Gisteren ben ik naar Essen geweest en wat mij opviel was dat er eigenlijk maar 1 bedrijf zich echt presenteerde als bouwer van outlaws gebaseerd op een 911.
Als je nu echt ging kijken naar de afwerking van deze auto's waren dit waarschijnlijk de auto's welke het strakste waren van de auto's welke in gezien heb.
Maar omdat maar 1 bedrijf was, vraag ik mij nu af is deze markt erg klein, zijn er geen kopers voor of is dit misschien een startende markt?
Wat is jullie mening over outlaws. Zoals bij voorbeeld onderstaande: (er zijn ook andere mooie hoor hoeft niet per se singer te zijn)
Wat is een outlaw? Ik hoor die term vaker ook in de 356 scene maar is er een eenduidige definitie van te geven? is een RauWelt een outlaw? Of juist weer niet en waarom dan? Wel een mooie zilvere 911 trouwens.
Voor mij is een outlaw een oudere 911 waarin men een sneller motor inlegt, de buiten en binnenkant aanpast na wat men zelf of de klant wilt. Een ander onderstel. Een 911 dus maken zoals men deze zelf graag zou willen zien maar net anders is dan origineel.
Indien er een andere definitie voor een outlaw is lees ik dit graag of als mijn beschrijving een andere naam behoort te hebben ook.
Ik denk dat de markt idd erg klein is omdat iedereen prat gaat op originaliteit, zoals wolf al aangaf. Wel zonde om eerlijk te zijn....die outlaw's hebben wel wat als je het mij vraagt. Breed op de heupen, dikke kuipen met kooien erin en een bonk power!!!
die lightspeed-classic zijn ook wel mooie karretjes lijken inderdaad op singers. zie dat zij ook zo'n CAE ultrashifter schakelsysteem inbouwen. Heb ik wel eens een post over geplaatst maar sloeg niet erg aan. Vind het zelf voor dit soort outlaws wel mooi over the top en inderdaad lekker brede heupen
Neppert schreef:Ik denk dat de markt idd erg klein is omdat iedereen prat gaat op originaliteit, zoals wolf al aangaf.
Wat is orgineel dan he. Deze werd voor 420k aangeboden en er waren behoorlijk wat dingen welke niet orgineel waren:
Verder zoals reeds erder gemeld waren de auto's welke voor heel veel geld aangeboden werden gewoon niet goed gerestaureerd. Als je alleen al naar het spuitwerk keek en de afwerking van de rubbers Of het rooster op de motorkap gemonteerd met schroeven welke 45mm lang zijn terwijl 15mm lengte meer dan voldoende zou zijn
Wat is eigenlijk het verschil tussen een outlaw en een sleeper? Is de outlaw toch visueel sterk aangepast en een sleeper juist aan de buitenkant zo origineel mogelijk?
Een outlaw is een Porsche waar de puristen niet blij van wordt. Denk hier aan een 356 met Fuchsen, een 964 met ducktail etc.
The term Outlaw was a name given to cars in the early 80’s belonging to owners who were not afraid to install race and rally inspired accessories to a vintage Porsche. At a time when full concourse restorations were at their peak and the owners were using q-tips to clean the dust out of the defrost vents, the outlaws were putting wide wheels and race numbers on their Porsches and driving them the way Porsche intended them to be driven.
Hier enkele outlaws:
Een sleeper waar je aan de buitenkant en ook de interieur niet weet dat de wagen getuned is. Denk hier bijvoorbeeld een een 912 met een 911 motor of een Narrowbody 911 met turbo motor.
The term Outlaw was a name given to cars in the early 80’s belonging to owners who were not afraid to install race and rally inspired accessories to a vintage Porsche. At a time when full concourse restorations were at their peak and the owners were using q-tips to clean the dust out of the defrost vents, the outlaws were putting wide wheels and race numbers on their Porsches and driving them the way Porsche intended them to be driven.
Leuk om te lezen!! Mijn koekblik gaat dus een outlaw worden!!
Wat een dik blok trouwens op die foto? Bi-turbo?
MY00 schreef:
Neppert schreef:Ik denk dat de markt idd erg klein is omdat iedereen prat gaat op originaliteit, zoals wolf al aangaf.
Wat is orgineel dan he. Deze werd voor 420k aangeboden en er waren behoorlijk wat dingen welke niet orgineel waren:
Kan de foto niet zien.... Maar volgens mij gaat het vaak over veilingen waar de prijzen zo giga de lucht in gaan....beetje elkaar de kop gek maken, als je het mij vraagt. Niet dat mij dat uitmaakt....de rest van de auto's profiteren daar ook weer van....zelfs de outlaws