Toevallig gisteravond mee te maken gehad.... Had de auto met de achterklep open in de garage gezet (beetje afkoelen), maar vergeten de auto te vergrendelen. Het lampje van de motorruimte ging daarmee niet uit en heeft in een paar dagen tijd de accu helemaal leeg getrokken, totdat mijn extra sirene met ingebouwde accu begon te loeien vanwege complete stroomuitval.
Ik kon (omdat ik de auto niet vergrendeld had) gelukkig wel in de auto, maar complete dashboard bleef zwart en de klep (MY2002) ging dus niet meer elektrisch open.... Ondertussen bleek de externe sirene gillen, want mijn signalen met de sleutel in het contactslot komen natuurlijk ook niet door.....
Met hulp van de accu van de tweede auto de kofferbak geopend via de procedure in de zekeringkast. Dat ging foutloos. Heb geprobeerd de auto tot leven te wekken via startkabels, maar er kwam geen leven meer in de accu, ook niet na een kwartiertje stationair draaien met startkabels (terwijl de sirene blijft gillen...)
Uiteindelijk bij de PRAXIS (!) snel voor 120 euro

een andere accu gehaald die qua specs 'in de buurt kwam'

. Toen ik die aansloot kwam alles weer tot leven en was het alarm weer tot rust te brengen.
Wel de radiocode opnieuw invoeren (waar ligt dat $%^&*( kaartje ook al weer

) en de portierruiten even opnieuw ' inleren' wat de bovenste stand is.
Heb de ' oude' Bosch accu van 1,5 jaar oud (165 euro) nu maar aan de druppellader hangen om te kijken of er nog leven in komt.
Al met al erg onhandig, maar beter dan dat dit midden in de nacht was gebeurd....