Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Lakverzegeling

12 jan 2015 22:09

Nog even en dan ik mijn eerste P ophalen...
Heeft een van jullie ervaring met het laten aanbrengen van ProTech lakbehandeling (of iets soortgelijks)?
En zo ja, is het aan te raden? Het gaat nu dus om een gebruikte P van zo'n zes jaar oud.
Thanks!

Re: Lakverzegeling

12 jan 2015 22:36

Niet doen! Zonde van je geld.

Eenmalig laten poetsen bij een fatsoenlijk poetsbedrijf, en regelmatig bijhouden (waxen, geen wasstraat maar poetsen met 2 emmers) doet VEEL meer af dan zo'n Protech behandeling. En ik kan het weten, want mij pa kocht destijds een nieuwe Jaguar met een Protech behandeling maar na 6 maanden was het over met de plezier.

12 jan 2015 22:48

Ja heb ik, maar niet zozeer een positieve met ProTech. Dit product is (alleen nog maar door de aanwezigheid van een
sticker onder de motorkap te herleiden) op mijn laatste BMW aangebracht voor de vorige eigenaar. De auto was relatief
arbeidsintensief schoon te houden (handwas).

Ik heb toen besloten om de auto te laten voorzien van een lakverzegeling, die ook daadwerkelijk in/met de lak hecht.
Dit heb ik bij Diventa Bella laten doen (CarClean)...het resultaat is hier te zien/lezen op basis van Gyeon MOHS+:

http://forum.carclean.nl/forum/foto-en- ... gyeon-mohs

En voor de éénkennige mensen, een behandeling van een Porsche met C.Quartz Finest: :mrgreen:

http://forum.carclean.nl/forum/foto-en- ... orsche-911

Ik heb verder geen belang of aandelen in Diventa Bella of CarClean, maar er is een hoop info op hun forum te vinden:

http://forum.carclean.nl/forum/discussi ... escherming

Protech is meer marketingpraat dan resultaat :pale:

12 jan 2015 22:50

Even enigszins offtopic: Dejan, wat is jouw M3 ontzettend opgeknapt na een bezoek aan Diventa Bella. Had het topic destijds al gezien, eigenlijk belachelijk hoeveel orange peel een auto tegenwoordig af-fabriek heeft.

Ontopic: zoals Dejan al zegt, Gyeon maakt mooie producten die wel werken.

12 jan 2015 22:52

Bij een gebruikte auto zou ik het niet nogmaals laten doen, maar bij een nieuwe auto (of nieuw gespoten) zou ik wel een Protech behandeling laten doen. Ik ben het op basis van persoonlijke ervaring dus niet eens met de vorige sprekers ;)

12 jan 2015 22:56

Met een coating is niets mis, maar veelal worden er in de reclamevoering uitingen gedaan die helemaal niet waargemaakt kunnen worden, of onwaarheden bevat.
Het allerbelangrijkst is; dat je wagen goed gepolijst wordt, voordat de coating wordt aangebracht.
Je hebt er tenslotte niets aan wanneer aanwezige krassen onder een coatingslaag verzegeld worden.
Zoek gewoon een detailbedrijf op waar je goede recensies van ziet en laat daar de wagen detailen en er een coating aanbrengen.

12 jan 2015 23:03

Houd er wel rekening mee dat je de auto na een lakverzegeling, niet meer met een
polijstmachine gaat behandelen. Het is dus alleen nog maar handwassen en bijhouden
met een "cure".

12 jan 2015 23:22

EriC4C schreef:Bij een gebruikte auto zou ik het niet nogmaals laten doen, maar bij een nieuwe auto (of nieuw gespoten) zou ik wel een Protech behandeling laten doen. Ik ben het op basis van persoonlijke ervaring dus niet eens met de vorige sprekers ;)

Dat kan dat je een andere ervaring hebt, maar de Jaguar kwam vanuit de fabriek rechtstreeks naar Protech, dus ik had het ook over een gloednieuwe auto. En bij ons was het dus niet goed bevallen.

12 jan 2015 23:46

Twee keer ProTech en een keer SwissTec op mijn autos gehad.
Zag en zie geen meerwaarde meer en ben over op handwas.
Bevalt veel beter. :D

12 jan 2015 23:57

Porcay schreef:..... ben over op handwas.
Bevalt veel beter. :D

Het voordeel van Protech is juist dat je daar niet mee aan de slag hoeft :scratch:
Iedereen moet vooral doen waar hij zich het prettigste bij voelt :res: en in mijn geval is dat alles dat ervoor zorgt dat ik niet of minder hoef te poetsen :pukel: :mrgreen:

Lakverzegeling conserveert de lak in de staat van dat moment. Vandaar dat ik het niet meer laat doen bij een auto met lak die reeds beschadigingen heeft
..... of niet met perfecte lak is afgeleverd (Jaguar?) :wink:

13 jan 2015 1:41

Lakwerk is perfect, het product was gewoon geen flikker waard.

http://forum.carclean.nl/forum/handleid ... lakpantser

Hier nog zo'n vergelijking tussen bijvoorbeeld Waxoyl en een busje van een tientje (Poorboys). Nu is Protech iets harder dan Waxoyl, maar dan kies ik liever voor een Gyeon behandeling!

13 jan 2015 8:37

DennisvdB schreef:...Ontopic: zoals Dejan al zegt, Gyeon maakt mooie producten die wel werken.

Dit product heb ik geen ervaring mee, maar wel met de producten van Opticoat en Modesta. Die werken ook.
Niet goedkoop, maar wel goed.

13 jan 2015 13:24

Mijn daily driver ruim een jaar geleden ook bij Diventa Bella laten voorzien van een Gyeon coating. De auto was toen nieuw. Nog steeds ziet de lak er super uit, zeker na een wasbeurt met de nieuwe Gyeon shampoo.

18 jan 2015 18:39

Zoals MPB al aangeeft Tom...Gyeon is een topproduct.. zowel de Prime als de Mohs.
Ik zou het wel als je deze kiest om het wel door een goeie detailer te laten doen... :wink:

18 jan 2015 20:25

Zonde van het geld , euro's in het kanaal kieperen geeft het zelfde gevoel ..... Na 6 maanden dan hoor. Ik heb het niet van horen zeggen , zelf ervaren. Verhalen zijn leuk plaatjes ook maar eerlijk het is het zelfde als met die tel-sel reclame , het lijkt mooier dan het is. Zelf goed poetsen en bijhouden, en na het wassen afspoelen met lauw water met scheutje glans spoel middel van je vaatwasser , krijg je geen witte droog vlekken. Mijn mening. :roll:

18 jan 2015 20:32

Glans spoel middel is niet goed voor wax, dus het is geen wonder dat je geen resultaat ziet....

18 jan 2015 20:38

Gebruikte auto laten kleien en niet laten polijsten, wanneer er tenminste geen krassen op zitten. Daarna in Carnauba wax is mijn advies. En auto met de hand wassen met zo min mogelijk shampoo. Natuurlijk met dubbele emmer, waterwisser en een handdoek voor de laatste druppels.
Hoe minder de auto wordt gewassen hoe beter de wax blijft zitten. Wanneer ik alleen vliegen moet verwijderen was ik niet de hele auto. Ipv shampoo gebruik ik vaak een scheutje wax

18 jan 2015 20:50

Beste Dennis, bij mijn vorige Mb zat dus de protec behandeling en stelde niet veel voor , nu bij deze 997 zwart metallic hobby auto gebruik ik Kenotek pro Met ook zo'n leuk tekstje op de verpakking... Nano moleculaire film.... Klinkt leuk en ja als ik het gebruik , hecht er niets op. En dat kleine scheutje glansspoelmiddel zorgt gewoon dat ik geen witte kalk vlekken op mijn zwartgelakte 997 houd. Maar goed ieder zijn mening en ervaring.

18 jan 2015 21:22

Alfred996MKII

Mee eens.....heel vaak wordt er een heel goed resultaat gehaald met alleen kleien... alhoewel ik wel een voorstander ben om daarna wel te polijsten.
Afgetopt met een wax van Svissvax ( de concorso bv. ) behaal je een super resultaat.
Plaats een reactie