Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 maart 2015 21:17
De titel zegt het al. Ik ben erg blij met mijn 993, maar ben opeens gegrepen door het idee van een oudere. 964 al kijk ik voorzichtig ook naar een 3.2. Waarom? De klassieke looks. De realisatie dat ook de 993 meer dan snel genoeg is voor de NL wegen, en ik met een 964 of 3.2 niets tekort ga komen. Dat snelheidsbeleving er meer toe doet dan de snelheid zelf. Benieuwd naar jullie meningen.
O ja, het voorlopige signalement is 964, handgeschakeld, liefst C2, geen schuifdak is geen bezwaar eerder een voordeel. En het liefst een hele goede.
Laatst bijgewerkt door
dirty gertie op 07 apr 2015 12:00, in totaal 2 keer bewerkt.
06 maart 2015 21:32
Je bent niet de enige, zit zelf ook al stiekem te loeren naar een 964 ipv de 993. En ook absoluut eentje zonder schuifdak!
06 maart 2015 22:00
Begrijpelijke keuze.
Ben juist erg blij met m'n schuifdak. In de zomer lekker de zon op je bol, en altijd ff open in mooie tunnels..
06 maart 2015 22:11
En ik ben juist blij dat ik geen schuifdak heb
Scheelt net die paar Cm die ik nodig heb om met mijn lengte (2 mtr) goed in de 964 te passen
Weer on topic...... en dan de 993 eruit of alleen een 964 (of 3.2) erbij
06 maart 2015 22:13
993 houden en dan nog iets erbij zou ik zeggen..
06 maart 2015 22:56
Waarom toch die populariteit van de 964??
Een paar jaar geleden was het nog de olieboot met te hoge onderhoudskosten, oude techniek etc... Nu wil iedereen ineens zo'n ding hebben.
Succes met de zoektocht, het aanbod is echt mager volgens mij...
06 maart 2015 23:05
Ik begreep het daarstraks ook niet
, nu wel
heb net in de krant gelezen dat de rente op de spaarrekening
binnenkort negatief wordt.
Het bezit van een 964 helpt je snel van je spaarrekening af
, 2 vliegen in een klap
06 maart 2015 23:17
de Fiscalist schreef:Waarom toch die populariteit van de 964??
Voortschrijdend inzicht?
07 maart 2015 0:56
Hij staat op de K500 list op 30 dusss nog potentieel als investment. Ter vergelijk de vw microbus staat op 32 en nu niet meer te koop onder 50 K. Voor velen de laatste echte 911 ....
07 maart 2015 4:59
Nou, dan koop ik als die 993'tjes wel...
07 maart 2015 7:27
de Fiscalist schreef:Een paar jaar geleden was het nog de olieboot met te hoge onderhoudskosten, oude techniek etc...
Dat is het nog steeds. Goede smaak ontwikkelen komt echter pas met de jaren...
07 maart 2015 8:48
Zou dan toch voor een 3.2 erbij gaan ipv de 964/ perfecte combi 3.2 en een 993. als je paar uurtjes met de 3.2 heb gestuurd ben je vanzelf weer heel blij als je in je 993 rijd!!!! maar over de looks valt niet te twisten ieder zijn eigen!
07 maart 2015 9:11
Inderdaad afstand tussen een 993 en 964 is stuk kleiner dan tussen een 964 en 3.2, laat staat tussen een 993 en 3.2.
07 maart 2015 9:48
Het design van de 964 ( zeker zonder wisser en schuifdak
) vind ik zelf ook top. Als ik er van een afscheid zou moeten nemen dan zou dat toch de 993 worden ondanks zijn fat ass.
Gelukkig hoef ik die keuze momenteel niet te maken. Dus als het kan beide
Momenteel beter dan je geld op de bank!
07 maart 2015 11:20
w.w.doet. schreef:Zou dan toch voor een 3.2 erbij gaan ipv de 964/ perfecte combi 3.2 en een 993. als je paar uurtjes met de 3.2 heb gestuurd ben je vanzelf weer heel blij als je in je 993 rijd!!!! maar over de looks valt niet te twisten ieder zijn eigen!
beetje dure optie...?
Als je een paar uurtjes in je 964 hebt gestuurd, heb je niet de -mogelijke- kater van stug en vermoeiend rijden in de 3.2; wel het(zelfde) plezier als rijden in de 993?
Enne... 'Looks'? Wat heb je daar aan als je d'r zelf in zit?
07 maart 2015 11:29
denk ook wel eens aan een ouder model, wat mij alleen tegenhoud is dat er de laatste jaren behoorlijk is geïnvesteerd in de 993.
Heb eigenlijk geen zin om weer opnieuw te beginnen, en ga ik er dan uiteindelijk echt zoveel meer plezier aan beleven
07 maart 2015 11:33
Kocht deze 911 in 1983 en geef toe de schoonheid is toch tijdloos
En echt deze spartaanse 911 reed werkelijk super, zonder rem en stuurbekrachtiging.
Geen airco, draairaampjes, kachel met een hendeltje te bedienen als een kever.
Enige luxe was een interval van de ruitenwisser en een elektr. spiegel.
07 maart 2015 12:18
Those were the days... die spriet op het spatbord ook!
07 maart 2015 12:26
ErikE schreef: Als je een paar uurtjes in je 964 hebt gestuurd, heb je niet de -mogelijke- kater van stug en vermoeiend rijden in de 3.2; wel het(zelfde) plezier als rijden in de 993?
Enne... 'Looks'? Wat heb je daar aan als je d'r zelf in zit?
Aan looks heb je idd niks als je er in zit, maar kan elke keer weer verliefd de garage inlopen
En wil im comfort en laidback dan neem ik de DD wel, de oude kafer, is voor zweet op de rug en grijns op het gezicht.
07 maart 2015 12:41
ErikE schreef:Those were the days... die spriet op het spatbord ook!
Die "spriet" was wel echt van Porsche en bleef keurig rechtop staan bij 200, en natuurlijk kostbaar
07 maart 2015 12:51
ErikE schreef:Those were the days... die spriet op het spatbord ook!
Prachtige beelden van vroeger! Elektrische antenne ....mijn kinderen zagen het laatst op een oudere auto en waren verbaasd...nog nooit gezien.."wat is dat nou papa???"
Ik hoop dat mijn 993s ze later dezelfde gevoelens geeft als ik nu bij deze foto hierboven...
07 maart 2015 13:29
molen934 schreef:Kocht deze 911 in 1983 en geef toe de schoonheid is toch tijdloos
En echt deze spartaanse 911 reed werkelijk super, zonder rem en stuurbekrachtiging.
Geen airco, draairaampjes, kachel met een hendeltje te bedienen als een kever.
Enige luxe was een interval van de ruitenwisser en een elektr. spiegel.
Waarom heb je die 'board computer' naast je auto gezet ipv erin?
07 maart 2015 13:45
Ja joh! Gewichtsbesparing natuurlijk…..duh!
07 maart 2015 14:21
Niet die oude man zo plagen hé
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.