaliteit dan ik in de Porsche, mijn OEM Audi navi en mijn huidige Pioneer gewend ben) gaat de tuner zoeken en dan valt je signaal weg. Daar heb je met origineel Porsche, Audi en Pioneer geen last van omdat er een 2e tuner inzit die dat werk doet en ongemerkt overschakelt wanneer een sterker signaal gevonden is. Ik vond dat op zijn zachtst gezegd irritant omdat het zeer vaak optreedt bij zwakkere zenders (en dat waren ook 538, slamfm, provinciale omroepen e.d.). Extra antenneversterker en andere antenne boden geen soelaas. Bij Pioneer-navi met zelfde antennekabel en antenne had ik het probleem niet. De antennekabel zat er nogal gammel aan en ik vond op het internet dat iemand met een Passat hetzelfde probleem had.
Een toestel had TV-ontvangst (van matige kwaliteit), maar die TV gebruikte ik nooit. Behalve toen ik een keer goed vaststond in een file in de winter een een ijshockeywedstrijd van de Olympische spelen live kon zien
. Doordat ik stilstond was het beeld en ontvangst wel OK.
De producten hebben een niet-premium prijs en dat merkte ik aan de kwaliteit van de producten alsook de service. Bij Navaudio bestel ik ook niet meer; service vond ik aan de magere kant. Navi was niet leverbaar terwijl op site 'in voorraad' stond, toen na een maand of 2 eindelijk vervangend product terwijl in tussentijd niet op hoogte werd gehouden van voortgang, duurde lang voordat TMC-module geleverd werd en dat was dan weer de verkeerde. Ik betaal liever wat meer voor een beter product en betere service. Het verschil met een bv Pioneer is ook weer niet zo groot. Bij de 'chinezen' moet je inbouwraampje, TMC-antenne e.d. vaak extra bijbestellen terwijl die bij Pioneer er bij zit (maar dan wel een universele, die bij mij prima past).