Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 jan 2015 23:39
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Ik bezit een Porsche 911 3.2 uit 1988 en het rechter voorwiel staat 2cm naar voren en 2,5cm naar buiten ten opzichte van het linker.
De auto is op een Celette richtbank gezet en blijkt volledig schadevrij en recht te zijn. Verder is het subframe recht en de onderdelen conform de nummers origineel. Is er iemand die weet wat er mis kan zijn. Iemand een briljante ingeving?
Tot zover komen de specialisten er ook niet uit.
Vast bedankt voor de tips.
10 jan 2015 0:17
Vaag verhaal..... als de wielen zo scheef staan is er iets krom , afgebroken of rubbers die ergens verdwenen zijn lijkt mij
Echte Porsche specialist raadplegen lijkt me de enige juiste optie? Want je hebt veel zgn specialisten maar weinige goede Porsche specialisten
Lijkt me ook totaal niet rijdbaar?
10 jan 2015 0:21
handgemaakte auto. Waarschijnlijk altijd zo geweest. Rijdt al 26 jaar kaarsrecht rechtdoor want is in de fabriek netjes afgesteld.
Ik weet dat iemand hier ooit eens de achterzijde van zijn 911 op ging meten en het ene wiel ook iets van - ik meen - 2 cm meer naar buiten stond dan het andere. Gewoon de schuld van die gozers die hem op de band met de hand in elkaar geschroefd hebben.
10 jan 2015 0:30
Ik dacht ook dat de auto krom was.
Heb hem uit laten lijnen en dus voor 2 mille op de cellen bank laten zetten.
Alles recht en OK maar toch die afwijking.
Mij is geadviseerd om dan maar naar Porsche Duitsland te gaan, hoop echter dat er een oplossing dichterbij is.
10 jan 2015 0:56
er is geen oplossing. je hebt nl geen probleem.
10 jan 2015 1:07
Dat verschil naar buiten en nr voren is dat dan ook gemeten vanaf het rechte chassis( bodemplaat) of vanaf de schermen en dorpels?
je bodem of chassis hoe je het noemen wil kan wel recht zijn met de gaten op zijn plek, maar als het andere plaatwerk niet goed aan de auto hangt
, kun je meten tot je een ons weegt.
als je de auto in een 2 kolom brug hangt en de wielen eraf en je meat dan hart naven uit.
en kruislings onder gelijke ophangingspunten ( fuseekogel) heb je dan ook afwijking????
10 jan 2015 10:25
Juistum....kruislings via de onderkant meten. Carrosserie meten heeft geen zin. Een keer een ander voorscherm die al 1 cm verschilt plus je castor een cm-tje en je zit er al aan.
10 jan 2015 11:35
Zie je vaker bij luchtgekoelde 911 jes, zelfs bij de 993 zie je goed uitgelijnde exemplaren met 2 of 3 cm verschil links en rechts tussen wiel en plaatwerk. Dus wat Horn zegt....
10 jan 2015 15:53
Vaag verhaal en nog vager is dat het zo hoort?
Nooit meer iets meten bij een Porsche en gewoon door blijven rijden blijkbaar tot je om onverklaarbare wijze de bocht uitvliegt
Ik zou me niet happy voelen in zo'n auto
Zou bij elk ander merk auto niet mogen lijkt me op Italiaans prut na dan
Goede auto's Porsche ....
10 jan 2015 16:12
Handgebouwde auto's uit de jaren 80 begin 90.... Je zal verbaasd zijn over de toleranties. En Italiaanse prutauto's? vertel je omvangrijke ervaringen eens? Wellicht dat ik met mijn historie van 55 klassieke Alfa's het helemaal fout gedaan heb in het verleden...
10 jan 2015 17:51
erwin964c4 schreef:Vaag verhaal en nog vager is dat het zo hoort?
Nooit meer iets meten bij een Porsche en gewoon door blijven rijden blijkbaar tot je om onverklaarbare wijze de bocht uitvliegt
Ik zou me niet happy voelen in zo'n auto
Zou bij elk ander merk auto niet mogen lijkt me op Italiaans prut na dan
Goede auto's Porsche ....
Goed lezen, je moet wel op de juiste manieren meten. de bodemplat is gecontroleerd zegt ts. maar het andere plaatwerk aan de auto is niet leidend.
een voorscherm zit geschroefd en om de naden netjes te maken wordt daar aan gesteld , als je de wielen dan meet ten opzichte van wielrand enz dan kan er zeker afwijking inzitten.
daarom het meten onder de auto door en kruislings
bv van hart fuseekogel voor naar een vastpunt op de achterophanging. en dat kruislings en beide zijdes.
als er dan afwijking inzit klopt er idd iets niet.
10 jan 2015 19:05
Dan heb ik het verkeerd gelezen .....
Wielen mogen meter nooit verkeerd staan ten opzichte van elkaar af het moet omdat ze op een circuit rijden met alleen rechte of Linke bochten (kombanen in de US nogal populair)
10 jan 2015 19:10
neem er nog eentje
11 jan 2015 9:18
Ook een klassieker uit de praktijk; zijn de velgen en banden wel van dezelfde c.q. juiste maat? Ben daarnaast inderdaad ook nieuwsgierig naar de resultaten van het kruislings meten.
11 jan 2015 9:55
erwin964c4 schreef:Dan heb ik het verkeerd gelezen .....
Wielen mogen meter nooit verkeerd staan ten opzichte van elkaar af het moet omdat ze op een circuit rijden met alleen rechte of Linke bochten (kombanen in de US nogal populair)
Cazzo Super Veloce schreef:neem er nog eentje
11 jan 2015 14:28
Dank voor de reacties,
Ondertussen een nieuw en origineel voorscherm geplaatst, het ziet er al iets beter uit maar het is nog niet L + R gelijk.
Volgende week ga ik hem laten uitlijnen en dan zie ik weer verder.
Ik heb ook een 993 gehad en daar stond het linkerachterwiel ten opzichte van de carrosserie ook niet gelijk met het rechter. Het kan dus aan het assemblage proces liggen maar toch blijf ik het wonderlijk vinden. De Porsche rijdt in vedergeval heerlijk en strak rechtdoor, trekt niet in het stuur etc.
Als ik meer weet van de specialisten zal ik dat plaatsen. Ondertussen zijn nieuwe tips zeer welkom.
11 jan 2015 16:56
Cazzo Super Veloce schreef:neem er nog eentje
Zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten
11 jan 2015 17:20
check ff of de ET waardes van de voorvelgen dezelfde afmeting hebben
en volgens mij kun je de voorwielen afhankelijk van elkaar naar voor en achter en links en rechts per voorpoot af stellen
.
11 jan 2015 17:33
Dank voor de tip, de wielen hebben we gemeten en die zijn identiek, ook als je ze verwisseld van L naar R blijft het verschil.
Verder is de auto kruislings opgemeten en daar zit een minimaal verschil in van 7mm, dat lijkt origineel.
We zoeken dus verder.
11 jan 2015 17:51
mocht alles kloppen, en wil je het optisch verschil kloppend krijgen kun je de ET waardes zo aanpassen tot ze optisch gelijk uitsteken !
dat det men wel vaker bij de achterzijde omdat daar de schermen ook weleens verschillen !
dit hoeft niks met goed of slechte wagen te maken te hebben , lag gewoon toen d,r tijd aan het handwerk van de gebouwde schermen !
succes verder , keep us posted
.
11 jan 2015 17:57
jeromes911 schreef:Ik bezit een Porsche 911 3.2 uit 1988.
Waar blijven de foto's?
11 jan 2015 18:01
Dank voor je advies, lijkt mij een hele goede.
Was eigenlijk van plan als alles verder ok is een stukje van de naaf af te laten draaien om het optisch gelijk te laten lijken.
Jouw voorstel klinkt mij eigenlijk beter. Ga gewoon opzoek naar een andere velg.
11 jan 2015 18:04
zojuist eerste foto geplaatst bij profiel.
Nu eerst de hele binnenkant vernieuwen en het nieuwe dak plaatsen. Daarna de RUF bumpers eronder, wordt vervolgd.
11 jan 2015 18:04
NIET doen natuurlijk, je kunt niet zomaar de ET waarde van één wiel veranderen
11 jan 2015 18:09
Ok ok, vond het wel een geniale oplossing.
Beter plan? hoor graag
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.