Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera 3.2

08 apr 2015 13:06

Yu

Ik ben nieuw op dit forum en aangezien ik veronderstel dat ik hier te maken heb met waarschijnlijk heel wat Porsche-kenners had ik graag de volgende vraag gesteld:
"Wat is eigenlijk nu juist het verschil tussen een Porsche 911 Carrera 3.2 die ingevoerd werd in Europa en in de Verenigde Staten?"

Onlangs heb ik me er ook eentje aangeschaft omdat ik het deel bekeek als een investering. Wat me opviel was dat de Amerikaanse minder kosten maar ik zag niet meteen de reden ervan in behalve misschien het feit dat de afstand en snelheid steeds getoond worden in mijlen. Zijn de lichten of motor anders waardoor er vlugger een onderscheid wordt gemaakt?

Alvast bedankt voor jullie interesse in mijn vraag

Grtz

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 13:18

lower compression. minder paarden. und die bumper.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 13:19

Sommige noemen VS modellen minderwaardig omdat men denkt dat Amerikanen minder zuinig zijn op hun Porsche andere noemen de Duitse modellen afgetrapte autobaan modellen omdat in Duitsland geen snelheidslimiet is. Maar je moet het per individueel geval bekijken. Per model zijn er wel wat verschillen te noemen: iets andere bumpers, mijlenteller ipv kmteller, lichten en soms verschil in motoren/uitlaatsystemen i.v.m. andere emissie normen. Verschillen blijven echter klein. Hoe dat met jou 3.2 uit jaar 198? weet ik niet.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 13:20

Welkom hier.

Boven de Mijlenteller is er flink veel anders aan een Amerikaanse uitvoering:
    EU 3.2 had geen katalysator
    US 3.2 feet H5 (Sealed Beam) koplampen EU verzie heeft H4 lmapen. Ze ziet echt anders uit
    US 3.2 heeft grotere stootblokken op de achterste bumper
    US 3.2 heeft geen zijknipperlichten in de vorste spatborden
    US 3.2 heeft driving ligths voor en acher. Voor verwerkt als verlenging van de knipperlicht
    US 3.2 heeft achter rode knipperlichten EU heeft Oranje
    US 3.2 heeft een andere lichtbalk in het midden achter
    US 3.2 heeft mogelijk een airpump voor Smog wetgeving, maar misshien niet ivm katalysator?
    US 3.2 staat hoger op zijn poten dan een EU versie

Er zal vast nog meer dingen zijn, maar dat weet ik even zo uit mijn hoofd :salut:
Laatst bijgewerkt door Johann op 09 apr 2015 10:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 15:07

Bedankt voor de uitgebreide info; ik veronderstel dat dit ook dan geldt voor een Targa en een 930 (911 turbo) uit hetzelfde jaar, of vergis ik me?

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 16:38

Turbo/Targa/Coupe/cabriolet maakt niet uit.

Onder een US Spec 3.2 waar je de Running lights, koplampen en ontbrekende knipperlicht op de spatbord goed kan zien
Afbeelding vs. EU spec Afbeelding

En hier die stootblokken op de achterbumper, rode achterlichten en rijhoogte
Afbeelding vs. EU spec Afbeelding

Hier de Airpump(links van de koelfan). Het zou kunnen dat deze alleen op California modellen waren
Afbeelding en zonder airpump, wel met Airco (rechts van koelfan) Afbeelding

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 17:42

Die airpomp is wel een leuke: verse lucht halverwege de uitlaat in pompen en mengen met de uitlaatgassen, zodat de emissie waarden die uiteindelijk de uitlaat uit komen er beter uit zien :-)

US autos zijn vaker door de zon (UV) lelijker qua rubbers, dash, interieur, lak; vooral de Californie autos.
Ook vind ik die Amerikanen vaker een rare smaak hebben qua kleurencombi's.
Tenslotte hoor je vaak dat een Amerikaan minder kritisch is op onderhoud maar ook schadeherstel.
Het is niet ongebruikelijk dat een US 911 een grote hoeveelheid plamuur meedraagt.

Mijn indruk is dat een US auto ten opzichte van een EU auto (in gelijkwaardige staat) toch wel 10% lager gewaardeerd wordt. Maar ja als je een auto koopt om jaren lang lol van te hebben moet je vooral kiezen wat je leuk vindt. De mijne zit ook al 16 jaar in vaste hand.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 18:03

lindemans schreef:Tenslotte hoor je vaak dat een Amerikaan minder kritisch is op onderhoud maar ook schadeherstel.
Het is niet ongebruikelijk dat een US 911 een grote hoeveelheid plamuur meedraagt.


Liever een bult plamuur op een onuitgedeukte deuk, dan een paar micrometer op gerepareerde roestschade.

Uit ervaring weet ik namelijk dat roest zeer slecht definitief te herstellen is. Roest komt vaak van binnenuit en als je eenmaal begint met het ontlakken..... :bang:


Mijn ervaring v.w.b. onderhoud is ook anders.... Er zijn namelijk ook zat Europeanen die daar op beknibbelen. :wink:

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 19:13

Us versie heeft motor nummer 930.25 een euro versie heeft een 930.20 motor

Nou denk je dan ;-)

Eerste jaren us versie 207 pk en 260nm
Bij de euro versie was dit 231pk en 285nm
Als de euro versie een Kat had had ie 217pk en 265nm

Latere versies (meen vanaf 87) hadden us versies ook 217pk.

Een versie zonder kat is ca. 10% zuiniger.

Qua rijden (beide geprobeerd) merk je dat een kat loze euro versie wat giftiger is.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 20:12

die 49-Staaten US-Modelle verfügten zur Abgasreduzierung über eine Zusatzlufteinblasung, die Kalifornien-Modelle zusätzlich über Thermoreaktor und Abgasrückführung.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 20:20

Elferhenkie2 schreef:Liever een bult plamuur op een onuitgedeukte deuk, dan een paar micrometer op gerepareerde roestschade....


Is een beetje appels / peren. Ik heb liever deukjes uitgedeukt dan volgesmeerd met spul dat weer gaat barsten.
Maar neemt niet weg dat ook dat te herstellen is, als je daar bij aankoop rekening mee houdt is daar niks mis mee.

Ik kwam "toevallig" via deze post op een site met div US 911jes, voor prijzen waar je geen strakke EU auto voor kunt vinden.
Dan kun je met nog 10k investeren een hele mooie auto maken.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 20:44

Mijn SC heeft ook zo'n luchtpomp. En dat is toch echt een originele EU, verkocht en geleverd aan een voetballer in Spanje.
Weet niet hoe dat later verliep met de 3.2tjes trouwens.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

08 apr 2015 21:05

geloof dat zweden en zwitserland tijdje luchtpomp hadden. kun je gewoon verwijderen.

Re: Verschil tussen EU- en VS-versie van Porsche 911 Carrera

09 apr 2015 4:49

lindemans schreef:
Is een beetje appels / peren. Ik heb liever deukjes uitgedeukt dan volgesmeerd met spul dat weer gaat barsten.
Maar neemt niet weg dat ook dat te herstellen is, als je daar bij aankoop rekening mee houdt is daar niks mis mee.


Precies wat ik bedoel dus, die deuken zijn wel uit te deuken. Roest daarentegen, is lastig om definitief de kop in te drukken.
Tevens zit er bij de EU modellen vaak nog heel wat roest verstopt buiten het zicht.

Over het algemeen zijn USA wagens veel gaver. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Voor wat betreft het vermogenverschil: de ene is zo traag als dikke stront in een trechter, de ander supersnel. Geen Elfer van 25 jaar en ouder stuurt hetzelfde. Kan nu niet echt zeggen dat de EU modellen altijd merkbaar sneller zijn. Het is ook wel omgekeerd...
Plaats een reactie