Ik wil enkele plekjes op mijn auto laten bijwerken. Meestal wat steenslag,2 kleine roestplekkes op de spatbord en onderkant van de deur en een deukje die niet te maken zijn met Paintless Dent Removal.
Nu ben ik al bij vier bedrijven, allemaal met ervaring van klassieke 911's, geweest voor een prijs indicatie en kan daar geen pijl op trekken.
Bedrijf 1 zei dat ik de gehele wagen moeten laten spuiten en dan ook liefs de carrosserie tot op blanke metaal laten schuren. Prijs indicatie circa 12K
Bedrijf 2 gaf me twee opties. A) De schermen verwijderen en alles laten spuiten tot aan de B stijl circa 4,5K of de gehele auto laten spuiten maar dan niet to op de blanke metaal voor circa 8k
Bedrijf 3 zei dat de lak nog erg goed was en ik helemaal niet de spatborden hoef te verwijderen want de roest valt hartstikke mee en ze kunnen het met spot repair maken i.c.m. met bead blasting. ze rekenen circa 1,2k
Bedrijf 4 zei dat ik nu beter de wagen in zijn geheel kunnen laten spuiten, maar omdat de carrosserie hard is en de roest meevalt rekenen ze 5k voor een full respray.
Dus nu heb ik van vier bedrijven, allemaal met een goede naam in de mark, een oplossing vanaf 1,2k tot 12k
Wie-o-wie kan me vertellen waarom ik zo een gevarieerd antwoord op mijn vraag krijgen? Zelf zou ik liefs de gehele auto willen aanpakken, maar als ik voor 1,2k de boel weer helemaal strak kunt krijgen, waarom zal ik dan voor een full respray gaan. Wat mis ik?