Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Motorrijtuigenbelasting: reguliere aanslag oldtimer

13 feb 2015 19:23

Open net de blauwe post en tot mijn verbazing een reguliere aanslag voor tijdvak 2jan tm1apr 2015 binnen. Uiteraard doe ik mee met de 120euro per jaar overgangsregeling (net ff gecheckt en na betaling vorig jaar daarvan ook schriftelijke bevestiging binnen)

Rechts bovenaan staat wel subkopje wijziging gegevens... Hebben meer van jullie die meedoen aan oldtimer regeling dergelijke aanslag ontvangen? Ik ga uit van een foutje.

Tenzij mijn auto uit de stalling gejat is en ergens op de foto is gezet...

Re: Motorrijtuigenbelasting: reguliere aanslag oldtimer

13 feb 2015 19:45

Niets ontvangen behalve de betaling om mee te doen met de regeling kwarttarief, uiteraard 121 euro betaald.

13 feb 2015 20:42

Ik sluit me aan bij Dial 888... €121,- overgemaakt en verheugen op 1 maart :drive:

13 feb 2015 21:57

Even formeel bezwaar maken tegen de aanslag. Dan is het zo geregeld.....

13 feb 2015 22:34

auto staat op eigen terrein, netjes weer de aanslag voor 2015 betaald en niks gehoord.
die aanslag moest je wel voor een bepaalde datum (volgens mij 31 januari 2015) betalen, kan je dat vergeten zijn? :scratch:

13 feb 2015 22:58

Ik had nog geen eerdere aanslag voor 2015 ontvangen....die had je dan al in dec binnen oid?? idd dan maar de administratieve bezwaarmolen in. Fijne tijdsbesteding weer :evil:

14 feb 2015 0:33

Voor die 400 piek korting drie volle maanden niet rijden? No way Jose!! :mrgreen: :drive:

14 feb 2015 7:09

P32again schreef:Ik had nog geen eerdere aanslag voor 2015 ontvangen....die had je dan al in dec binnen oid??

even opgezocht:
Begin november jl. is een selectie van de kentekenhouders gemaakt die in 2014 meededen met de overgangsregeling voor oldtimers. Deze kentekenhouders kregen ook voor het jaar 2015 een acceptgiro toegestuurd. Wanneer deze acceptgiro volledig en vóór 1 januari 2015 werd betaald, dan betekent dit automatisch dat deze oldtimers ook in 2015 weer in de overgangsregeling vallen.

Maak je gebruik van de overgangsregeling? Dan betaal je een verlaagd tarief met een maximum van €120 per jaar. Bij niet volledige of niet tijdige betaling vallen de oldtimers voor dat jaar niet onder de overgangsregeling maar onder de reguliere motorrijtuigenbelasting en wordt het dus het volle pond betalen. Even opletten dus.

Let er ook op dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen in de maanden januari, februari en december van hetzelfde kalenderjaar niet op de openbare weg mogen rijden of staan, ook niet voor je eigen deur. Deze verplichte ‘schorsing’ gaat op 1 december 2014 in en werkt dus als een reguliere schorsing. Kom je toch met je oldtimer op de weg in december, januari of februari dan kan er dus een verzuimboete op de mat vallen. Op eigen risico dus.

dus ofwel aanslag gemist (zat in een blauwe envelop :wink: ) of iets anders misgegaan.

14 feb 2015 7:12

Ricoberg schreef:Voor die 400 piek korting drie volle maanden niet rijden?

900 euro bij mij. voor een derde auto. snel verdiend. :salut:

14 feb 2015 9:14

da's meer dan de waarde van de auto zelf :mrgreen:

14 feb 2015 9:52

op 100 euro na nog net niet. Maar in 14 maanden dus de dagwaarde terugverdiend aan belasting uitsparing :cheesy:

14 feb 2015 10:41

Op een eenvoudige manier tegen de 400 euro minder uitgegeven, en zo heb ik mijn benzinegeld voor komende jaar weer bij elkaar 'verdiend'...... :mrgreen:
Plaats een reactie