Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 aug 2015 22:51
Hallo,
Mijn gashendel dat naast de handrem staat ( dus mechanische choke ) is binnenin het plastiekje afgebroken die tegen de gaskabel duwt bij stationair toerental. ( dus kan nu geen gas meer bijgeven als hij stationair draait )
Ik heb een nieuwe besteld.
Nu mijn vraag, bij de bestelling zag ik dat die gashendel ( mechanische choke) is geplaatst van 1966 tot 1977 bij Porsche.
Nu de motor die er bij mij in ligt is een 3.0 sc van 1981.
Heb ik dat dan nog nodig?
Aangezien ze dit dan blijkbaar maar hebben gebruikt tot 1977, wat hebben ze dan vanaf 1978 gebruikt?
Ik ging er vanuit dat elke sc dit had tot ergens eind jaren 80.
Niet dus?
04 aug 2015 23:34
Ik heb hem er ook in zitten. Is dat niet gewoon een handgas handle? Hij werkt bij niet, maar ik heb hem zeker niet nodig om het stationair toerental te verhogen. Hij slaat nooit af, toerental wordt automatosch geregeld bij koude motor.
04 aug 2015 23:43
Ik heb hem wel nodig om het gas te verhogen, toch voor de eerste 5 km, dan niet meer.
Dus zonder die extra gas met gashendel val ik de eerste kruispunten stil.
Na 5 km draait hij perfect, dus toch nodig bij mij
05 aug 2015 8:06
Voor wat het waard is, mijn 911SC uit 1978 heeft zo'n glashendel niet.
05 aug 2015 8:21
Had hem ook bij mijn eerste 911 uit 1976
Gebruikte hem bij koud start, 1 hand rechts en de andere bij de startknop
Werd mij verteld dat dit zo hoorde
11 aug 2015 15:34
Mijn 78 ook niet.
11 aug 2015 16:24
Die hendel is verdwenen vanaf 78 aangezien vanaf dan de koudstart automatisch geregeld wordt door de AAR en de cold start valve.
Voor de werking van CIS, goed naslagwerk hier te vinden:
http://jimsbasementworkshop.com/CIS/pag ... ction.html
11 aug 2015 16:35
Vroeger wilde je met dat hendeltje de carburateurs tijdelijk handmatig bedienen...
Later moest dat met een WUR, luchtweger en brandstofverdeler automatisch gaan...
Ik denk daarom dat dat hendeltje er nog in zat om te overbruggen van carburateurs naar een goed en betrouwbaar K-jetronic systeem...
Edit:
So what can go wrong on with the CIS? Plenty. Although the CIS has a reputation for reliability, it is also known for having a few characteristic problems. Warm and cold start problems are common, as well as backfiring and poor performance at startup. On the early 911s, the CIS didn't even operate properly, until the car was warmed up. A hand throttle was a standard part of the car in order to facilitate easier starting and warm-up. On the later model CIS cars, the addition of the auxiliary air valve eliminated the need for the hand throttle.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.