Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 sep 2015 19:01
Indien jullie voor een Cayman zouden gaan zouden jullie dan voor een S gaan van 2007/2008 of voor een 2.9 van 2009/2010?
En waarom zouden jullie voor de een of de andere gaan?
Persoonlijk vind ik het interieur mooier van een 2009/2010.
14 sep 2015 19:22
T.a.v. het interieur ben ik het met je eens
Wat betreft de motor heb ik ervaren dat minder ook net wat minder is......
Ik heb een S uit 2009 gehad (987 nieuwe uitvoering) en een 2.7 uit 2013 (981-model) en moet zeggen dat ik blij ben met de 3.4 die ik nu heb (981 GTS
).
Onvergelijkbaar misschien, maar als indicatie voor het belang van de motor toch even genoemd.
14 sep 2015 19:28
Zeker de S, maar als het kan moet je een R zoeken.
14 sep 2015 22:17
Tsja... goede vraag. Heb ik mezelf ook (beetje) afgevraagd. Maar uiteindelijk wilde ik gewoon een S (R was niet beschikbaar/haalbaar) en dan leek de Gen I de beste deal. Als je graag wat modernere electronica wil met bluetooth e.d. kom je bij Gen II uit. Maar een Gen I S is toch wel erg fijn. En vergeet niet goed naar de opties te kijken die je belangrijk vind.
De Gen II heeft overigens ook wat motor aanpassingen die je mogelijk belangrijk vind. Aangezien ik geen track-days e.d. doe vond ik dat niet doorslaggevend en er zijn voor de Gen I aanpassingen mogelijk voor als je wel intensief circuit gebruik gaat doen.
15 sep 2015 12:16
Ik weet niet precies wat het verschil in prijs is, maar ik begrijp dat een mkII S niet haalbaar is? want daar zou ik toch echt voor gaan als het een beetje mogelijk is....
15 sep 2015 12:33
Ik zou altijd voor een S gaan, die is misschien wat gedateerd, maar dat is de nieuwe versie ook over 3 jaar........
Veel wijsheid en
15 sep 2015 12:53
Tijdens het verzamelen van de Tunnelrun Rotterdam, hebben we een tijdje bij deze Cayman 2.7 PDK staan kijken en kwamen tot de conclusie:"Fantastische DD".
Tja de prijs is wel aan de hoge kant.
15 sep 2015 13:18
Tenzij je als een blok voor het nieuwe PCM en eventuele PDK valt voor de oudere S gaan. Je kan dan altijd nog over een paar jaar naar 981 S gaan etc.
15 sep 2015 16:41
t/m 2008 = M96/M97 motor
va 2009 = A91 motor
dan maar een paar peekaatjes minder... tenzij je heel veel garantie krijgt
15 sep 2015 17:27
Is dat prijsverschil echt zo groot? Als het financieel haalbaar is zou ik altijd voor de 987.2 S gaan.
Stuurt sowieso beter dan een 981. Dus die upgrade kun je overslaan.
15 sep 2015 19:16
Jeroen914 schreef:t/m 2008 = M96/M97 motor
va 2009 = A91 motor
dan maar een paar peekaatjes minder... tenzij je heel veel garantie krijgt
de motor in de Cayman S is redelijk bullit proof tenzij je het circuit op gaat. Is de motor met het minste specifiek vermogen ook...
15 sep 2015 20:46
MarkS schreef: [987] Stuurt sowieso beter dan een 981. Dus die upgrade kun je overslaan.
Ervaring mee? Zelf gereden?
15 sep 2015 20:56
Ja, 981 S MT en 981 S PDK en 987.2 S MT
niks spannends overigens, hydraulisch vs elektrisch sturen, maakt de 981 nog geen mindere auto. Vandaar de
Alleen het stuurgevoel is iets minder.
Wel mooi dat je je direct zo aangesproken voelt. Niks van gemerkt in al je Caymans?
15 sep 2015 21:09
Ik zou altijd voor de S gaan, dat is toch echt wat anders dan een 2.9. Vermogen heb je nooit genoeg
15 sep 2015 21:30
Ik zou gewoon lekker doen wat je zelf wilt.
15 sep 2015 21:32
Maar hij weet niet wat ie wil, anders zou ie het niet vragen
15 sep 2015 21:34
mbembe schreef:Maar hij weet niet wat ie wil, anders zou ie het niet vragen
Idd
, maar heel veel wijzer wordt ik ook niet van bovenstaande
Maar het wordt toch langzaam duidelijker. En ja het verschil tussen een 2.9 en 3.4 is behoorlijk.
15 sep 2015 21:46
0,5 (of bedoel je het prijsverschil
).
Ik heb een 981S met PDK en nog geen dag spijt van gehad.
Betalen doet maar 1 keer pijn (en ben je mss zo vergeten) maar daarna heb je er wel elke keer/dag erg veel plezier van (ook bij een 2,9).
15 sep 2015 22:15
MarkS schreef:Wel mooi dat je je direct zo aangesproken voelt. Niks van gemerkt in al je Caymans?
In alle eerlijkheid: nee.
Mijn huidige GTS is wel de strakste, maar de andere waren zeker ook goed (allemaal met PASM, de 981's met torque vectoring, en de huidige ook met dynamische motorsteunen).
Was best leuk even op de kast....goed uitzicht.
15 sep 2015 22:44
Ik vind de 981 veel mooier dan de 987. Motorkeuze komt daarna pas. Je moet ook je Boxster/Cayman mooi vinden en niet alleen vermogen hebben. Hoef je geen Porsche voor te kopen
15 sep 2015 22:50
Porcay schreef:MarkS schreef:Wel mooi dat je je direct zo aangesproken voelt. Niks van gemerkt in al je Caymans?
In alle eerlijkheid: nee.
Mijn huidige GTS is wel de strakste, maar de andere waren zeker ook goed (allemaal met PASM, de 981's met torque vectoring, en de huidige ook met dynamische motorsteunen).
Was best leuk even op de kast....goed uitzicht.
Blijft een ontzettend indrukwekkende wagen, jammer dat je ze toch wat weinig irl tegen komt, hoop tzt ook stap richting Cayman te maken. Lijkt me een perfecte wagen voor een weekendje weg icm af en toe een trackday.
Tegen die tijd nog maar eens kijken of dat dan 987.2 (S of R) of 981 (S of GTS) wordt.
Vind dat ze voor de 981 tweedehands wel behoorlijk geld vragen, 987.2 eigenlijk ook.
16 sep 2015 0:04
dat gaat denk ik nog hard omlaag Mark. zie wat er met 987(s) is gebeurd. die koop je ook met gemak voor sub 30 nu...dat was een paar jaar geleden wel anders
16 sep 2015 0:15
Hoop (en denk ook wel) dat je gelijk krijgt Richard. Denk ook dat de 981 gewoon nog te "jong" is. Volg ook het aanbod van de 987 vanaf 2009 bij Porsche Duitsland en die zitten ook nog behoorlijk hoog. Zeker als je voor een aangeklede uitvoering (LSD, PASM, PDK, sport design stuur, sport chrono, ...) of black edition kijkt, een R hebben we het dan nog helemaal niet over. Als je dan het rekensommetje gaat maken voor de invoer van een 987 (meer uitstoot dus meer BPM) dan kom je niet eens zo ver van een 981 S af. Anyway, heb nog even de tijd en hoop dat het niet allemaal collectors items worden, maar bij de R weet ik dat nog niet zo zeker.
16 sep 2015 7:16
Eens met @Ivo3.6, ook ik vind de 981 mooier, maar als je met een 'overzichtelijk' budget een mooie Cayman wilt kopen dan is een 987 een prima auto. Dan vind ik wel de MK2 qua interieur echt mooier, maar zelfs dan geldt; alle waar naar z'n geld. Zelf heb ik het geluk gehad dat met goede inruil ik steeds een stapje verder kwam, tot het voor mij nu ultieme resultaat (de GT4 is me iets te weinig DD en bovendien krijg ik er geen voor mijn centen
).
Ik heb jaren de markt gevolgd en ben met een gelukje tegen mijn eerste Cayman S aan gelopen. Van de zoektocht heb ik zeer genoten en dat dat wat langer duurde vond en vind ik geen bezwaar (overigens in die tijd een 2.9 op prijs laten staan en daar achteraf heel blij mee).
Kortom: enjoy the - virtual - ride!
Ps ondertussen hoop ik dat de prijzen hoog blijven, want over een paar jaar ga ik weer inruilen
16 sep 2015 13:18
Een vriend van mij heeft onlangs een 981 S uit 2014 gekocht, met zo'n beetje alle leuke opties. ik moet zeggen, ben vreselijk onder de indruk van deze wagen, wat rijdt dat goed! Onze huidige 997 GTS is helemaal een droomwagen, met duidelijk wel meer PK's, maar zie het niet echt zitten om er mee tegen zo'n 981 S op het circuit te moeten rijden, eerlijk gezegd...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.