Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 sep 2015 8:48
Ik ben benieuwd hoe onze forumleden met PDK-bak zonder launchcontrol vanuit stilstand sprintjes trekken met de Porsche en daarmee de fabrieksopgave 0-100kmh benaderen.
Ik ben benieuwd naar jullie techniek!
Gr
C
02 sep 2015 9:18
Techniek?
Bij een automaat?
02 sep 2015 9:47
Bak in D
2 handen aan het stuur
Pedaal in stampen
02 sep 2015 9:53
Cazzo Super Veloce schreef:Techniek?
Bij een automaat?
Hij bedoelt "procedure" ...
02 sep 2015 10:02
Werkt bij een meer 'traditionele' automaat, maar moet volgens mij bij een PDK ook werken?
Linkervoet op de rem, met de rechtervoet het gaspedaal indrukken zodat het toerental iets verhoogd wordt. Daarna rem los en vrijwel tegelijkertijd het gaspedaal vloeren.
Je hoeft dan niet meer je rechtervoet te verplaatsen van de rem naar het gaspedaal (tijdswinst) + het toerental wordt reeds verhoogd.
Lijkt mij echter een flinke belasting voor aandrijflijn en automaat/PDK, dus zodoende heb ik dit nooit gedaan.
02 sep 2015 10:35
zoiets?
02 sep 2015 10:41
Procedure, techniek...
In automaat stand werkt stampen sec niet goed genoeg cq te traag, de bak kiest ook niet automatisch het eerste verzet.
Launchcontrol zoals in het plaatje beschreven heb ik niet, dus ben benieuwd hoe je dan optimaal gebruik kunt maken van de PDK bak/grip/vermogen.
02 sep 2015 11:00
Staat het niet gewoon in het handboekje?
02 sep 2015 11:06
Denk zonder Sport Chrono en de computersturing van launch control dat het ongeveer hetzelfde gaat zoals RichardP beschrijft voor de tiptronics.
1. PSM off en manueel naar 1 schakelen
2. Rem hard intrappen
3. Het opvoeren van revs (hoe hoog geen idee)
4. Bij het loslaten van de rem vol op het gas
onder puntje 3 ben ik sowieso wat terughouden. weet ook niet precies wat de consequenties zijn voor het verschil met PDK en de Tiptronic die een koppelomvormer heeft.
Ook nieuwsgierig naar (veilige) procedures / technieken
Laatst bijgewerkt door
Kheldar op 02 sep 2015 11:30, in totaal 1 keer bewerkt.
02 sep 2015 11:25
Was de vraag niet "zonder lauch control"?
02 sep 2015 12:31
CRB schreef:Ik ben benieuwd hoe onze forumleden met PDK-bak zonder launchcontrol vanuit stilstand sprintjes trekken met de Porsche en daarmee de fabrieksopgave 0-100kmh benaderen.
Gewoon gaspedaal intrappen en handmatig schiften
(in M) of automatisch (in D).
Maar waarom zou je dat willen: launchcontrol is toch veel leuker om te doen
en vaak sneller dan de conservatieve Porsche fabrieksopgave.
Overigens: handen aan het stuur is met launchcontrol bij een 981S niet nodig op een rechte en vlakke weg.
02 sep 2015 12:45
STD schreef:Bak in D
2 handen aan het stuur
Pedaal in stampen
+1 en evt de andere varianten zoals hierboven genoemd
02 sep 2015 12:49
hoe vaak zou je dat kunnen doen voordat je bak naar de klote is?
02 sep 2015 13:31
Bij n Jag?
02 sep 2015 13:51
De X300 serie is betrouwbaarder dan je denkt
Als Jag-rijder doe je zoiets trouwens niet....
02 sep 2015 15:13
Waar gaat dit nou weer over....
Rijden met die dingen. Echt rijden, bedoel ik.
02 sep 2015 15:15
Ook bij een PDK hanteer ik de methode "eerst rollen dan bollen". Ofwel, ik houd de techniek liever heel.
Begrijp ook eigenlijk niet waarom ik van uit stilstand sprintjes moet gaan trekken, maar iedereen denkt daar waarschijnlijk weer anders over.
02 sep 2015 16:59
horn schreef:hoe vaak zou je dat kunnen doen voordat je bak naar de klote is?
hier een test van 50 x achter elkaar
https://youtu.be/A5DRCTW-Q7o
02 sep 2015 17:26
rob964.c4 schreef:horn schreef:hoe vaak zou je dat kunnen doen voordat je bak naar de klote is?
hier een test van 50 x achter elkaar
https://youtu.be/A5DRCTW-Q7o
dat de grijns van oor tot oor na 50 keer nog steeds aanwezig is zegt wel iets.
datwilikookkkkkkkkkkkkk
02 sep 2015 18:55
Dat blijft een gaaf filpmje en zo mooi uitgebalanceerd (kijk naar LC 8 en 9).
Ik hoorde laatst dat bij BMW moet het systeem eerst 5 minuten moet afkoelen. Is dat echt zo?
02 sep 2015 19:00
gaaf hoor! Kende ik niet. Koel.
02 sep 2015 19:14
Briljant om enthousiasme te zien omslaan naar verslaving
02 sep 2015 19:55
Pdk is hufterproof bij de introductie van de 911 met oa Pdk even dagje op het rdw circuit met de nieuwe 911 kunnen stoeien en werd er de Hele dag door met een 911 cabrio met pdk starts met launch control gedaan door een grote groep en dat 5 Dagen Lang elke dealer had een dag circuit Voor Hun klanten bak gaf geen krimp
02 sep 2015 20:13
Briljante techniek. Ik gebruik het eigenlijk alleen als ik passagiers in de auto heb die LC eens willen meemaken
. Stuk voor stuk is men onder de indruk van de acceleratie
.
Bij de aankoop van mijn P heb ik er erg over getwijfeld. Nu wil ik niet meer anders. Het schakelt zo mooi en snel, tussengas bij terugshiften en plofgeluiden uit de sportuitlaat.
Overigens: mij nieuwe DD is handgeschakeld
(dat dan weer wel).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.