Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 maart 2015 19:52
Bij hogere snelheden > 220 km/u treedt een soort resonantie geluid op. Ik weet niet waar het zit. Het lijkt op wind wat met hoge snelheid door een kier gaat. Maar kan ook langs een raamrubber zijn.
Heeft iemand dit ook weleens gehad? Wellicht scheelt mij dat zoeken.
09 maart 2015 20:17
Heb ik ook eens gehad.... is het bij 280 weg ?
09 maart 2015 20:23
Zeg Mckok heb jij de 996 Turbo gekocht om 130 km/u te rijden?
#TheFrits Ik heb nog niet getest bij welke snelheid het weer verdwijnt. Onder de 200 km/u is het weg.....tenzij het buiten ook nog stormt.
09 maart 2015 20:33
nee natuurlijk niet! Gaan met de
Het zou kunnen dat je portierruit niet strak genoeg in de rubber ligt, dan kan het bij een hoge snelheid iets los komen te liggen van het raamrubber. misschien raam strakker stellen in rubber??
09 maart 2015 21:59
Ha ivo,
Zal je schuifdak zijn denk ik.
Plak hem eens af met gele of paarse schilderstape
Dat haal je er later zo vanaf maar waait er niet af.
Dat kan je ook bij je deuren doen. Moet je wel even
Langs de andre kant instappen.
Gr anton
09 maart 2015 22:02
of een ander laten doen als je erin zit.
is het nieuw of heb je het pas recentelijk gemerkt? Heb je eerder zo hard gereden (in deze auto) zonder dat je die resonantie had?
09 maart 2015 23:32
Thefrits schreef:Heb ik ook eens gehad.... is het bij 280 weg ?
Had bij een zorgvuldige AKK toch echt aan de orde moeten komen, toch
09 maart 2015 23:44
Ivo,
Niet iets dat me is opgevallen, maar ik rijd helaas niet vaak boven de 200!
Is het een lage of hoge toon, achter of voor in de auto?
Zit het schuifdak goed dicht?
10 maart 2015 0:22
Ik ga testen met schilderstape. Bedankt Anton.
Evt als ik het geluid hoor klein stukje raam openen
Ik rij meestal keurig de max snelheid maar soms vergis ik mij
Het is een hoge toon, snerpend en voor mij gevoel aan bestuurderszijde.
Allen bedankt voor de tips.
ps. Dus mochten jullie een keer een aso zien voorbij suizen dan ben ik dat om te testen
Gelukkig is er tot 200 niets aan de hand dus meeste tijd geen irritatie.
10 maart 2015 3:31
Ivo 3.6 schreef:Ik ga testen met schilderstape.
Dat is bagger.
Zou originele duck-tape gebruiken .. die -
en de lijm-resten - krijg je makkelijke verwijderd dan die (lijm van het) op het oog onschuldig lijkende schilderstape ..
EDIT - wellicht heeft Anton het over een andere soort schilderstape dan die ik ken - en voor het schilderen (eigenlijk nooit) gebruik ...
10 maart 2015 6:23
Gewoon schilderstape is bagger. Wat Anton bedoelt is inderdaad het betere tape. Paars = lage kleefkracht voor gevoelige ondergrond. Geel= voor uiterst precies schilderwerk.
Deze rolletjes kosten dan ook € 7,-tot 10,- /st.
Toch bedankt voor je bezorgdheid.
10 maart 2015 8:13
hebben ze bij de Action ook. Voor minder geld. Als je toch niet precisie gaat schilderen...
10 maart 2015 10:14
Ik heb ook wel es van die piepgeluiden gehoord boven de 260.....bleek Totmbo. Zal die paarse tape es testen...
10 maart 2015 12:02
Hahahaha.....goeie!
10 maart 2015 21:54
ik gebruik altijd deltatape,ik plak heel wat af en dit is echt veruit de beste tape om afteplakken.
deze kan tot een half jaar blijven zitten bij 60 graden.laat geen resten achter en kan geen kwaad voor je lak.
ik gebruik de gele ook om de rubbers afteplakken als ik de auto poets,gaat perfect.
gr anton 964
10 maart 2015 23:20
Zoals gezegd ga ik ermee aan de slag maar moet ff tijd vinden. Je kunt niet elk moment van dag op de NL wegen een beetje vlot rijden.
11 maart 2015 1:13
Zou idd je schuifdak wel eens kunnen zijn Ivo. Heb ik eerder bij een 996 gehoord. Luistert ook best nauw. Als het afdichtingsrandje door ouderdom net wat verder 'inzakt' kun je dit soort turbulentie al krijgen.
Heb zelf nu bij de passagiersdeur zo'n fluitje boven de 180 km/u. Optisch niks te zien maar is het rubber van de deur dat net niet met genoeg kracht meer aansluit over een centimeter of 10. Ook met paarse schilderstape geprobeerd en werkt echt fantastisch. Eerst de hele raamstijl afgeplakt en dan steeds wat er afgehaald. Kon op die manier precies localiseren waar het probleem zat.
Gaat dan ook een heel nieuw rubber in volgende week, want daar erger ik me helemaal scheel aan.
11 maart 2015 15:46
Of het probleem bij de deurrubber zit kun je testen door op een lagere snelheid met de vingers tegen de bovenkant van het raam te drukken (het raam zijwaarts "naar buiten" drukken).
Het gesuis zal nu net iets eerder ontstaan dan op hogere snelheid, áls dit de oorzaak is.
11 maart 2015 19:49
Kan je bij een 996 het schuifdak eigenlijk opnieuw kalibreren?
Ik meen dat dit bij mijn BMW wel is gebeurd bij een specialist, als je een bepaalde tijd de schakelaar induwt kalibreert het dak zich opnieuw in zodat het weer 'ver' genoeg dicht gaat en goed aansluit.
14 maart 2015 18:18
Ivo, het was toch niet het alarm van flitsmeister wat je hoorde he
17 maart 2015 20:45
Mijn 964 Targa ruist een beetje als ik rond de 260 rij, en het gaat weg onder de 60 km pu
18 maart 2015 9:12
Ivo 3.6 schreef:....
Evt als ik het geluid hoor klein stukje raam openen
denk dat je dan bij 230 helemaal niks meer hoort....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.