31 jan 2015 20:16
31 jan 2015 20:19
31 jan 2015 20:26
31 jan 2015 20:39
31 jan 2015 20:52
alvin01 schreef:Mooie bak, ik vind de vraagprijs ambitieus, maar hij gaat waarschijnlijk wel voor dat bedrag verkocht worden......
31 jan 2015 20:55
31 jan 2015 21:08
31 jan 2015 21:25
31 jan 2015 21:28
31 jan 2015 21:48
31 jan 2015 21:53
Herman Brood schreef:Achteraf kijk je een koe in de kont.
31 jan 2015 22:19
Targa911S1967 schreef:alvin01 schreef:Mooie bak, ik vind de vraagprijs ambitieus, maar hij gaat waarschijnlijk wel voor dat bedrag verkocht worden......
Is IMHO de "oude" van Arthur Smid
http://www.atico.nl/camelot/
heeft een "mooie historie" misschien helpt dat ook..
31 jan 2015 22:32
01 feb 2015 3:34
01 feb 2015 10:28
01 feb 2015 11:07
01 feb 2015 11:09
01 feb 2015 11:50
01 feb 2015 11:59
Johannvb schreef:Deze '64 er was in '93 gekocht voor $9,500
mijn vriend Google, die over deze auto schreef:Op de tweede expeditie in '93 ontdekte hij op een zeker moment een vormeloze hoop achterin een werkplaats, afgedekt met dekens. Nu kun je een Porsche afdekken, maar Bob herkent het Porsche silhouet nog onder twintig paardendekens. Daaronder stond nog een 911. 'What's that over there?'.'Well, that's another Porsche, but it is not yet finished. Not for sale'. Of hij hem toch even mocht zien, want hij had toch immers een lange reis gemaakt, nietwaar? De dekens werden verwijderd. Deze auto was in 1976 afkomstig van een Duitser, toen die zijn vakantie in Californië had beëindigd. Om vostrekt onuidelijke redenen had men al lang geleden de auto gestript. Sindsdien staat de auto daar zo in een hoek. De witte carrosserie stond er vuil en stoffig bij. De hoog staande kont verried dat er geen motor in zat, maar ook die lag in onderdelen in een aantal kratten, achter de auto. Samen met de versnellingbak. Erg slordig allemaal. Maar roest? Of schade? Op het eerste gezicht kon Bob Hahn daarvan niets ontwaren. De groene cijfers op de instrumenten wezen er op, dat hij hier met een '66er, of wellicht wel met een '65er te maken hadden. Bij het licht van een aansteker kroop Bob onder de klep en likte zijn duim alvast nat om het chassisnummer te kunnen lezen.
Drie-nul-nul-een-zeven-nul stond er in geslagen. 300170!!! Verbazing en vreugde streden om voorrang. Nu was het de kunst om geen opgewonden indruk te maken, welnee...
Hier stond een van de allereerste 911's uit 1964. Nog net in november of december geproduceerd, toen Porsche ze nog 901 noemde, voordat Peugeot ze terugfloot. Even naar de achterklep kijken, wat daarop stond. Hij trof rechtsonder geen script aan, dus dat zou ook wel in een van de dozen liggen. Maar er zaten ook geen gaatjes aan de rechter onderkant waar je ze verwachtte. Dit was dus een van de eerste auto's, nog zonder enig script. Toen hij de klep opendeed, keek hij ineens op een gladde dwarsbalk zonder de zo vertrouwde zes profieltjes. Dit bewees twee dingen: dit was een van de allereerste exemplaren, en hij was nog nooit van achteren aangereden. Van voren ook niet trouwens. Nergens. Deze oer-911 was niet meer dan 9 jaar op de weg geweest! Nu viel ook het dashboard op. Uit een stuk, vastgezet met vier schroefjes, met noppen afgedekt. Dat hadden we maar een keer eerder gezien: op de foto's van de '64er oer-911 in de 911 bijbel van dr. Brett Johnson. Dit leek wel een leuk project voor onze lange winters in Holland, begon Bob voorzichtig. Voor hoeveel geld waren de heren bereid om afstand te doen van deze 'remains'? 'Fourteen grand', sprak de verkoper. Bob bleef Hollander, dus dat wees hij verontwaardigd van de hand. Hij zat eerder te denken aan 'less than 10 grand or so'. 'Okay, for 9.5 grand you can take the complete lock, stock and barrels. If you pay cash'. Nog nooit is er zo hard gebeld en geregeld om het spul op een zeecontainer te krijgen. Voordat de verkoper zich zou bedenken. Alle kleine losse zaken gingen direct mee, en alles wat te groot of te zwaar was werd in de carrosserie geladen. Met een paar snelbinders werden de deuren naar elkaar toe dichtgetrokken. Hoeveel ongelaste vroege 911's zouden er nog bestaan? En hoeveel ongelaste 64ers? Bob had er nu eentje op zijn trailer staan, zomaar bij toeval gevonden achterin een mottige werkplaats. Hij had Doornroosje wakker gekust. Voor een bedrag van 9.500 dollar mocht ik mij de nieuwe eigenaar noemen van deze ultieme bouwdoos, waarvan de motoronderdelen zelfs al gereviseerd bleken te zijn. Dat bedrag was stukken minder dan de 400.000 dollar (nee, er staat géén nul te veel...) die Porsche collector Jerry Seinfeld drie jaar later zou neertellen voor de stoffelijke resten van een '64er 911.
01 feb 2015 12:05
02 feb 2015 9:45
02 feb 2015 13:28
Olaf schreef:
.. ben benieuwd wanneer deze "Porsche-Bubble" de geest gaat geven ..
02 feb 2015 19:05
02 feb 2015 19:11
02 feb 2015 19:20