Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 dec 2014 17:20
*** Afgesplitst van verkooptopic ***Blijft toch altijd een raar femomeen, de prijzen van dit soort neppers... In losse onderdelen is het helemaal niets waard. Maar schroef je het in elkaar, dan moet het ineens veel geld kosten. Tenminste, als het orgineel ook duur is. Stel dat de body niet een 356 was, maar een buggy, dan mag je blij zijn als je er 8 mille voor krijgt.
Datzelfde had mijn Cobra ook. En daar zat tenminste nog een eigen ontwikkeld chassis onder. Verder wat oude ford onderdelen. In onderdelen bij elkaar misschien een paar duizend euro, maar als geheel is ie ineens veel geld waard....
Wel een leuke auto, trouwens.
voor max 20k
08 dec 2014 17:34
Ik denk dat iedere willekeurige auto in onderdelen goedkoper is dan in de prijslijst......
Verschil: factor arbeid en winst.....
08 dec 2014 17:41
Zo werkt dat niet bij kit cars... Zoals ik al zei, stel dat er geen speedster, maar een buggy body op zat. Evenveel werk, maar nog geen acht mille waard. Dat ding ontleent alleen maar zijn waarde omdat het orgineel zo duur is. Het heeft behalve de looks namelijk niets met het orgineel van doen...
Daarbij, een 930 in onderdelen moet nog altijd een behoorlijk bedrag opleveren. Een oude kever in onderdelen aanzienlijk minder. Laat ik het zo zeggen: de donor Scorpio van mijn fake snake destijds kostte nog geen 500 gulden...
08 dec 2014 19:16
Waarschijnlijk heb je dan niet de prijslijst gezien van de diverse onderdelen die op een speedster geplakt worden. Met de Speedster kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Ik weet dat mijn buurman eeen aantal jaren geleden een Speedster heeft gebouwd waarbij de totale kosten voor materiaal, glad maken en spuiten over de € 35.000,- heen ging.
Maar m.i. hoort deze discussie niet thuis in de verkooptopic van Dirk.
Edit:
08 dec 2014 20:36
Dat gaat ook op voor een Cobra. Maar dan heb je tenminste nog een goed sturende en snelle sportauto....
Nogmaals, ik vind het een leuke auto, maar 32 blijft veel geld voor een bijna tien jaar oude kit.
Edit: heren moderators:
Laatst bijgewerkt door
MickRS op 08 dec 2014 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.
08 dec 2014 20:40
Er zijn gelukkig ook minder dure...
08 dec 2014 23:39
Oh, hij is nog steeds te koop?
Er zijn ook veel duurdere te koop:
http://www.ferdinandsclassics.nl/auto/p ... 50-spyder/En het bouwen van een goede replica is niet een beetje goedkope onderdelen in mekaar "schroeven".
Typisch Nederlands ook deze gedachten.
08 dec 2014 23:45
Zoals al eens eerder opgemerkt, hij hoeft niet weg, hij mag weg tegen de juiste prijs.
Dus ja, hij is nog steeds te koop
08 dec 2014 23:59
roondejong schreef:Oh, hij is nog steeds te koop?
Er zijn ook veel duurdere te koop:
http://www.ferdinandsclassics.nl/auto/p ... 50-spyder/En het bouwen van een goede replica is niet een beetje goedkope onderdelen in mekaar "schroeven".
Typisch Nederlands ook deze gedachten.
Been there, done that. Vertel mij dan maar eens wat dat wel is... Meeste replicas die ik ken zijn niet veel meer. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar als ik naar de replicas van vintage kijk zie ik niet veel meer dan een ingekort keverchassis, een kever blok en voor de rest goed uitziende spulletjes, die de auto mooi maken, maar niet beter...
Bij veel kits kun je inderdaad blijven upgaden. Wat ik trouwens nog steeds mis bij 'gewone' auto's. In de tijd dat ik de Cobra had, heb ik dat ding drie keer opnieuw opgebouwd. Steeds snellere motor, betere remmen, wielophanging, etc. Er is natuurlijk enorm veel te koop op het gebied van remmerij en wielophanging. Vandaar ook dat prijzen van Cobras, GT40-s en bv mclaren kits nogal uiteenlopen. Maar bij de speedster kits zie ik dat niet vaak terug. En ja, ook ik weet dat er nogal wat verschillen zijn in de uiteindelijke auto's. De ene bouwer heeft nu eenmaal wat meer ingenieur in zich dan de andere bouwer.
Wel even opgemerkt dat ik het dan niet heb over een project als Black Betty of jouw 356. Dat vind ik echt geweldige projecten die echt iets unieks opleveren!
09 dec 2014 0:26
Wel eens een echte Speedster gezien en goed bekeken hoeveel onderdelen uit de VW magazijnen kwamen? Doe dat eens dan. Ga je ineens heel anders naar deze replica's kijken. Porsche maakte in die tijd helemaal niets zelf maar schroefde alleen de auto's maar in elkaar. Technisch is een 356 A nagenoeg hetzelfde als een Ovaal kever met meer vermogen.
09 dec 2014 0:43
Ja, technisch is de piramide van Cheops een berg stenen...
09 dec 2014 0:55
Yep, en een replica van de piramide van Cheops is niet veel meer waard dan die berg stenen...
09 dec 2014 13:48
Porsche maakte in die tijd helemaal niets zelf maar schroefde alleen de auto's maar in elkaar
Dat is nog steeds zo hoor, is altijd zo geweest. Porsche maakt helemaal niets zelf, assembleert alleen maar. Wat ze overigens wel heel goed en efficiënt doen met een super resultaat. Geld trouwens voor vrijwel alle autofabrikanten. Ik ben een jaar of 15 geleden eens in de DAF vrachtwagen fabriek geweest en het verbaasde me wat ze daar nog allemaal zelf maakten aan beugeltjes etc. Geen idee of dat nog steeds zo is.
09 dec 2014 14:32
Maar die onderdelen (gemaakt door de anderen) is wel in opdracht van Porsche.
Geen idee of het vroeger ook zo was Roondejong?
09 dec 2014 14:53
Er zijn natuurlijk zat wagens waar de onderdelen meer opbrengen dan de complete auto.
Zelf het laatst half jaar 2 rijdende auto's gekocht, die in onderdelen een veelvoud van de aankoopprijs hebben opgebracht.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.