Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Bericht uit de 2e kamer

22 dec 2015 19:59

Ik heb vandaag een mail naar Barbara Visser (lid 2e kamer VVD) gestuurd en kreeg aan het eind van de middag al een persoonlijk antwoord. Hieronder de mailwisseling.

Van: *******
Verzonden: dinsdag 22 december 2015 15:46
Aan: Visser, B.
Onderwerp: Mijn Porsche 911

Hallo Barbara,

Ik heb Jarenlang gespaard om eindelijk mijn droomwens in vervulling te laten gaan, ik heb een Porsche 911 uit 1984 gekocht. Maar de vreugde is van korte duur……… Ik vind de wirwar van milieuregels tenenkrommend. In Utrecht mag ik bijvoorbeeld wél met de auto de milieuzone in maar in Rotterdam op 1 januari a.s. weer niet !!

In Duitsland is het wat dat betreft allemaal een stuk beter (en landelijk) geregeld. Ook al moeten ze daar toegeven dat de maatregel niet voor schonere lucht heeft gezorgd. Dus waarom die oldtimer bezitters (een fractie van het hele wagenpark en daarvan rijden de meesten niet meer dan 1000 km per jaar) blijven pesten met onzinnige regels?

Met vriendelijke groet,
Harald ***

Onderwerp: RE: Mijn Porsche 911
Datum: Tue, 22 Dec 2015 17:41:17 +0000
Van: Visser, B.
Aan: ****

Geachte heer ***,

Dank voor uw mail. Ik herken uw frustratie en dat is ook de reden dat ik de minister via een motie heb opgedragen om hier een einde aan te maken. Deze motie is aangenomen en de Minister zal binnenkort moeten reageren hoe ze deze opdracht gaat uitvoeren. Wat dat voor u betekent op korte termijn kan ik nog niet vertellen. Ik hoop dat u in ieder geval nog van uw Porsche kunt genieten.

Met vriendelijke groet,
Barbara Visser

Re: Bericht uit de 2e kamer

22 dec 2015 20:17

Goed bezig Harald!!!! :thumleft:

22 dec 2015 20:28

:thumleft:

:drive: :drive: :drive:

22 dec 2015 20:29

Mooi. Nou komt het goed. :lol:

22 dec 2015 21:02

Was het vorige week niet al in het nieuws dat de minister van verkeer de milieu zones in steden onzinnig vind?

Het is aan de steden zelf, kon ze toch weinig aan doen, of is er ondertussen al iets veranderd?

Laten we het hopen.

22 dec 2015 21:31

Mooi bericht , maar zou er niet teveel van verwachten.... :?

22 dec 2015 21:32

In een verenigd Europa mag elke gemeente zijn eigen beleid hieromtrent bepalen. Alsof ze een verschil kunnen maken. Ik ben regelmatig in landen rond de evenaar....1 schoolbus stoot daar in 1 minuut meer rotzooi uit dan mijn V8 op LPG in een jaar. Toch mag ik over 2 weken Rotterdam niet meer in.

22 dec 2015 21:47

Nou Harald, ben je nu weer helemaal tevreden met de VVD?
Maakt voor jouw auto niks uit hoor, vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor ouder dan 25 jaar is onder VVD-bewind afgeschaft en je mag heus vanaf 01-01-2016 met jouw Porsche van 1984 Rotterdam niet in.
Maar, Rabarbara doet het prima! :ass:

22 dec 2015 21:54

Wat suggereer je? Ben namelijk helemaal niet van de VVD

Maar andere partijen doen er helemaal niets aan en Barbara heeft tenminste een motie ingediend (die is aangenomen)

22 dec 2015 22:22

Goed genuanceerde opmerking van die nicolo, PVV stemmer zeker.

22 dec 2015 22:25

Wel lef om een 2e kamerlid met haar voornaam aan te spreken. Ik had mevrouw visser gezegd.

Maar goed, gezien het antwoord is het resultaat er niet minder om.

22 dec 2015 23:18

Die motie was 5 dagen eerder (17-12) al door mevrouw (Barbara) Visser ingediend en aangenomen.
Goed om er nog even een mailtje achteraan te sturen. :mrgreen:

23 dec 2015 0:07

Ff een mailtje erachteraan sturen dat d oldtimerregeling ook weer naar 25 of uiterlijk 30 jaar gaat want we zijn toch 1 europa he :mrgreen:

23 dec 2015 0:12

Ik vind het een goed initiatief; laat wat van je horen, dat motiveert politici. Bij niets doen weet je zeker dat er niets verandert.

23 dec 2015 0:34

Wat is het "initiatief" en wat de "verandering" hier dan precies?

Ik had mw Visser misschien nog wel een complimentje gemaakt voor het indienen van de motie.
Het antwoord was nu ook wel redelijk voorspelbaar.
Ik denk dat ik ook wel weet waarom er diezelfde middag nog een reply kwam. :wink:

23 dec 2015 0:37

Ik vind het wel mooi wat Harald heeft gedaan :thumleft: En dat de reactie voorspelbaar is: soit. Zo zou ik nog wel eens een e-mail naar Rutte willen sturen, die wordt alleen iets langer :mrgreen: En een antwoord verwacht ik overigens in dat geval niet.

23 dec 2015 0:45

ver boven de 200 schreef:Ik vind het een goed initiatief; laat wat van je horen, dat motiveert politici. Bij niets doen weet je zeker dat er niets verandert.

Nee, nu wordt alles anders, hahahaha.
Ik ben een Rotterdammer die de komende 11 jaar met zijn 911'je niet meer zijn eigen stad in kan.
Gelukkig hebben we nog helden als Harald en Rabarbara die alles aankaarten en oplossen! :mrgreen:

23 dec 2015 0:47

Nederlanders accepteren alles zo'n beetje blind tegenwoordig. Beter iets dan niets laten horen.

23 dec 2015 0:49

Welnee, als je tegen die politici aanlult dan gaan ze nog denken dat ze serieus worden genomen.
Dat wil je toch niet op je geweten hebben!?
Het eerstvolgende dat ze denken is dat ze weer een paar stemmen hebben binnengehaald... 8)
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 23 dec 2015 0:50, in totaal 1 keer bewerkt.

23 dec 2015 0:50

Heb je ook wel weer een punt inderdaad :mrgreen:

23 dec 2015 1:05

Even tussendoor, jullie geloven toch niet werkelijk dat deze dame eigenhandig dat mailtje getypt en verstuurd heeft toch?

23 dec 2015 1:14

Heeft iemand van hier vanavond toevallig ook een mailtje naar de eerste kamer gestuurd?

http://nu.nl/politiek/4187458/eerste-kamer-akkoord-met-belastingplan.html

23 dec 2015 8:24

Ik zou het niet durven zeggen.... :mrgreen: :mrgreen:

23 dec 2015 10:05

ik had begrepen dat het sowieso al onder de loep zou worden genomen en zelfs zo goed als zeker teruggedraaid.

mss beter voor VVD en consorten om kolencentrale te sluiten? levert meer op dan dit soort kulregels

23 dec 2015 10:33

Nicolò schreef:
ver boven de 200 schreef:Ik vind het een goed initiatief; laat wat van je horen, dat motiveert politici. Bij niets doen weet je zeker dat er niets verandert.

Nee, nu wordt alles anders, hahahaha.
Ik ben een Rotterdammer die de komende 11 jaar met zijn 911'je niet meer zijn eigen stad in kan.
Gelukkig hebben we nog helden als Harald en Rabarbara die alles aankaarten en oplossen! :mrgreen:

Hey Piccolo*

En wat doe jij zoal om politici (en mensen die initiatief nemen) te motiveren?

* betekend "kleine fluit" Leuke naamspeling toch?
Plaats een reactie