Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 maart 2015 11:54
Beste P vrienden
Probeer me allang als "niet techneut"
in te lezen en iets te begrijpen inzake de IMS en koelproblematiek van de waterkoelers (veel hierover natuurlijk mbt vnl de 996 en ook 997 modellen)
Mij is alleen nog niet geheel duidelijk OF het koelprobleem een relatie heeft met de IMS failure Kan iemand mij dat in gewoon nederlands uitleggen. Ik lees alleen hoeveel er aan het koelprobleem te doen is via Resto en of MH Peize
En hoe
ontstaat de IMS failure?
Hopend op begrijpelijke antwoorden en dank!
Laatst bijgewerkt door
duc11 op 08 maart 2015 12:38, in totaal 2 keer bewerkt.
08 maart 2015 12:18
IMS staat los van het koelprobleem.
Is een heel ander verhaal.
Genoeg..... over te vinden online.
08 maart 2015 12:24
Hoe ik alles interpreteer
Cilinderwand scheur door te weinig koeling door bv geen goed werkende waterpomp en of verstopte koelers, waardoor in volksmond "lekke koppakking"...en dus slush als symptoom
Dank
08 maart 2015 22:04
Volgens mij staat het niet helemaal los van elkaar:
Te hoge temp: lager eerder kapot want smering kan minder goed tegen hitte -> kapot...
10 maart 2015 21:37
volgens mij is het originele ims lager ingepakt en heeft niets te maken met koelproblemen.
Wat gebeurt is dat na verloop van tijd het vet uit het lager loopt en dan gaat het lager stuk. Helaas valt niet te voorspellen wanneer dat gebeurt.
Een lager van LN is een open lager en die wordt gesmeerd door de motorolie, en heeft dus geen smeringsprobleem.
Je kunt op site van LN-enigneering kijken daar wordt het uitgelegd.
10 maart 2015 21:52
en ALS je IMS lager nog goed is ( die zijn er ook )...kun je de keerring laten verwijderen, waardoor het lager door de olie gesmeerd wordt. Deze olie kan vrij in en uit, en wordt dus ook ververst tijdens het rijden.
Ik liet de koelmodificatie uitvoeren, en ik wilde ook een nieuw lager laten plaatsen.... bleek dat er niks mis was met het lager, en Michel van Resto raadde bovenstaande actie aan. Dit is dan ook uitgevoerd...
10 maart 2015 22:33
Dank mannen!
10 maart 2015 23:17
OscarTango schreef:en ALS je IMS lager nog goed is ( die zijn er ook )...kun je de keerring laten verwijderen, waardoor het lager door de olie gesmeerd wordt. Deze olie kan vrij in en uit, en wordt dus ook ververst tijdens het rijden.
Ik liet de koelmodificatie uitvoeren, en ik wilde ook een nieuw lager laten plaatsen.... bleek dat er niks mis was met het lager, en Michel van Resto raadde bovenstaande actie aan. Dit is dan ook uitgevoerd...
Klopt. Bestaande IMS lagers kunnen olie eruitpersen maar ontvangen geen olie wegens afdichting. Door deze weg te halen is het probleem opgelost.
11 maart 2015 16:55
Allemaal boude beweringen (o.a. lager zonder plastic afdichting en het probleem is opgelost, etc).
Niemand weet echt wat er gebeurt.
Beste verklaring die ik nog heb gelezen is dat het een kwaliteits issue is.
Als je pech hebt heb je een lager aan de onderkant van de kwaliteitsnorm, samen met net toevallig de andere onderdelen (IM as), die ook net onder in de kwaliteitsnorm vallen, heb je een probleem.
Verklaart mijns inziens het beste waarom het probleem zo willekeurig is.
11 maart 2015 22:46
Ik denk niet dat het alleen kwaliteits issue zijn.
Porsche heeft namelijk meerdere keren het lager ontwerp aangepast, dus het ontwerp van de lager was niet in orde.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.