Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 nov 2015 17:25
Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen hoe de zitpositie bevalt in een 944 Coupe?
Ben zelf goed 2 meter en doel hiermee met name op de beschikbare hoofdruimte, stoelverstelling naar achteren op de rails en beenruimte tussen stuur en middentunnel en dashboard.
09 nov 2015 19:17
De zitpositie is voor een sportwagen heel goed te noemen. Ik ben met een vriend van me (lengte 2.07m) heel Europa doorgeweest in 944's en 968's en volgens hem was het een van de beste auto's qua zitpositie. Van de genoemde punten is de middenconsole nog het lastigst. Deze ervaringen zijn gebaseerd op de 944 type II (dus modeljaar '85 of later met het modernere dashboard).
Mocht je een keer willen proberen stuur dan maar een PB
11 nov 2015 2:00
Je hebt wel punt dat als je je stoel lekker naar achteren zet voor je beenlengte, dat het stuur dan te ver van je af staat.
Boven 1m90 is dan een langere stuurnaaf een enorme verbetering voor de zitpositie; ik heb r ook een in mn 911 en die 3 cm dichterbij maakt een enorm verschil. Zoeken op ebay bv.
11 nov 2015 9:27
Dat is inderdaad een goeie tip. En hebben we het hier over een standaard verlengde naaf, of zo'n sportnaaf? Want dan zit je op een ander stuur natuurlijk.
Wat hierin ook voordelig is, is dat je meer ruimte creƫert bij het instappen en voor je benen, als het stuur dichter naar je toe komt.