Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 maart 2015 18:04
Hallo allemaal,
Rookie vraag, ik ga deze maand voor het eerst een racecursus doen met m'n GT3 (2010).
Afgelopen jaar grote beurt gehad, sindsdien hooguit 4-5dkm gereden en de winterslaap is net voorbij. Volgens de dealer hoef ik niet per se olie te verversen (om te 2 jaar), maar ik las dat het aan te raden is om bij weinig KMs vaker olie te verversen (ivm vocht in de motor).
Ik neig er zelf naar om voor de cursus toch even de olie te verversen, of is dat overdreven?
06 maart 2015 18:20
Overdreven, en na een paar rondjes en/of na de rit is de eventuele vocht allang uit.
Kortom, rijden met dat 'ding'.
06 maart 2015 18:27
oh ik vind het niet overdreven, juist omdat je het maximale van de olie gaat vragen
gr robert
06 maart 2015 18:39
Ik vind het ook niet overdreven, waar gaat je racecursus plaatsvinden.....
06 maart 2015 18:43
kijk dat bedoel ik, tegengestelde meningen
ik ga op Assen rijden. voor die tijd ga ik wel wat meer km's maken om het vocht eruit te rijden en hij heeft bijna altijd droog gestaan, hele winter op kamertemperatuur aan de accu
06 maart 2015 18:56
Ok , dat is wel n uitdaging, meer een motorcircuit.
Succes met je cursus en houdt m en jezelf heel..
06 maart 2015 19:10
dank voor de tips! ja ik verwacht niet dat ik tijdens de cursus al met 200 de bocht doorknal dus gaat lukken:)
06 maart 2015 19:22
NeefDave schreef:hij heeft bijna altijd droog gestaan, hele winter op kamertemperatuur aan de accu
Waarom zou je dan olie verversen?
Knallen met dat ding
06 maart 2015 19:30
Zou eerder de remvloeistof vervangen ....
Of dat moet niet zo lang geleden gedaan zijn ...
06 maart 2015 19:47
alvin01 schreef:Ok , dat is wel n uitdaging, meer een motorcircuit.:
Welnee, een geweldig circuit voor de auto.
06 maart 2015 19:51
Dat wel natuurlijk, zou Kooiman zeggen.....
06 maart 2015 21:08
Misschien een kleine TIP! je zou nog ff kunnen informeren bij je dealer of het nodig is om een extra liter olie voor het ruige werk toe te voegen, dit werd mij wel verteld om dit voor mijn 996 3.4 te doen.
Met name als je langere tijd en veel bochtenwerk hebt, weet niet of het ook van toepassing is op de GT3.
En niet vergeten het later weer eruit te halen.
Kijk maar of het van toepassing is.
Veel plezier en geniet ervan, Letop als je eind van de dag naar huis rijdt en je het gevoel nog steeds hebt van het circuit rijden, op de openbareweg flitsen ze wel
09 maart 2015 0:48
Op zich kan verse olie nooit kwaad. Maar tijdens de training ga je echt nog niet zover de grenzen op zoeken dat je met ieder circuit dagje eerst verse olie in de bak moet doen.
Neem wel een liter extra olie mee voor de zekerheid. Door de hogere temperaturen en belasting kan de motor wat meer olie gaan verbruiken.
Succes met de cursus, steek je over het algemeen heel veel van op.
alvin01 schreef:Ok , dat is wel n uitdaging, meer een motorcircuit.
Welnee, het is 2015. Assen is een fantastische baan waar je relatief safe met veel hogere snelheden kan rijden dan op CPZ. Vinden meer auto evenementen op Assen plaats dan voor de motor langzamerhand
09 maart 2015 10:08
Precies, prachtige baan, en relatief veilig door de vele uitloopstroken.
Jammer dattut zo ver weg is van de bewoonde wereld
09 maart 2015 11:29
Olie verversen in een oliebestrijding was toch 2000€
Best veel als de dealer zegt dat het niet nodig is om toch te doen.
09 maart 2015 11:34
Ik zou ook de remolie laten verversen, zelf een keer gehad met een Porsche Turbo rechte eind Zandvoort voor de Tarzan geen remmen meer door "kokende" remolie.
Gelukkig net op kunnen vangen met een hoop kunst en vliegwerk maar wat een momentje was dat
09 maart 2015 13:49
Misschien een kleine TIP! je zou nog ff kunnen informeren bij je dealer of het nodig is om een extra liter olie voor het ruige werk toe te voegen, dit werd mij wel verteld om dit voor mijn 996 3.4 te doen
Dacht dat een GT3 een dry-sump systeem heeft.
09 maart 2015 14:19
Cazzo Super Veloce schreef:Precies, prachtige baan, en relatief veilig door de vele uitloopstroken.
Jammer dattut zo ver weg is van de bewoonde wereld

En bedankt
40 minuten rijden dan sta ik op de startstreep
09 maart 2015 16:09
maurice schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Precies, prachtige baan, en relatief veilig door de vele uitloopstroken.
Jammer dattut zo ver weg is van de bewoonde wereld

En bedankt
40 minuten rijden dan sta ik op de startstreep

2,5 uur voor mij, kan het inmiddels met mn ogen dicht, das dan weer een voordeel
09 maart 2015 17:25
Ik zou niet m'n olie maar m'n auto verversen.....
Racecursus is veel minder geënt op voertuigbeheersing, dan op 'brede schouders' maken en je positie handhaven terwijl je met 20 malloten in een oude sierra op een bocht afstormt. Ik heb tijdens licentiedagen extreem smerige schades zien rijden....tja en dan heb je lieden die hun schouders ophalen en gewoon een 'nieuwe' €500 sloper van hun tandem-asser afrijden. Een GT3 werkt bij dit soort lieden helemaal als een rode lap op een stier....wie de 'Porsje' uitremt is natuurlijk held van de dag:(
Ik zou dus gewoon een lekkere oude sierra, 3 serie of volvo 360 o.i.d. meenemen. Blijft dit tot het einde heel kun je daarna mooi een driftcursus doen om aan echte wagenbeheersing te gaan werken. Gaat alles goed verkoop je de boel naderhand met een paar honderd euro verlies....rijd je de boel plat dan is de materiële schade ook te overzien.
Daarna zou ik lekker de GT3 pakken voor trackday 1-op-1 training waarbij je in relatieve rust op lijnen, rempunten en de grens van je auto kunt concentreren.
My2C
09 maart 2015 17:27
Assen is toch ook een prachtige baan voor een auto.......
Trouwens zit te denken om tijdens viva italia een paar rondjes te rijden, zien of het naar meer smaakt. Van de andere kant hou ik niet zo van jakkeren met kostbare spul.
Diegene die het kunnen veroorloven hebben veelal geld zat....
09 maart 2015 18:40
Olie verversen onzin.
Extra olie erin gooien ook niet nodig, gt3 heeft drysump.
Litertje mee op reserve is wel handig, en een bandenspanningsmeter, de bandendruk kan wel tot 3,5 bar oplopen.
Dit moet je zien te voorkomen door bijvoorbeeld op 1,6 bar de baan op te gaan s'ochtends.
Assen is heel veilig, met veel uitloop. Veel plezier, lekker knallen met de gt3, daar is ie voor.
09 maart 2015 19:35
Cazzo Super Veloce schreef:Jammer dattut zo ver weg is van de bewoonde wereld

Tuut, tuut, tuut...
09 maart 2015 21:00
jacobt schreef:Olie verversen onzin.
Extra olie erin gooien ook niet nodig, gt3 heeft drysump.
Litertje mee op reserve is wel handig, en een bandenspanningsmeter, de bandendruk kan wel tot 3,5 bar oplopen.
Dit moet je zien te voorkomen door bijvoorbeeld op 1,6 bar de baan op te gaan s'ochtends.
Assen is heel veilig, met veel uitloop. Veel plezier, lekker knallen met de gt3, daar is ie voor.
Van 1,6 naar 3,5 bar enkel en alleen door opwarmen van de banden op circuit? Lijkt me wel enorm sterk.
Ik hoor dat het eerder een halve bar scheelt.
09 maart 2015 22:24
1.6 zal ook niet echt lekker rijden
.. worden de banden wel snel warm
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.