Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 okt 2015 15:05
Een vriendin van mij heeft deze porsche gezien maar zij woont in Zwitserland en kan daarom niet even zelf gaan kijken zij is op zoek naar een 964 Coupe.
Wie kent deze Porsche en weet er wat meer over te vertellen?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... -1989.html
31 okt 2015 15:08
Laatste stempeltje is Visser 9jr terug.
Kan iig een "padkeeper" gebruiken
31 okt 2015 15:55
Ik ben maandag toch in de buurt Peter. Ik ga wel ff kijken. Ik heb daar 2 jaar geleden mijn Spider 4 gekocht tot volle tevredenheid!
31 okt 2015 16:14
Arjan, check ff of het blok is 'ingepakt.
''89 blok. Ik zou vragen of ze um ff op de brug zetten en bodemplaat losmaken. 10min werk.
31 okt 2015 18:18
Over het algemeen lijk het een redelijk strakke wagen. De volgende is mij opgevallen.
Bestuurderskant heeft een klapper gehad volgens mij

Kleurversil tussen kofferklep en spatbord. Zie ook dat de spuiter voor de koplamp aan de bestuurderskant helemaal ontbreek

Isolatiemat is niet meer te redden, niet met een petkieper en ook niet met een padkeeper
de stukje buis die de warmtehuishouding aan de blok koppelen net achter/boven de koelfans is kapot

Tussen 37k en 98k geen beurt gehad. Datums lijk ook niet de kloppen 37K beurt gedaan op 7-1-94 en de 98k beur op 28-9-94, of er is enorm veel mee gereden in '94

De volgende 100k lijk wel goed te gaan en dan stopt het 9 jaar geleden.
Aan de motor te zien zou het kunnen kloppen dat de wagen maar 10K in 9 jaar heeft gelopen. Ik zie veel "Visser" dingetjes nog terug in de motor ruimte. Rode stipjes en tiewrapjes etc.
31 okt 2015 18:29
Toch oogt de auto mooi fris en origineel, vind de kleur erg mooi. Heeft idd wat dingetjes -scherp opgemerkt Johan- maar de prijs lijkt ook alleszins redelijk. Gewoon auto even checken bij Visser en dan akk, weet je het precies.
31 okt 2015 18:37
Zit nu nog even te kijken, maar onderhoudshistorie klopt wel degelijk. Auto heeft in 92 en 93 wel degelijk onderhoud gehad, bij kloppende km standen zo lijkt het.
31 okt 2015 18:42
giulia schreef:Ik ben maandag toch in de buurt Peter. Ik ga wel ff kijken. Ik heb daar 2 jaar geleden mijn Spider 4 gekocht tot volle tevredenheid!
Dank je wel Arjan ben benieuwd naar je verslag.
31 okt 2015 18:45
[quote="Johann"]Over het algemeen lijk het een redelijk strakke wagen. De volgende is mij opgevallen.
Bestuurderskant heeft een klapper gehad volgens mij.
Ik zie ook kleur verschil maar kan ook door lichtval komen maar het ziet er vreemd uit dat gedeelte.
31 okt 2015 19:20
Mijn 964 heef de laatste 7 jaar ook geen grote beurt gehad maar ik heb er ook geen 10k mee gereden. Wel doe ikzelf ieder jaar een olie en filterwissel. Wel tussendoor de remmen aangepakt, ontsteking vervangen en dat soort zaken. Dus een aantal jaren geen motorisch onderhoud hoeft niet altijd een probleem te zijn.
31 okt 2015 20:51
Helemaal mee eens
31 okt 2015 20:55
@Franz, zijn in die 7 jaar de kleppen ook niet gesteld?
31 okt 2015 21:47
Nee, is nog niet nodig geweest. Ik laat het altijd wel checken maar zit ook nog lang niet aan de 20k kilometer.
31 okt 2015 21:56
Sorry, nu lees ik pas dat je in 7 jaar nog geen 10k gereden hebt.
Ik heb in die 7 jaar ruim 45k gereden maar dan moet er echt wel een paar keer kleppen gesteld worden.
Maar weer on topic, zou idd even nakijken waarom lv geen koplampsproeier meer zit en de kleur daar
ook even nakijken zoals Johann al aan geeft.
31 okt 2015 22:32
Volgens mij zit die koplampsproeier er wel linksvoor maar door de lichtinval lastig te zien. Tenminste, ik zie er namelijk wel iets zitten.
31 okt 2015 23:22
Beste Peter,
Ik hoop dat je Zwitserse vriendin wel op de hoogte is van de hindernissen die ze gaat tegenkomen bij de import van een 964 in CH.
-een individuele homologatie keuring (tussen de 6 en 9K chf)
of een ombouw naar een Zwitserse homologatie:
-tussendemper vervangen voor een met het Zwitserse partnr.
-versnellingsbak ombouwen naar een Zwitserse overbrenging, dan wel een CH -bak monteren.
Al met al een prijzig verhaal en dan komt er nog 8% btw overheen bij de import in Zwitserland.
Je kan dan uiteindelijk beter een originele AMAG geleverde 964 in CH kopen.
Gr Spycke
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.