Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 dec 2014 16:19
Hoi,
ik ben Boy en ben er over na aan het denken om een Porsche 944 te restaureren/op te knappen voor dagelijks gebruik.
Dit zou in houden dat veel originele 944 onderdelen het veld zouden moeten ruimen en plaats moeten maken voor moderner spul
Te beginnen bij het motorblok, dit zou plaats moeten maken voor een moderner turbo geblazen blok
Nu weet ik dat een blok swappen uit een (oude) 911 meestal niet heel veel problemen oplevert, hoe zit dit bij een 944.
De zelfde vraag heb ik eigenlijk voor de versnellingsbak en ophanging.
Zou het sowieso de moeite zijn (qua kosten en opbrengst bij eventuele verkoop) om een 944 volledig te restaureren/verbouwen.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Alvast bedankt,
Groeten Boy
09 dec 2014 16:51
Ik denk dat de kosten van restauratie al snel de waarde van de auto zullen overschrijden....
Een restauratie is over het algemeen geen goede investering....
Je kan beter doorsparen en een gerestaureerde van iemand anders kopen...
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 09 dec 2014 21:35, in totaal 1 keer bewerkt.
09 dec 2014 17:08
Cloaca schreef:Ik denk dat de kosten van restauratie al snel de waarde van de auto zullen overschreiden....
En overschreiden is dan de verleden tijd van over schreien?
09 dec 2014 17:48
Laat je niet weerhouden door het financiële aspect, als je een solide basis hebt is voor relatief weinig (wat voor jou weinig is weet ik niet) een goede wagen te bouwen. Er passen heel wat audi blokken in de 944 (of een 968 blok), en er is voldoende over te vinden op internet.
Om je een idee te geven:
http://www.944-20v.nl/http://www.944transformations.com/home1/https://www.youtube.com/watch?v=3iR2sSHdewEhttps://www.youtube.com/watch?v=gJE0RyNC7uohttps://www.youtube.com/watch?v=Zes7MDeIxRQOphanging kun je zo gek maken als je zelf wilt. Lastige van een ander blok is de kabelboom en de torque tube. Afhankelijk van welk blok je inbouwt zul je ook je motorsteunen moeten aanpassen. Met wat zoekwerk kom je her en der op internet ook koppelstukken voor de torque tube tegen voor blokken die vaker worden ingebouwd.
Opbrengsten bij verkoop... ook de 944 begint langzamerhand wel wat te stijgen, de rotte exemplaren zie ik in ieder geval steeds minder op MP.
09 dec 2014 17:53
Thijsch schreef:.. ook de 944 begint langzamerhand wel wat te stijgen.
Als ze mooi en origineel zijn.
09 dec 2014 18:02
Nicolò schreef:Cloaca schreef:Ik denk dat de kosten van restauratie al snel de waarde van de auto zullen overschrijden....
En overschreiden is dan de verleden tijd van over schreien?
Waar heb je het over?
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 10 dec 2014 10:04, in totaal 4 keer bewerkt.
09 dec 2014 18:44
bully schreef:Thijsch schreef:.. ook de 944 begint langzamerhand wel wat te stijgen.
Als ze mooi en origineel zijn.
Conclusie: een mooie orginele turbo zoeken en daar lekker dagelijks mee sturen
Gaat prima
10 dec 2014 11:42
Bedankt voor de reacties.
Mijn idee was om er een 1.8t of 2.0 tfsi van VW/Audi in te leggen.
Deze blokken zijn betrouwbaar en haal je makkelijk 250+ pk uit, wat voldoende is voor dagelijks gebruik, relatief zuinig (hoe zou dit zijn in vergelijking met de 944 turbo?) en goed te vinden hier in Nederland. De blokken zijn ook niet heel zwaar waardoor de gewichtsverdeling redelijk gelijk zou moeten blijven.
Zou deze ombouw goed te doen zijn?
Ik kan op internet niet zo iemand vinden die dit gedaan heeft?
Zou dat betekenen dat het vrij lastig is om te doen en dat andere blokken meer geschikt zijn?
10 dec 2014 17:48
Lezen is ook een vak.
Als je streeft naar 250pk zou ik gewoon voor een 944 turbo gaan met 247pk.
10 dec 2014 18:05
Nou, die komt dan toch wel wat peekaatjes te kort...
10 dec 2014 19:26
Een GT kopen
10 dec 2014 19:31
als je het doet moet je het doen omdat je het leuk vindt. niet om de investering. een 944 met een modern VW/Audi blok is waard wat de gek ervoor geeft. Geen peil op te trekken.
een 944 (turbo) kopen en deze weer helemaal origineel maken wil nog wel eens een betere investering zijn, maar ook geen waar je op binnen loopt.
succes en veel wijsheid.
10 dec 2014 20:38
Boy141 schreef:Bedankt voor de reacties.
Mijn idee was om er een 1.8t of 2.0 tfsi van VW/Audi in te leggen.
Zou dat betekenen dat het vrij lastig is om te doen en dat andere blokken meer geschikt zijn?
Ben geen techneut, maar dergelijke motoren zijn volgens mij dwarsgeplaatst en de aandrijving over de voorwielen.
Bij een 944 ligt het blok er in lengterichting in, transaxle as naar achteren waar de bak zich bevindt (boven de achteras)...
944 blokken zijn ijzersterk, de latere blokken hebben meer vermogen (S2) en kunnen heel goed hoge km standen aan.
11 dec 2014 23:48
Ben ondertussen iets wijzer geworden.
Er zijn een aantal mensen die dit eerder gedaan hebben, een 1.8t in een 924/944 hebben gelegd.
In een Audi A4 en VW Passat zijn deze blokken ook in de lengte geplaatst en zouden dus prima geschikt hiervoor.
De belangrijkste reden dat ik hiernaar kijk is betrouwbaarheid en dagelijkse bruikbaarheid.
Ik heb het idee dat deze blokken makkelijker/goedkoper te onderhouden zijn dan de 944 turbo blokken en een stuk zuiniger.
Ik zou het ook niet puur voor de investering doen, maar het zou toch zonde zijn als je er 10k in investeert en er 0 voor terug krijgt.
12 dec 2014 8:54
Boy141 schreef:.. maar het zou toch zonde zijn als je er 10k in investeert en er 0 voor terug krijgt.
Een hoop lol, verspreid over een aantal jaren, is ook wat waard
Wellicht kan je de ombouw op een dusdanige manier realiseren dat je het originele blok er (later) weer terug in kunt hangen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.