Vorige week heb ik mezelf aangemeld op het Porscheforum. Direct een hartelijk welkom (nogmaals mijn dank!) en goede adviezen gekregen toen ik meldde dat ik op zoek ben naar een 914. Van diverse kanten kreeg ik 'do's and don'ts'-lijstjes, tips en nog veel meer zaken die me in een stijle leercurve katapulteerden! Ook daarvoor dank!
Toen opeens, uit onverwachte hoek, een mailtje. Ik meldde al dat ik meer evaring heb met oude Triumph TRs. Ik stuurde een mailtje naar een -voor mij- bekende Triumph-eigenaar in de USA. Hij restaureert Porsches als hobby. Zijn antwoord: "Waarom vraag je mij om raad als Arno Wienands bij jou in Nederland zit!?" Ik was Arno's naam ook hier al tegengekomen, maar dat zij naam en faam zo wereldwijd zou zijn... Eén van mijn kinderen vond zijn Facebook-pagina (ik heb geen Facebook) en ik vond pats-boem een zilverkleurige 2.0 op zijn site. Die was er net op gezet! Snel contact gelegd en gisterenavond wezen kijken. Oei, wat was het moeilijk om die roze bril af te zetten!
Arno meldde zelf al op zijn Fb-pagina dat het een auto van tweede eigenaar is. Gisterenavond bleek dat de auto 14 jaar goed geconserveerd heeft stilgestaan. Kort gezegd: het is een tijdreiscapsule! Alles is origineel en in goede staat! Niet perfect, maar wel goed. Wat er aan mankeert zijn vooral cosmetische zaken: spuitwerk ik matig gedaan, hier en daar een pitje in de lak. De D-tronic werkt niet, maar dat is voor Arno geen probleem.
Het is een 2.0 in -zoals gezegd- origineel NLse uitvoering. Wieldoppen met het VW-embleem (nice - maar lichtmetaal is ook wel leuk, dat wordt dus zoeken) en zover ik nu weet, een aparte uitvoering: geen vinyl langs de Targakanten, en de sierlijst achter de targabeugel is geanodiseerd: zwart dus. Op US-sites wordt gesproken over een limited edition. Maar ik laat me graag corrigeren of voorlichten!
Wordt het deze? Zou het dan de eerste de beste zijn die ik zie? Is me vaker overkomen trouwens, met andere auto's. In volle tevredenheid dus ik ben niet bang om de eerste de beste auto te kiezen als het moet. Arno gaat de injectie in de benen helpen en loopt 'm na. Ik ga ondertussen een nuchtere, afstandelijke Porscheliefhebber langssturen voor een second opinion. Maar... ik ben verkocht... nu de auto nog!
Wordt vervolgd, waarschijnlijk in de afdeling Projecten van dit forum!
Voor nu, laat maar horen (lezen) wat jullie gedachten zijn!
Menno