Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 maart 2015 13:02
Hallo,
Ik heb sinds kort een 3.2 uit 1984. Ik heb het idee dat de aandrijflijn/bak niet helemaal in orde is. Wie heeft een goede 3.2 en woont in de buurt van Zuidlaren (of heeft zin deze kant op te rijden) om eens naar mijn auto te kijken en er in te rijden?
Groeten,
Harald
15 maart 2015 13:07
Verklaar je eens nader Harald, wat doet hij verkeerd

Hij zal zeker niet zo soepel schakelen als een 996
15 maart 2015 13:50
Kun je er niet gewoon mee terug naar de verkopende partij voor meer info?
suc6
15 maart 2015 14:12
Zuid-Laren waar ligt dat.....edit: ik zie het, komt de mijne vandaan.
Maar oude bakken ruisen altijd, en zeker stationair.
Ik heb een originele 3.2 met G50 bak...je mag deze kant opkomen maar het lijkt me een aardig eind...
Dit is de mijne:
https://m.youtube.com/watch?v=YWdJNOxIk6o
15 maart 2015 15:19
Harald ik woon in Annerveenschekanaal dus dicht bij, ik wil wel eens langs komen. Zelf heb ik een SC van 83 .Het kan alleen in een weekend daar ik doordeweeks ver weg ben.
Doe mij maar een pb dan maken we wel een afspraak.
15 maart 2015 17:02
Harald,
Je mag ook altijd even bij mij langskomen. Geheel kosteloos wil ik wel even helpen.
Ik sleutel/repareer niet, maar kan je wel even helpen een probleem op te sporen.
Zit op een paar KM afstand.
18 maart 2015 16:56
dat is nou Hendrik van der Deen , helpt iedereen , goed zo camping maatje
18 maart 2015 18:36
Ik zou een G50 niet met een 915 vergelijken.
18 maart 2015 21:44
Beste allen. Ik heb geen problemen met de auto en ook niet met de verkoper. Ik ben alleen geen 3.2 gewend en kan hem dus ook niet vergelijken met een andere. Ik heb ook nog een Triumph TR4 uit 1964 en weet dus dat oude auto's anders sturen, remmen en optrekken dan mijn Mini Countryman van 2013
Maar..... ik vind dat er nogal wat ruimte zit in de koppeling laten opkomen en het moment dat de aandrijving de aandrijfassen aangrijpen. Misschien typisch Porsche van dat bouwjaar? Maar misschien ook iets anders? Vandaar de vraag.
Ik neem graag het aanbod van Hendrik aan.
18 maart 2015 21:54
Koppeling kan je afstellen. Dat is het voordeel van een kabel.
21 maart 2015 1:24
HaraldL schreef:Ik neem graag het aanbod van Hendrik aan.

Bel maar even wanneer je wilt komen (of mail, sms, Whatsapp o.i.d.)
21 maart 2015 7:56
Elferhenkie2 schreef:maar kan je wel even helpen een probleem op te sporen.
21 maart 2015 8:01
Ik heb ook een 3.2 ( van october 83, model 84) en woon in Sappemeer... (lekker dichtbij dus)
Stuur maar pm als je keer langs wilt komen (of ik bij jou)
Groet,
Gerard Kroon
21 maart 2015 13:10
Of afstellen of koppeling op zn eind?
26 apr 2015 17:01
Update:
Ben bij Gerard in Sappemeer geweest. Hij maakt op bestelling nieuwe bedrading voor Porsches. Mooi bedrijf!
Hij heeft in mijn 3.2 gereden en ik in de zijne. Op het schakelen na is er niets vreemds aan die van mij. Ik hoop e.e.a. met een nieuwe schakeloverbrenging te kunnen verhelpen.
bij hem ik het pand zit ook Marcel Tromp. Hij doet in onderdelen en vooral plaatwerk van Porsche. Hij kon gelijk zien dat mijn achterwielophanging is doorgezakt. Ik zal die vervangen. Ben benieuwd wat ik nog meer tegen ga komen. De auto is i.i.g. niet "perfect"