Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 jun 2015 9:46
Afgelopen zaterdag op de Duitse autobahn geflitst (geen wegwerkzaamheden). We reden 130 waar 100 mag. Na evt. correctie (als ze dat toepassen) vroeg ik me af hoe hoog de boete zou zijn.
Onderstaande tabel gevonden met tarieven, maar dit leek me erg laag. Wie kan zeggen of dit realistische bedragen zijn of liggen ze (veel) hoger ?
Tarieven komen van de site:
https://www.bussgeldkatalog.org/geschwi ... chreitung/Vond trouwens wel dat de wisseling van maximum snelheden op de autobahn niet onder doet voor Nederland. Je moet erg goed opletten. Dan weer 130, dan weer 100, dan weer geen limiet, enz. enz.
22 jun 2015 10:25
Die bedragen lijken me realistisch.
Pas in Duitsland (Oberhausen) een overschrijding van 24 km/uur gehad. Na wat geheen-en-weer (want ik zou gehoord moeten worden enzo, maar dat is -vooralsnog- schriftelijk afgedaan) komt er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een bekeuring van € 100,00 aan...
22 jun 2015 10:28
Ik ben recent nog tegen een bekeuring van € 10 aangelopen wegens 6 km/h te hard.....na correctie.
Is niet veel voor een keurige foto van mezelf achter het stuur van de auto.... bij de Efteling zijn de foto's duurder...
22 jun 2015 10:30
Ja, ik heb het al eerder geopperd; NL opheffen en deelstaat maken van D.
Alleen maar voordelen
22 jun 2015 10:38
Paar jaar terug ook gehad, ca 30 te hard op snelweg. Kreeg brief waarin ik kon reageren, nooit iets mee gedaan en daarna ook nooit boete gekregen.
22 jun 2015 10:40
Ferdi's Porsche schreef:Ik ben recent nog tegen een bekeuring van € 10 aangelopen wegens 6 km/h te hard.....na correctie.
Is niet veel voor een keurige foto van mezelf achter het stuur van de auto.... bij de Efteling zijn de foto's duurder...
Denk dat je daar gelijk in hebt
22 jun 2015 10:45
De hufterigheid in het Duitse verkeer is veel minder dan in het Nederlandse verkeer.
Daardoor kan men volstaan met lagere boetes.
22 jun 2015 10:46
Cazzo Super Veloce schreef:Ja, ik heb het al eerder geopperd; NL opheffen en deelstaat maken van D.
Alleen maar voordelen
Vergeet je dan niet het puntensysteem in Dld. Weet dat veel Duitsers met toegenepen billen rijden ivm het bijna behalen van het maximaal aantal toegestane punten op het rijbewijs... Wij betalen en zijn ervan af.
22 jun 2015 11:01
felix bahama 912 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Ja, ik heb het al eerder geopperd; NL opheffen en deelstaat maken van D.
Alleen maar voordelen
Vergeet je dan niet het puntensysteem in Dld. Weet dat veel Duitsers met toegenepen billen rijden ivm het bijna behalen van het maximaal aantal toegestane punten op het rijbewijs... Wij betalen en zijn ervan af.
Daarom is er in NL geen impact op gedrag, en wordt er alleen gepiept als er een bon op de mat ligt.
22 jun 2015 11:29
Uit eigen ervaring kan ik mededelen dat het best meevalt in DE, we reden ca 140kmh waar 100kmh was toegestaan, total heeft het €142,- gekost.
22 jun 2015 11:35
Toen wij nog in Duitsland woonden waren de boetes ook al lager dan in NL.
Wees blij
22 jun 2015 11:43
Ik denk dat het ietsjes hoger wordt € 80 + € 28,50 = € 108,50
Daarnaast nog 1 punt in Flensburg (nu moet je echt bang worden...)
Zie
https://www.adac.de/infotestrat/ratgebe ... geId=48432En punten systeen:
https://www.adac.de/infotestrat/ratgebe ... geId=48432Succes verder met de afwikkeling.
22 jun 2015 13:22
Van een rijverbod in het buitenland (bijv. a.g.v. te veel punten in Duitsland) kun je ook hier last hebben. Kennis van me kreeg in België een rijontzegging van twee weken wegens te hoge snelheid.
Had in België de rechtszaak laten lopen omdat hij dacht dat het wel los zou lopen.
Vervolgens stond de NL politie bij hem op de stoep omdat via internationale verdragen en rechtshulpverzoeken die straf hier ten uitvoer werd gelegd. Hij moest vervolgens twee weken zijn rijbewijs in Nederland inleveren.....
Ik kan me zo voorstellen dat iets dergelijks gebeurt als je teveel punten in Duitsland hebt gescoord....
22 jun 2015 16:00
Dat het bekeurings- en boetebeleid hier op de schop moet is wel duidelijk zeker na het persbericht van de VID vandaag.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.173.02De boetes in Nederland hebben niets maar dan ook niets te maken met verkeersveiligheid. Als de trajectcontrole even uitstaat dan stelt Groenlinks direct kamervragen. Niet over de bloemetjes en bijtjes
maar over de inkomsten die de schatkist misloopt. En die bedragen ruim 1 miljard per jaar (ter vergelijk, opbrengst MRB is 5,5 mrd, 4mrd voor het rijk en 1,5mrd voor provincies)
Ben voorstander van een puntensysteem als in Duitland. Daarmee haal je snel de hufters uit de verkeer en degene die kleine (snelheids) overtreding maken straf je mild. Maar dat kost onze overheid geld..
22 jun 2015 17:59
Als het inderdaad € 108,50 wordt valt het redelijk mee .
22 jun 2015 18:19
lindemans schreef:De hufterigheid in het Duitse verkeer is veel minder dan in het Nederlandse verkeer.
Dus niet. Net zo erg als de Franse.
22 jun 2015 18:45
Wat mij trouwens ook opviel dat tijdens het weekend Duitsland ik geen bumperklevers heb gehad op de autobahn. Toen we net de D-NL grens over waren zaten ze weer vlak achter me
Ook een moeilijk uit te roeien NL gedrag
22 jun 2015 19:43
Die tarieven lijken maar wel juist, zijn inderdaad stukken lager dan in NL. Allemaal prima totdat je bonus punten gaat krijgen en/of 4 weken, of langer, je rijbewijs moet inleveren. Mijn tip is om dan meteen een lange vakantie te boeken
Bumperkleven is inderdaad minder. ik vermoed dat dit komt omdat redelijk wat viaducten uitgevoerd zijn met meetpunten/vlakken op het wegdek. Die liggen zo een 200 mrt en dan om de 50 mtr ,voor het viaduct. Met enige regelmaat stelt men een zeer kleine camera op het viaduct en kan men achteraf vrij eenvoudig je afstand berekenen... Zo is het mij lig uitlegt n.a.v. wat ontvangen post en navraag hierover...
22 jun 2015 20:11
2 jaar geleden aan de beurt geweest (bergje af, lege weg): overschrijding die ik hier maar niet plaats. Maar hoe dan ook, lage boete (althans, relatief laag) maar ik mocht als ik het me goed herinner 4 weken niet in Duitsland toeren.
22 jun 2015 22:09
Nou, ik denk wel genoeg info te hebben over de hoogte van de bekeuring. Bedankt allemaal.
Als vervolg op mijn vraag ook nog de opmerking over onderstaande foto. Ik was hiermee niet bekend, blijkt een mautsysteem (tollheffing) te zijn voor vrachtwagens (LKW's). Kom je ook om de haverklap tegen. Dit wordt dus niet gebruikt voor PKW's.
Mocht iemand hier nog info / aanvulling op hebben dan hoor ik dat wel
23 jun 2015 16:46
redriver schreef:Wat mij trouwens ook opviel dat tijdens het weekend Duitsland ik geen bumperklevers heb gehad op de autobahn. Toen we net de D-NL grens over waren zaten ze weer vlak achter me
Ook een moeilijk uit te roeien NL gedrag
Ja, maar het "niet richting aangeven" op de snelweg hebben die Duitsers wel steeds meer van ons overgenomen, waardeloos.
23 jun 2015 18:25
Vind persoonlijk de Duitsers goede, vaardige rijders. Hebben in het algemeen goed inzicht en rijden harder waar het kan (wat een mazzel hebben ze ook met de Autobahn) en houden zich aan de snelheid waar een beperking is.
Paar dingen die mij het laatste tijd steeds vaker opvallen:
- De Duitsers komen je minder vaak snoeihard inhalen. Merendeel blijft op de Autobahn zo tussen de 110 en 130 km/u rijden
- Ze blijven veelvuldig op de linker rijstrook plakken. Of op de middelste baan van een weghelft met 3 rijstroken. Wat betreft dat laatste heb ik weleens vernomen dat de Duitsers van mening zijn dat deze rechtse rijstrook aan de vrachtwagens toebehoort
08 jul 2015 18:13
Dat niet rechts rijden is hier in Duitsland ook onder Duitsers een enorme irritatie (Staat op nummer 1...) Bumperkleven is hier een minder groot probleem omdat er echt heel regelmatig op wordt gecontroleerd (het voornoemde vanaf een viaduct filmen). Minimum afstand is halve snelheid (dus bij 130 moet je een knappe 65m afstand houden...). Hoe ik dit weet? Vorig jaar een keer aan de beurt geweest, reed 126 met 20m tussenafstand en dan had ik nog geluk want bij 2m minder was ik direct voor een maand mijn rijbewijs kwijt geweest. Nu 1 punt wat overigens 2.5jr lang geregistreerd blijft en dan vervalt.
Let op, 2x zon overtreding binnen een bepaald tijdvak (dacht een jaar of zo) is alsnog je rijbewijs voor een maandje kwijt.
Echt hardrijden zie je idd steeds minder, hoge brandstofprijzen en t is ook gewoon vaak te druk. Ik pendel tussen Münster en Ddorf en daar kun je op lange stukken nog echt hard rijden en iedere avond komen er wel een paar met 200+ voorbij zeilen.
08 jul 2015 18:40
redriver schreef:Nou, ik denk wel genoeg info te hebben over de hoogte van de bekeuring. Bedankt allemaal.
Als vervolg op mijn vraag ook nog de opmerking over onderstaande foto. Ik was hiermee niet bekend, blijkt een mautsysteem (tollheffing) te zijn voor vrachtwagens (LKW's). Kom je ook om de haverklap tegen. Dit wordt dus niet gebruikt voor PKW's.
Mocht iemand hier nog info / aanvulling op hebben dan hoor ik dat wel
Volgens mij hebben ze mij met zo een burg toch wel geflitst afgelopen maart (BAB 3 kilometerpaal 99.930 richting frankfurt/Main..)
08 jul 2015 19:16
lindemans schreef:redriver schreef:Wat mij trouwens ook opviel dat tijdens het weekend Duitsland ik geen bumperklevers heb gehad op de autobahn. Toen we net de D-NL grens over waren zaten ze weer vlak achter me
Ook een moeilijk uit te roeien NL gedrag
Ja, maar het "niet richting aangeven" op de snelweg hebben die Duitsers wel steeds meer van ons overgenomen, waardeloos.
+1
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.