Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Frankrijk komt met puntensysteem Nederlandse hardrijders

11 okt 2015 11:48

en ik had het al niet zo op Fransen....

Ben benieuwd wat hier van terecht gaat komen :mrgreen:

Frankrijk komt met zwarte lijst en puntenrijbewijs voor Nederlanders.

:flush: :drive:

Re: Frankrijk komt met puntensysteem Nederlandse hardrijders

11 okt 2015 11:52

Het valt me op dat er niet bij staat dat ze ook extra gaan beboeten op auto's die op de middenrijstrook plakken.
Maar als Belg merk ik dat de Fransen hier ook enorm schuldig aan zijn..

11 okt 2015 12:17

Goh, wat een nieuws ... en wat een origineel idee :popcorn:

Onze oosterburen hebben al jaar en dag zo'n administratie lopen - in Flensburg ;)

11 okt 2015 12:42

Ik kom diverse malen per jaar in Frankrijk. De meeste flitspalen staan vooraf aangegeven op een waarschuwingsbord. Als je dan nog geflitst wordt :bang: :bang: .
Tevens: als je geflits wordt kan je nog altijd opgeven dat een ander reed. Ik heb familie in Frankrijk wonen die al heel veel punten kwijt is, maar de laatste jaren al niet meer gereden heeft.

De lasers zijn het meest gevaarlijk (zijn soms zeer slecht zichtbaar), maar hebben als voordeel dat je aangehouden moet worden.
Ik ben ooit aangehouden met 160kmh ipv 130. Boete was €90,00 :cheers: :cheers: :mrgreen: :mrgreen:

Overigens: het aantal ongevallen op de snelwegen valt relatief mee. De N-wegen zijn gevaarlijker.

11 okt 2015 17:04

Ik woon ook in Frankrijk. Ook ik ben al 4 punten kwijt, ( van de twaalf dus) vorig jaar hier meer dan 3200 verkeersdoden geteld! Ze geven over het algemeen inderdaad wel aan dat er een flitser staat. Maar helaas ook laser guns. Dus oppassen geblazen: de boetes komen gewoon op je thuisadres aan. Je kunt gewoon betalen via een in het nederlands opgestelde site.

11 okt 2015 17:27

Mn zoon op de terugweg van vakantie 1km te hard, 45 euro boete.
Valt in de categorie 1 tot 20km te hard. :bang:

11 okt 2015 18:50

Kan mij er eigenlijk niet zo heel druk om maken... En ik rij veel in Frankrijk. Wel erger ik mij daar idd behoorlijk aan de middenbaanrijders. Kom er ook regelmatig met een vouwwagen achter mij en mag daar 130 mee. Franse makelij,dus dat gaat prima. Maarrr, je mag er niet mee in de meest linkerbaan. En dan moet je dus achter de middenbaanrijder blijven hangen met 100-110 :|

11 okt 2015 19:01

Mij een biet, kom d'r bijna nooit :D

11 okt 2015 19:07

Cazzo Super Veloce schreef:Mn zoon op de terugweg van vakantie 1km te hard, 45 euro boete.
Valt in de categorie 1 tot 20km te hard. :bang:

Is in belgie ook al zo.
En het was niet 1 km te hard. Maar 1km boven het maximale incl marge :mrgreen:

11 okt 2015 19:08

Dit jaar ook een boete voor iets van 6 km/u te snel. Tot 20 km/u dezelfde prijs. Dus als ik voortaan iets te hard rij, dan maar gelijk 19 km/u.

11 okt 2015 19:31

Anne 2.7 schreef:Dit jaar ook een boete voor iets van 6 km/u te snel. Tot 20 km/u dezelfde prijs. Dus als ik voortaan iets te hard rij, dan maar gelijk 19 km/u.

:mrgreen: :drive: :thumleft:

11 okt 2015 20:22

Tot 30 km/uur te hard op de Franse autobahn is goed betaalbaar. Cash aftikken van max. 90 euro en weer lekker door karren ...

Inderdaad staan flitsers overduidelijk aangegeven :D

11 okt 2015 22:28

Op de Autoroute is het bij een snelheidsovertreding tussen de 130 en 170kmh altijd €90.

Conclusie: je kan beter aangehouden worden voor het rijden met 169kmh dan 131kmh :mrgreen:
Plaats een reactie