Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 aug 2015 21:50
Naar aanleiding van de opmerking van Thomas over het gevoelige IMS Lager van enkele 997 GT3 motoren maar even de kat op het spek binden:
Ben reuze benieuwd naar de nodige ervaringen en/of berichten over dit onderwerp...was zelf ook al naar een 997 GT3 aan het kijken..Vandaar.
16 aug 2015 9:26
Wie is Thomas?
16 aug 2015 9:36
zo noemen mijn ouders mij
16 aug 2015 9:46
Ik ook
16 aug 2015 9:51
En wat zei Thomas dan?
16 aug 2015 10:12
Peter schreef:En wat zei Thomas dan?
thomas1665 schreef:wel een feit dat er op spa enkele weken gelden 2!! 997 gt3 blokken ploften. en dat volgens kenners er wel degelijk betrouwbaarheidsverschillen zitten tussen de 996 en 997 gt3.
wie kan ons daar meer over vertellen?
at your service
16 aug 2015 11:23
Die ' kenners' kunnen daar blijkbaar meer over vertellen.
16 aug 2015 11:50
Worden in de gt3s dezelfde moteren als in de turbo's gebruikt? Ik weet dat de mezger motor tot en met de 997mk1 in de turbo is gebruikt. Ik weet niet of dat ook voor de gt3 zo is.
16 aug 2015 12:24
Is in essentie hetzelfde blok (bij de 997 MKII werd de cilinderinhoud verder vergroot tot 3.8 ) dat nog meer toeren draait, tot 8300 voor de 997 MKI en 8500 toeren voor de 997 MKII. Dus ben zelf erg benieuwd of er inderdaad echte betrouwbaarheidsverschillen tussenzitten.
Wel lijkt het mij sowieso geen correcte vergelijking te zijn. De 997 GT3 zie je nog vaak op circuit, maar de 996 GT3 kom ik tegenwoordig reeds minder vaak tegen...
16 aug 2015 13:54
Destijds, toen de 997 GT3 het levenslicht nog niet had gezien, ooit zulke verhalen
gehoord over de 996 GT3 op het circuit?
Zo, nu gaat de vergelijking weer op
16 aug 2015 14:30
Maar was er toen ook dagelijks een track day op bijvoorbeeld Spa en file aan de NS?
16 aug 2015 14:37
Wekelijks. Zeker in Duitsland en ook in de Benelux.
Destijds o.a. de 996 GT3 Mc Gregor Benelux Cupraces......
16 aug 2015 21:26
Defineer plof.....
Volledige motor in puin of gelijmde aansluitingen koelsysteem die spontaan kunnen losschieten wat een Mezger Turbo, GT2/3 motor probleem is...
16 aug 2015 23:35
volgens mij broodje aap verhaal !
al die jaren worden die dingen afgejakkerd op het circuit (jaren niks van gehoord ) en omdat er nu ineens toevallig 2 gevoelige IMS Lager is het weer en plofbak
.
18 aug 2015 17:41
ik heb vandaag even wat info ingewonnnen. er is inderdaad geen bewijs dat de 997 gt3 minder betrouwbaar is dan de 996. er worden wel wat 997's de laatste tijd in de soep gereden, maar zoals de deskundige zei, dat kan natuurlijk aan het poppetje liggen, of aan het feit dat die dingen meer zijn gekieteld dan de 996en en het feit dat er weinig 996en meer op het circuit te vinden zijn dat daardoor de verhouding wat scheef trekt.
het is geen broodje aap verhaal, er gaan er regelmatig stuk, maar waarschijnlijk in de hoogtijdagen van de 996 gt3 gingen er net zoveel 996 gt3's stuk.
de stelling had ik beter eerst even kunnen checken alvorens hem hier te ventileren.
goed nieuws, u kunt allen met gerust hart morgen een 997 GT3 aanschaffen!
18 aug 2015 18:00
Nou Thomas, je wordt bedankt!
Dacht ik eerst: lekker houden die oude meuk...
Nu breng je me toch weer aan het twijfelen..
18 aug 2015 18:06
Als je dan toch die oudjes gaat wisselen kom ik graag shoppen bij je
18 aug 2015 18:19
Altijd welkom Marcel
18 aug 2015 19:36
Ik heb jou jaaaaren geleden al eens uitgenodigd Mike
Staat nog steeds.
18 aug 2015 20:37
thomas1665 schreef:wel een feit dat er op spa enkele weken gelden 2!! 997 gt3 blokken ploften. en dat volgens kenners er wel degelijk betrouwbaarheidsverschillen zitten tussen de 996 en 997 gt3.
wie kan ons daar meer over vertellen?
Voor degene die van statistiek houden: no data - no talk: er staat niet bij hoeveel 996 GT3 blokken er vroegtijdig toe aan een revisie zijn. Misschien wel -tig. Dan valt dat van die 997 GT3 nog wel mee

.
Misschien rijden 996 GT3-rijders wel rustiger/minder hoog in de toeren (omdat hun P ouder is) of
Hoe was de verhouden 996 tov 997?
Is er een relatie met de km-stand?
Enz.
18 aug 2015 21:57
denk dat sommige motoren worden kapot gereden door mis te schakelen.
bij het opschakelen grijpt de toerenbegrenzer in. blijft veilig voor de motor dan
bij terugschakelen kun je hem wel over zijn toeren jagen
of als de toerenbegrenzing later ingrijpt na tuning enz
er zijn diverse redenen waarom een motor kapot kan draaien.
zelfs met goed onderhoud....
25 aug 2015 16:58
Beetje olie op het vuur dan maar . . .
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de 997 GT3 RS
4.0 allemaal, vroeger of later, motorproblemen krijgen
25 aug 2015 17:10
Tja, 125 pk/liter en bijna 9000 toeren... Een blok dat onder intensief gebruik wel wat meer te verduren krijgt dan mijn pa zijn oude onverslijtbare Toyota
25 aug 2015 17:18
Nine-eleven schreef:Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de 997 GT3 RS
4.0 allemaal, vroeger of later, motorproblemen krijgen

Ik hoorde vanmiddag uit betrouwbare bron dat alle motoren van alle auto's allemaal, vroeger of later, motorproblemen krijgen..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.