Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 mei 2015 21:32
Ik ben van plan om mijn 944 Turbo S te verkopen (186k km). Technisch helemaal in orde, een paar kleine roestplekjes, geen originele wielen (Cup) en geen origineel interieur (zit er apart nog wel bij). Wat zou dat ongeveer op moeten leveren?
Ik heb in de huidige markt echt geen idee meer waar ik naar moet kijken. Ik zie alleen dat er maar heel weinig Turbo's te koop staan, laat staan een Turbo S. Wil er niet de hoofdprijs voor hebben, maar gewoon een realistisch bedrag. Zou € 12.000 realistisch zijn?
19 mei 2015 21:34
Is dat die zwarte die op puur treffen in best stond?
19 mei 2015 21:47
Klopt ja, goed gezien.
19 mei 2015 21:51
Ziet er goed uit,heb er nog foto's van genomen.
Is de 250pk versie toch?
19 mei 2015 22:44
Standaard 250pk, maar hier zit ook nog een andere chip in voor wat extra vermogen (met instelbare turbodruk). Gaat als de brandweer.
Ik heb iemand die geïnteresseerd is, maar ik wil niet te veel of te weinig vragen.
19 mei 2015 22:45
12K lijkt mij gelet op het bovenstaande aan de lage kant in ieder geval. Ik heb geen idee hoe groot de markt er voor is overigens.....
19 mei 2015 22:56
Ik zou zeggen kijk even op
www.mobile.de daar staan er wel een paar op. Een vergelijken wat men aanbied welke ongeveer gelijk is aan jouw auto.
19 mei 2015 23:05
geertsabine schreef:12K lijkt mij gelet op het bovenstaande aan de lage kant in ieder geval. Ik heb geen idee hoe groot de markt er voor is overigens.....
Ik denk eerder dat 28K voor die Duitser aan de veel te hoge kant is.
19 mei 2015 23:13
Heb je een Turbo S of een Turbo van de tweede serie? Ze zijn namelijk niet hetzelfde. Allebei wel met 250ok af fabriek, maar de Turbo in de eerste linkje is echte Turbo S i.e. Silber Sosa met specifiek interieur en exterieur en gelimiteerd. Als je Turbo zwart is, is het volgens mij van de tweede serie en niet zo collectable als een Turbo S. De tweede Turbo is volgens mij ook geen echte S maar gewoon van de tweed serie.
19 mei 2015 23:29
28k lijkt me wat te veel van het goede. Ik kan natuurlijk ook de auto houden en helemaal origineel maken, de roestplekken aanpakken en dan verkopen, maar dat gaat zeker 4-5k kosten gok ik zomaar.
Zo jammer dat je niet in de toekomst kunt kijken wat de prijzen gaan doen.
Het is wel degelijk een S, in ieder geval volgens Peter Morgan (chassis en motornummer gecheckt). Voor zover ik weet zijn alle Turbo's met 250PK die in 1988 zijn gemaakt een S, dus niet alleen de Silber rosa's.
20 mei 2015 0:03
Ik heb de auto ook te koop zien staan in Best.
In 2 minuten zie je al voor heel veel geld aan werk.
Slecht overgespoten en veel onstrakke stukken in het plaatwerk.
Veel eilandjes waar deuken opgevuld zijn met polyester.
Alle naden heel erg bol geschuurd.
Interieur geheel versleten en geen Turbo interieur.
Ik neem aan dat het interieur dat er nog los bij is niet veel beter is.
Onderkant oa bij de krikpunten zware roest .
Als opknapper vind ik persoonlijk 12 k veel te veel.
Een auto die er zo bij staat mankeert vaak nog veel meer als je er aan begint.
Als je geen eisen stelt aan het uiterlijk kun je er natuurlijk zo mee rijden, maar voor de apk zal er al flink gelast moeten worden in de (nabije) toekomst.
Bij een auto in deze staat zou ik me geen zorgen maken over waarde in de toekomst.
20 mei 2015 6:19
Da's hard maar fair.
20 mei 2015 7:48
Dank voor de eerlijke mening!
Hoe kan ik de eilandjes waar deuken opgevuld zijn met polyester zien?
20 mei 2015 7:48
Moondogjr schreef:Het is wel degelijk een S, in ieder geval volgens Peter Morgan (chassis en motornummer gecheckt). Voor zover ik weet zijn alle Turbo's met 250PK die in 1988 zijn gemaakt een S, dus niet alleen de Silber rosa's.
Mark Noack mailen en je weet het zeker.
20 mei 2015 9:39
de turbo S en de " gewone" latere 250pk zijn niet tegelijkertijd gemaakt, dus verwarring eigenlijk niet mogelijk.
Interieur was zoals eerder gezegd dat specifieke roze, dus als dat het originele interieur is, weet je het zeker (in combinatie met de check met Morgan's gegevens)
Staat is gezien het verhaal bovenstaand niet erg goed, maar of het zo dramatisch is dat de auto niet meer interessant is, geen idee.
Als de auto gewoon door de apk komt, is het een rijdend project voor iemand, en dan lijkt me 12k wellicht wat hoog, maar in de huidige markt niet overdreven.
Komt de auto niet door de keuring ivm structurele roest, dan ben je zo weer een paar duizend verder voordat ie 12k waard is.
Mijn inschatting zou zijn, zonder de auto ooit gezien te hebben, 10k -12k.
20 mei 2015 10:35
Wat je natuurlijk ook kunt doen is ccr of zo eens een gedetaileerde opgave laten maken (kost je misschien 100 piek die je met evt opdracht kunt verrekenen) wat het kost em optisch en mechanisch) helemaal top te maken. Als ie origineel en matching is (check via Marck Noack) zit er vast wel potentieel in de waarde.
T is een turbo s en iedere Porsche uit bijzondere kleine serie heeft in deze markt prijsstijging.
Heb de auto nooit gezien en ken je portemonnee en wensen niet maar als je iets bijzonders in handen hebt zou ik t niet zomaar wegdoen.
My humble and unfounded opinion..
20 mei 2015 13:03
Stond er paar jaar geleden nog best bij
viewtopic.php?f=1&t=33922 en heb er destijds ook naar gekeken. toen ie in Ede te koop stond. Vraagprijs is helemaal afhankelijk van de technische en uiterlijke staat, ik ken turbo's die voor 18k worden getaxeerd. Maar daar verkoop je ze echt niet voor.
20 mei 2015 15:12
Marc Noack zegt dat het een Turbo S is, dus dat zit goed. De APK zit er net twee weken op, dus dat zit voor dit jaar nog wel goed. Voor volgend jaar is nog maar de vraag. Er moet in ieder geval echt wel wat gebeuren aan de roestplekken. De vraag is natuurlijk hoe veel verder de roest gaat dan nu zichtbaar is.
Mocht ik er niet uit komen met degene die nu geïnteresseerd is ga ik zeker even bij CCR langs. Weet ik inderdaad direct waar ik aan toe ben.
Qua bijzonderheid heb ik wel altijd wat twijfels gehad, omdat de auto in principe exact hetzelfde is als de turbo's die na 1988 zijn gemaakt. Het enige verschil is dat die geen S-typering hebben. Maar goed van die latere turbo's zijn er volgens mij ook niet heel veel meer te vinden, dus in die zin is het toch een bijzondere auto. Het rijdt in ieder geval wel bijzonder.
20 mei 2015 16:50
Zelf zou ik wel intresse hebben.
Heb dan wel inruil.
Lijkt mij geweldig zo'n turbo.
20 mei 2015 23:20
Wiel01 schreef:Ik heb de auto ook te koop zien staan in Best.
In 2 minuten zie je al voor heel veel geld aan werk.
Slecht overgespoten en veel onstrakke stukken in het plaatwerk.
Veel eilandjes waar deuken opgevuld zijn met polyester.
Alle naden heel erg bol geschuurd.
Interieur geheel versleten en geen Turbo interieur.
Ik neem aan dat het interieur dat er nog los bij is niet veel beter is.
Onderkant oa bij de krikpunten zware roest .
Als opknapper vind ik persoonlijk 12 k veel te veel.
Een auto die er zo bij staat mankeert vaak nog veel meer als je er aan begint.
Als je geen eisen stelt aan het uiterlijk kun je er natuurlijk zo mee rijden, maar voor de apk zal er al flink gelast moeten worden in de (nabije) toekomst.
Bij een auto in deze staat zou ik me geen zorgen maken over waarde in de toekomst.
Inderdaad Wiel01, heb de auto ook bekeken en er zat inderdaad veel werk in om hem netjes te maken (en wat fout was gemaakt recht te breien ). Maar ik denk dat je het niet moet onderschatten wat voor kosten dit meebrengt. Helaas..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.