Gewoon een type 4 motor nemen en vergroten tot 2.4 liter en dan kom je ook een heel eind...
Mijn 1.8 met 2 dubbele 45mm Webers levert ook al 124 pk.
Ik heb mijn auto ook een beetje in de geest van Rod en Gary Emory gebouwd: het is ook een soort van 'Outlaw'. Ik heb daar Emory Motorsports ook over benaderd tijdens te bouw en aangegeven dat ik in hun stijl zelf een auto aan het bouwen was en dat ik alles zelf aan het doen was, maar dat ik geen echte 356 hiervoor gebruikte, maar een replica aan het bouwen was. Het was Gary Emory (de vader) die vervolgens met de term 'Outcast' voor mijn auto kwam: mijn carrosserie komt immers uit een mal -it comes out of a cast- en de auto hoort eigenlijk nergens bij: het is geen Porsche, het is geen VW (Kever), het is geen Buggy, het is geen... Tja, wat is het eigenlijk wel? Nou: een Outcast (of Outlaw).
Ik heb best leuk met Gary Emory gecorrespondeerd en toen ik mijn auto klaar had, heb ik hem wat foto's gestuurd van 'mijn Outlaw'. Hij heeft me toen een tweetal Emory Motorsports t-shirts gestuurd, een 'billet' schakelpookknop met de 'Emory Eagle' erop en een grille badge. Dat vond ik erg tof en die knop en badge heb ik dus ook trots gemonteerd. Toen Rod Emory (de zoon) erachter kwam dat zijn vader mij een van de speciale grille badges had gestuurd, was hij 'not amused': die zijn -kennelijk- zeer exclusief en alleen bedoeld voor auto's die zij zelf gebouwd hebben, of waar zij hun specifieke modificaties aan hebben uitgevoerd.
Inmiddels worden deze badges ook nagemaakt en zijn te koop via ebay. Daar zijn ze bij Emory Motorsports niet echt blij mee! De imitatie badges wijken een klein beetje af van de originele, maar alleen een kenner zal het verschil kunnen zien. Eigenlijk is mijn schakelpookknop dus bijna exclusiever dan de badge...
Hier is de schakelpookknop te zien: