Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 jun 2015 6:32
zo na revisie (en verantwoord inlopen) weer eens het kind in mij losgelaten op het gaspedaal
ik kwam met de 3.2 op 5,9 sec op een android app...
zijn er meer mensen met een dergelijke app en wat zijn de ervaringen?
ben natuurlijk ook benieuwd naar andere 0-100 tijden
05 jun 2015 7:32
Altijd lekker om even het gaspedaal te mishandelen
hoe heet die Android app?
05 jun 2015 8:06
Ik gebruikte op iOS de app Dynolicious, erg handig. Geeft ook een aardige gok op t aantal pk's!
05 jun 2015 8:40
Werkt dat puur op GPS ofzo?
05 jun 2015 9:14
Op de Android (Samsung Galaxy) meerdere keren getracht om de acceleratie te meten via de app 'Torque'. Kreeg vrij consistente 0-100 tijden, maar waren jammer genoeg niet correct. Zat een vertraging in van ongeveer 1 a 1,5 sec. Heb het namelijk ook een aantal malen geklokt via de simpele stopwatch functie op de smartphone.
05 jun 2015 9:20
Dat moet ook wel want 5.9 met een 3.2 kan gewoon niet. Dat haal een gemiddelde bestuurder met een 964 niet eens.
05 jun 2015 9:25
Franz schreef:Dat moet ook wel want 5.9 met een 3.2 kan gewoon niet.
0-60 mph in 5,3 seconden dus het zou wel kunnen
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/75241-84-carrera-car-driver-test.html
05 jun 2015 11:53
Franz schreef:Dat moet ook wel want 5.9 met een 3.2 kan gewoon niet. Dat haal een gemiddelde bestuurder met een 964 niet eens.
Denk ik ook niet, zelfs autotesters hebben vaak de grootste mogelijke moeite de fabrieksopgave voor 0-100 te halen. En waarom zou je bak en koppeling willen mishandelen voor een dergelijke sprint? Ik denk dat een sympathiek uitgevoerde (goed doortrekken, snel schakelen maar niet in de versnellingen rammen) 0-100 sprint in een 964 in de praktijk eerder 6,5 tot 7 seconden kost. Zeg maar net zo snel als een willekeurige elektrische auto of sterke diesel met automaatbak.
05 jun 2015 11:56
Bij bepaalde merken worden / werden fabrieksopgaven nooit gehaald. Porsche was altijd aan de behoudende kant met hun opgaven (PKs, topsnelheid, acceleratie, ...). Ik zie niet in waarom 0-100 in 6s met een 3.2 laat staan 964 niet mogelijk zou kunnen zijn.
05 jun 2015 12:10
Omdat je dan heel knap moet kunnen schakelen in de juiste omstandigheden. 6 seconden zou theoretisch misschien mogelijk moeten zijn maar 5.7 gaat je never niet lukken met een standaard 3.2
05 jun 2015 12:22
Vind sprinten sowieso een vorm van mishandeling.
Nog nooit volle bak vanuit stilstand weggetrokken, doet me teveel pijn aan mn (toch wel een beetje) technische hart.
Altijd eerst ff rollen en dan pas gas erop.
Dan maar wat langzamer uit de startblokken, de meeste burgertrutbakken blijf ik toch wel voor
(hoewel bijv een 530D al heel lastig is
)
05 jun 2015 14:08
netjes gepedicuurd, Olaf
05 jun 2015 15:09
Cazzo Super Veloce schreef:Vind sprinten sowieso een vorm van mishandeling.
Nog nooit volle bak vanuit stilstand weggetrokken, doet me teveel pijn aan mn (toch wel een beetje) technische hart.
Mijn praktijkleraar Wtb zei vroeger altijd: een draaibank moet kreunen en dat geldt ook voor motoren
.
Afgelopen zaterdag bij de Opkikkerdag voor/met zieke kinderen en hun familie nog een paar keer het launch control gedaan. dat blijft gaaf en indrukwekkend om te doen (en alle passag
iers vinden het geweldig).
05 jun 2015 15:39
De praktijkleraar was natuurlijk ook niet de eigenaar van de draaibank...
Nu ik er over nadenk, volgens mij zelfs nog nooit met piepende banden opgetrokken, is een 4 natuurlijk, dus dat zal toch al niet meevallen.
Ben meer van de hoge bochtsnelheden
05 jun 2015 15:42
Ga meestal ook pas vol op het gas vanaf de 2. Motor ben ik niet zo bang voor maar de aandrijving krijgt wel behoorlijke klappen. En vroegah nog geen pdk en of launchcontrol.
05 jun 2015 15:56
Vroeg op het gas gaan je drijfstangen ook niet fijn vinden. Gewoon vanaf 3000 tpm het gas erop.
05 jun 2015 16:04
Cazzo Super Veloce schreef:Nu ik er over nadenk, volgens mij zelfs nog nooit met piepende banden opgetrokken, is een 4 natuurlijk, dus dat zal toch al niet meevallen.
Watje
05 jun 2015 16:13
kijken of jij de afrit A58-A16 met 220kmh durft te nemen
(trouwens, watje, zegt de man die naar de pedi gaat )
05 jun 2015 16:16
Franz schreef:Vroeg op het gas gaan je drijfstangen ook niet fijn vinden. Gewoon vanaf 3000 tpm het gas erop.
Die 2 turbo's zorgen er ook wel voor dat er boven de 3000tpm meer gebeurd dan eronder.
05 jun 2015 17:03
Cazzo Super Veloce schreef:kijken of jij de afrit A58-A16 met 220kmh durft te nemen
(trouwens, watje, zegt de man die naar de pedi gaat )
Ja hoor ..
met twee gemanicuurde vingers in m'n neus
05 jun 2015 18:07
(trouwens, watje, zegt de man die naar de pedi gaat
)
05 jun 2015 18:32
Franz schreef:Dat moet ook wel want 5.9 met een 3.2 kan gewoon niet. Dat haal een gemiddelde bestuurder met een 964 niet eens.
Fabrieksopgave 6.1... veel testen hebben 5.9 geklokt!
En ja 964 is nou eenmaal trage bak
Ik heb SSI en K&N luchtfilter. Vorige week met stoplicht sprintje naast een maat van mij met 996 tiptronic bleven de autos parallel tot voorbij de 100... m'n ouwe bakkie gaat als de brandweer
05 jun 2015 18:44
Marcel1967 schreef:Altijd lekker om even het gaspedaal te mishandelen
hoe heet die Android app?
ik gebruik nu de Stopwatch Speedometer
05 jun 2015 19:17
Bedankt ga het ook een keer testen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.