Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 jul 2015 23:32
Ik heb de knoop doorgehakt en we gaan op zoek naar een 996 4S tweede generatie. We hebben nog niet eerder een Porsche gehad, helaas op dat vlak dus behoorlijk onervaren...
Gevoelsmatig wil ik het liefst een zo laag mogelijke km stand, maar hoe reëel en belangrijk is dat? Wat zou het nadeel kunnen zijn om een 996 te kopen die rond de 100k gelopen heeft? Wanneer begint het "grote" onderhoud?
Nog tips en aanraders?
Alvast bedankt!
Marc
24 jul 2015 23:55
Veel plezier met de zoektocht!
Persoonlijk vind ik onderstaande vraag nogal een gevaarlijke.
mevanderkuur schreef:Wanneer begint het "grote" onderhoud?
Porsche rijden = Porsche betalen.
Met alleen onderhoud zul je er niet wezen. Heb je je al ingelezen over de Auto Resto modificaties? Plof problematiek?
Zorg dat je met een 996 een paar duizend achter de hand houdt voor onvoorziene uitgaven. O ja, het is een virus, Porsche rijden. Hou er rekening mee
25 jul 2015 0:20
hey
paul geeris in heeze heeft een mooie 996 4s staan is zijn prive auto
is Porsche specialist dus een eerlijke auto die geen gebreken heeft
gr harry
25 jul 2015 6:19
targa 84 schreef:is Porsche specialist dus een eerlijke auto die geen gebreken heeft
gr harry
Ik vind "dus" een voorbarige conclusie
Hoe vaak is het huis van de schilder niet netjes in de lak omdat de schilder daar geen tijd voor heeft.....
25 jul 2015 6:26
mevanderkuur schreef:Ik heb de knoop doorgehakt en we gaan op zoek naar een 996 4S tweede generatie.
Nog tips en aanraders?
Alvast bedankt!
Marc
Een 996 4S en km stand is niet het belangrijkste . Goede 996 4S gaat erg lang mee. Neem als het kan iemand mee die verstand van auto's heeft maar de Porsche niet hoeft te kopen. Uiteraard de aankoopkeuring.
Wat bedoel je met 996 4S tweede generatie? Er is er toch maar één?
succes met de zoektocht. Ze worden al schaars...
25 jul 2015 8:50
targa 84 schreef:hey
paul geeris in heeze heeft een mooie 996 4s staan is zijn prive auto
is Porsche specialist dus een eerlijke auto die geen gebreken heeft
gr harry
Paul heeft zijn 4S volgens mij inmiddels verkocht...
Zie een mooie zwarte bij John van er Rijt staan.
Succes met de zoektocht!
25 jul 2015 10:22
Bedankt!
Ik laat de auto sowieso door een specialist keuren voordat ik tot koop overga.
Met "groot" onderhoud bedoel ik dat als een auto ouder wordt naast het reguliere onderhoud onderdelen slijten door leeftijd en km, kan iemand een idee geven vanaf wat voor km stand onderhoud een grotere rol gaat spelen?
Ik ben me aan het oriënteren en heb 3 auto's op het oog:
Een met net geen 20k op de teller uit 2004 maar met lakschade staat voor +/- 36000 op de oprit, maar moet dan wel nog hersteld worden. Staat in het buitenland.
Een met 105k op de teller uit 2002 staat voor 31500 op de oprit.
Een met 50k op de teller uit 2002 staat voor 35000 op de oprit
Gevoelsmatig wil ik liever niet te ver over de 100000 km kijken, verwacht +/- 5000 per jaar te rijden, dan blijft de auto ook nog courant in de toekomst.
Mijn grote vraagteken, hoeveel is die lagere km stand je waard?
Met tweede generatie doel ik op de nieuwe koplampen.
Ik heb deze week in een tip gereden, het viel mij op dat het best lang duurde dat de bak terugschakelde als je het gas intrapte voor een "tussensprintje" tijdens het rijden, de verkoper vertelde dat dat normaal was en de bak eerst moest aanpassen aan je rijstijl, klinkt dat bekend?
25 jul 2015 11:10
helaas geen 4S maar wel 1 met een mooie km stand en tip
heb dat gevoel van traag terug schakelen niet echt
viewtopic.php?f=10&t=43182
25 jul 2015 11:26
Een 996 4S is inmiddels 10 jaar oud en was nieuw een dure auto. Onderdelen (airco, radiatoren, electronica, koppeling) slijten of gaan gewoon stuk. Dus groot onderhoud kun je niet vermijden en is prijzig. Met een goede auto beginnen verlaagt hooguit de kans op achterstallig onderhoud.
25 jul 2015 12:23
Laat tijdens de aankoopkeuring IN de cylinders kijken met een endoscoop, om te zien of er krassen in de wanden zitten.
Als de wagen een aantoonbare onderhoudshistorie heeft, zoumik me over de km's niet teveel zorgen maken, maar ik hebgrijp dat je een zo 'jong' mogelijk model wilt hebben.
Hou rekening met een reserve van 5-6000 euro voor de vaakst voorkomende problemen/reparaties :
radiatoren en aircocondensers vervangen
remmen vervangen
groot onderhoud motor
koelmodificatie en tussenaslager vervanging
koelwater expansievat
AOS vervangen/modificatie
control armen voorophanging
koppeling bij manuele bak
krukaskeerring
hoeft niet allemaal te doen te zijn, maar deze zijn de vaakst voorkomende problemen. Laat het je niet afschrikken, een degelijke aankoopkeuring zou deze dingen moeten kunnen aantonen, zodat je zelf de afweging kunt maken of de prijs okee is, en hoeveel je aan't uitgeven komt om het failure-free te hebben.
succes.... het is een hele,leuke wagen om mee te rijden, nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop.
25 jul 2015 13:09
Top, daar heb ik wat aan, bedankt!
@Porschenot, sorry, maar ben echt op zoek naar een 4S
@ver boven de 200, deze zijn behoorlijk over budget helaas... En duur, dit staat in Denemarken:
http://www.porsche.dk/brugte-biler/sogn ... =116902438 hier in NL voor +/-35000,-
Omdat ik de auto toch uitgebreid laat nakijken hoeft ie voor mij niet perse bij de dealer (of ander autobedrijf) vandaan te komen. Wat zou de toegevoegde waarde zijn om de auto bij Porsche zelf te kopen?
25 jul 2015 13:33
Succes met je zoektocht! Je keuze is gevallen op de 996 4S, ik zou -met het bedrag dat je gaat uitgeven- ook een keer een proefrit maken in een 997 S! Waarschijnlijk kun je voor die prijs ook in een dergelijke auto rijden, persoonlijk prefereer ik die boven de 996 4S.
25 jul 2015 14:01
Smaken verschillen, 997 is de voorkant mooier maar zijkant en achterkant vind ik echt de 4s en turbo beter smoelen.
Succes met zoektocht!
25 jul 2015 14:53
Een 997 komt er ook nog wel eens, maar dan wel een 4S en minimaal uit 2009/2010. Nu nog buiten budget...
25 jul 2015 15:40
mevanderkuur schreef:Met tweede generatie doel ik op de nieuwe koplampen.
Er is maar één generatie.
Ik snap 't wel, volgens mij een goed moment om in te stappen in zo'n 4S.
Vind de prijzen relatief erg laag voor wat je krijgt, en is samen met de gt3 de enige 996 die ik persoonlijk nog wel zou willen rijden.
Valt me wel op dat een hoop zilvergrijs zijn, beetje saai op die manier.
Als ik zelf op zoek zou zijn zou ik voor een zwarte gaan. Ook basic, maar wel sjiek.
Succes met de zoektocht!
25 jul 2015 17:12
Even een andere vraag, staan alle opties van de auto op de sticker onder de kap? Heb een auto in mijn lijstje staan waar volgens de foto's en omschrijving een Bose soundsystem in zit, maar deze staat niet bij de opties op de sticker. Of is de sticker een samenvatting van een en ander?
25 jul 2015 17:53
Alle af fabriek opties zouden op de sticker moeten staan.
25 jul 2015 19:51
mevanderkuur schreef:Omdat ik de auto toch uitgebreid laat nakijken hoeft ie voor mij niet perse bij de dealer (of ander autobedrijf) vandaan te komen. Wat zou de toegevoegde waarde zijn om de auto bij Porsche zelf te kopen?
De betreffende auto moet alleen Porsche onderdelen hebben en aan de Porsche eisen voldoen en je krijgt garantie van Porsche. Volgens mij zijn ze ook alleen bij Porschedealers in onderhoud geweest.
Nadeel van de 4S is zijn gewicht ( meer dan 1500 kg) en de techniek is weer wat complexer door de 4WD, ik zou dan gelijk doorgaan voor een Turbo.
25 jul 2015 19:54
ik zou dan gelijk doorgaan voor een Turbo
dan wordt het inderdaad een zoektocht
25 jul 2015 20:15
mevanderkuur schreef:Top, daar heb ik wat aan, bedankt!
@Porschenot, sorry, maar ben echt op zoek naar een 4S
@ver boven de 200, deze zijn behoorlijk over budget helaas... En duur, dit staat in Denemarken:
http://www.porsche.dk/brugte-biler/sogn ... =116902438 hier in NL voor +/-35000,-
Omdat ik de auto toch uitgebreid laat nakijken hoeft ie voor mij niet perse bij de dealer (of ander autobedrijf) vandaan te komen. Wat zou de toegevoegde waarde zijn om de auto bij Porsche zelf te kopen?
Volgens de koerstabel is de 645.000 kronen in euro's 86443,55, zal er misschien nog wat BTW of dergelijke afgaan, maar ik zie nog niet dat deze dan voor 35.000 op Nederlands kenteken staat.
25 jul 2015 20:18
Ik vermoed dat TS bedoelt dat je dezelfde auto (uitvoering etc) in Nederland voor ongeveer 35K zou moeten kunnen kopen....
25 jul 2015 20:23
Buurman van mijn vader wil zijn 996 4S (kleur zwart/antraciet) verkopen is een Tiptronic. Top onderhouden en altijd zuinig op geweest.
Dacht prijsindicatie ca. 27,5-30K
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.