Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
10 jan 2015 15:39
Ben ook op zoek naar een nieuwe verzekeraar omdat mijn 993 aanzienlijk in waarde is gestegen in 2015 opnieuw getaxeerd, waarbij de taxateur vond dat ik in mijn s van 1997 240 KW ipv 215 kw is 326 pk vermogen heb ook op kenteken er zouden ooit 197 exemplaren door Porsche zo geleverd zijn, weet iemand hier iets van?
(ik vond twee verzekeraars die redelijke tarieven hebben Gio advies en De Jong verzekeraars de KNAC hanteert dagwaardes bij uitbetaling oppassen dus)
10 jan 2015 16:38
Als je een 3.8 ipv 3.6 liter zou hebben dan zou je rond de 300 kunnen uitkomen maar van een standaard (af fabriek) 993 die in gelimiteerde oplage 326PK zou leveren heb ik nog nooit gehoord. Kan me vanuit de literatuur ook niks hiervan herinneren te hebben gelezen. Om op een atmosferisch blok van 285 naar 326 te kunnen gaan dan moeten er serieus (en herleidbare) aanpassingen zijn gedaan.
Anyone?
10 jan 2015 16:46
ik kan er ook niks over vinden wel dat de 3,8 RS er 300 heeft.
is er ook bekend hoe dit tot stand kwam, wat zijn de aanpassingen?
10 jan 2015 17:01
Als het Porsche origineel is dan moet je volgens mij een optiecode hebben, te zien op de sticker in je boekje en onder de voorklep. (Code X51).
Welke aantoonbare zaken baseerde de taxateur zijn mening op? Dat zou ik wel duidelijk willen weten. Zou ik jou ook vragen als ik jouw auto zou willen kopen.
Waarop is de auto nu gewaardeerd en door wie is de taxatie gedaan?
10 jan 2015 17:06
zou even bellen met Jos Targa.
10 jan 2015 17:57
rob964.c4 schreef:op kenteken een 3,6 dus de 3,8 optie vervalt dan ook weer
Dan zou ik die taxateur toch echt eens vragen welke bewijzen er zijn voor dit vermogen en dat er maar 197 exemplaren van geproduceerd zijn. Dit moet je toch kunnen onderbouwen!??
10 jan 2015 18:01
Inderdaad. Het oordeel van de betreffende taxateur vertrouw ik sowieso al niet
Bovendien is het extra vreemd in dit geval aangezien het een US-versie betreft en deze eerder met minder i.p.v. meer vermogen zijn geleverd
10 jan 2015 18:21
is het dan niet 240 pk?
10 jan 2015 18:25
T is een onafhankelijke zeer ervaren register taxateur hij trekt nog wat na bij Porsche dat duurt een paar weken maar de taxatie is afgerond en dat gaf aanleiding een goede verzekeraar te vinden ,, any suggestions,, ?
10 jan 2015 18:32
Max snelheid voor de s is ongeveer 275 km per uur, ik reed een keer in Duitsland 285 km p/u en vond het vreemd dat ik nog ruimte naar boven had, overigens die flauwekul over US uitvoeringen is door de echte liefhebbers wel achterhaald vaak beter onderhouden en het vermogen van de S met Varioram is nooit minder geweest dat kan je gemakkelijk natrekken.
10 jan 2015 19:33
willemnijmegen schreef:T is een onafhankelijke zeer ervaren register taxateur hij trekt nog wat na bij Porsche dat duurt een paar weken maar de taxatie is afgerond en dat gaf aanleiding een goede verzekeraar te vinden ,, any suggestions,, ?
Ook daarvoor zou ik, zoals Horn al aangaf, even contacten met Jos (Targa). Verzekering loopt via Turien.
(Zou het vermogen op het kenteken ook gewoon een typo kunnen zijn ivm US invoer e.d.)
10 jan 2015 20:25
Uiteraard is het gewoon een typefout maar het is wel lekker voor Willem die eind dit jaar miljonair hoopt te zijn omdat de 993 dan nog steeds niet is verkocht (en braaf de verzekeringspremie daarvoor betaald....).
10 jan 2015 21:12
Hoho, sluit de "taxateur" nog even niet uit ...
11 jan 2015 20:57
Willem, jij hebt de uiterst zeldzame x52 optie waar er maar 2 van gemaakt zijn. Echt te gek. Het schijnt dat Porsche er een zoekt voor het fabrieksmuseum, ik zou eens contact opnemen. Je kan vragen wat je wilt lijkt me.
11 jan 2015 21:44
Klopt allemaal deels wat gezegd wordt.
Er zijn inderdaad 197 exemplaren van de X52 gemaakt.
Helaas zijn er nog maar 2 exemplaren over, aangezien alle andere,
mede door het enorme vermogen, total loss gereden zijn....
11 jan 2015 22:00
... mede door het enorme vermogen én het feit dat ze continu cd'tjes zaten te wisselen ...
On a serious note, één van de meest bijzondere varianten van de 993 is de X51 (300PK) uitvoering die ook nog eens met de versnellingsbak (kortere verhoudingen) van de eerdere types (pre 96) is gemaakt. Is maar gedurende 8 maanden geleverd.
11 jan 2015 22:01
Porsche 911 993 option/build codes X52: Leather covered CD storage.
Dat geloof ik bij Willem dan wel weer....
11 jan 2015 22:03
Zie hier:
http://flugplatz911.blogspot.nl/2014/07 ... -body.htmlX52. Is volgens mij ook 5 cd box in de midden console
11 jan 2015 22:03
Dat zeg ik, cd'tjes ...
11 jan 2015 23:16
willemnijmegen schreef:T is een onafhankelijke zeer ervaren register taxateur hij trekt nog wat na bij Porsche dat duurt een paar weken maar de taxatie is afgerond en dat gaf aanleiding een goede verzekeraar te vinden ,, any suggestions,, ?
Paar weken?
Zelf een mail sturen naar Marc Noack en je hebt binnen een paar uur je antwoord
12 jan 2015 11:05
MarkS schreef:... mede door het enorme vermogen én het feit dat ze continu cd'tjes zaten te wisselen ...
On a serious note, één van de meest bijzondere varianten van de 993 is de X51 (300PK) uitvoering die ook nog eens met de versnellingsbak (kortere verhoudingen) van de eerdere types (pre 96) is gemaakt. Is maar gedurende 8 maanden geleverd.
Misschien bedoelen we hetzelfde, maar X51 is ook na 96 gebouwd (weet ik uit persoonlijke ervaring
). Dan echter met de 'lange' bakverhoudingen.
Van een 326 pk versie heb ik nog nooit gehoord. Kan het niet zijn dat taxateur in de war is met een 996, eerste serie, met X51. Standaard 300, met X51 vermoedelijk rond 325? Kon het zo snel niet vinden op internet.
12 jan 2015 12:28
de 996 3.4 x51 had 320 pk, gelijk aan de latere niet -x51 3.6
Ben wel zeer benieuwd naar de afloop van dit verhaal, als er daadwerkelijk een bij Porsche geregistreerde versie is met zoveel pk's, dan geloof ik ook echt wel dat de auto veel meer waard is dan een " gewone" s. Ik zou even bellen met Jerry S. in dat geval.
Alleen, als we hier met zijn allen niets kunnen vinden / weten van een dergelijke uitvoering, dan vraag ik me af waar die taxateur zijn wijsheid vandaan heeft als het niet uit boeken is (behalve het kenteken wellicht). Want dat deze taxateur deze kennis door eigen ervaring heeft, geloof ik niets van. 1 taxateur die al eerder een dergelijke uiterst zeldzame auto getaxeerd heeft? Dacht ut niet...
12 jan 2015 12:36
Ach, de ts is nogal zeer gevoelig voor dit soort informatie, blijkt wel uit zijn posting historie. Die is ondertussen zijn vraagprijs alweer aan het aanpassen.
12 jan 2015 13:05
Ik vind het een opmerkelijk verhaal. Net even zitten kijken in de DB van Porsche die ik heb en daar staan voor de 993S noch X51 modellen productie aantallen die bij de 197 in de buurt komen.
Opmerkelijk is wel dat er van de Turbo S 183 stuks zijn gebouwd en nog 14 Turbo's die naar Turbo S specs zijn opgeleverd. Dat is samen wel 197.
Ook een 240 kW versie komt nergens in de boeken bij Porsche voor.
Op kenteken zegt niet zoveel want er worden wel meer fouten in het kenteken register gemaakt.
Overigens zie ik bij de RDW ook gewoon 210 kW staan.
Stuur anders even het VIN in een PB. Is zo na te trekken bij Porsche wat de specs zijn zoals de 993 S geleverd is. Heb ik geen weken voor nodig
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.