Het Duitse is ok voor de keuring, is ook het enige dat er origineel bijzat toen die wagens geleverd werden (althans, mijn Boxster had er toch zo eentje).
De Murano...
Ik weet niet meer hoe het precies gelopen is (geheugen wordt met de dag slechter). Ik weet nog dat ik 't gevraagd heb aan de verkoper, maar ik weet niet meer waarom het volgens hem niet kon/ging.
Anyway, of ik het nu had of niet, er zaten teveel dingen op die toch niet door de keuring gingen geraken (tenzij de keurder sliep) dat ik 'm gewoon als oldtimer ingeschreven heb. Otoh... had ik de rode Turboremmen vooraan in 't zwart gezet had niemand het gezien, er zou een regelbare vering onderzitten maar dat was misschien normaal voor die tijd/model (keurders kunnen niet alles weten van elke auto), en de "sportievere" uitlaat was er misschien ook wel doorgeglipt...
***Edit***
Net eens gaan snollen in mijn oude mailtjes en vond dit als uitleg: "Ik heb een mail ontvangen van PON waarin zij zeggen dat een COC niet bestaat voor auto's van voor 1997. Zij raden aan contact op te nemen met de Belgische importeur."
TS kan dus alvast één ding van zijn todo lijstje schrappen
Dit wil NIET zeggen dat België geen gelijkvormigheidsattest wil zien (in voege vanaf 1968), daarvoor moet je dus weer bij D'Ieteren gaan aankloppen en daarvoor moet de wagen dus compleet origineel staan. Een andere optie is een "keuring alleenstaand geval" doorlopen op de Belgische keuring. Dan wordt hij gekeurd met de veranderingen er op. 6 Maand en je kan rijden