Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 jan 2016 3:10
Ik heb er hier nog niks over gelezen maar het valt me op dat het aanbod van 997.2 kleiner is dan het was 1 a2 jaar geleden en dat de prijzen ook gelijk of hoger zijn?!
Geen gt3 te vinden, maar n paar GTS, enkele turbos?
Ik heb begin 2014 een 997.2 S pdk met 35 k op teller, unfallfrei, full options in dui gekocht voor 60k ex import kosten.... Dat lijkt nu bijna niet meer te vinden
In nl lijkt dit 'effect' minder...
Gaan de 997.2 nu al stijgen? Ik had verwacht dat ze eerst tot 35-40 zouden zakken?
14 jan 2016 8:14
Kun je best eens gelijk in hebben.
14 jan 2016 9:14
Er zijn anders genoeg 997's verkocht maar ik denk dat het er meer aan ligt dat de meesten gewoon even blijven doorrijden met hun Porsche. Zou namelijk niet weten waarom ze zouden gaan stijgen. Het is namelijk nog net geen massa-product.
14 jan 2016 10:44
Het is een opvallend fenomeen. Als ik naar een verklaring zou moeten zoeken kom ik op het volgende.
Er komen steeds meer Porsche liefhebbers die allemaal zien dat je (soms) tegen relatief weinig afschrijven een leuke sportauto kan rijden.
En ondanks dat er veel 997's gebouwd zijn, is de vraag hoger dan het aantal dat gebouwd is wat de prijs verklaard en het kleine aanbod.
Daarbij komen we uit de crisis en wordt er weer geld uitgegeven.
Het 996 model is altijd wat minder in smaak geweest, daarom gaat die potentiele Porsche 996 koper gelijk voor de 997?
14 jan 2016 11:11
991 is te groot en te lomp.
Waarom overstappen van een 997 naar een 991.
(targa uitgezonderd...)
14 jan 2016 11:12
best aannemelijk idd. Het spreekt een beetje de algemene opninie tegen dat de 997 de 996 achterna gaat qua afschrijving.
14 jan 2016 13:45
al ergens anders ook gepost maar het valt mij op dat ook de Cayman in prijs is gestegen tov 1-2 jaar geleden.
Het lijkt er dus op dat Porsche in zijn algemeniteit in waarde stijgt. Het geldt natuurlijk ook voor de 996 4S en iedereen weet hoe het met de prijs van de oudjes vergaat op dit moment. Misschien omdat de oudere modellen stijgen in prijs worden de andere modellen daar in meegetrokken?
14 jan 2016 15:54
mbembe schreef:al ergens anders ook gepost maar het valt mij op dat ook de Cayman in prijs is gestegen tov 1-2 jaar geleden.
Het lijkt er dus op dat Porsche in zijn algemeniteit in waarde stijgt. Het geldt natuurlijk ook voor de 996 4S en iedereen weet hoe het met de prijs van de oudjes vergaat op dit moment. Misschien omdat de oudere modellen stijgen in prijs worden de andere modellen daar in meegetrokken?
Ook de 996 C2 handbak die erg netjes is met lage km stand ga je nu al meer voor betalen dan 2 jaar geleden.
14 jan 2016 16:05
Shit slecht nieuws voor mijn 997 C2 GTS. Wanneer gaan die beurzen nu eens echt crashen en slaat de deflatie eens echt toe. Dan kunnen we weer eens wat leuke modelletjes goedkoop oppikken.
14 jan 2016 22:14
mbembe schreef:al ergens anders ook gepost maar het valt mij op dat ook de Cayman in prijs is gestegen tov 1-2 jaar geleden.
Het lijkt er dus op dat Porsche in zijn algemeniteit in waarde stijgt. Het geldt natuurlijk ook voor de 996 4S en iedereen weet hoe het met de prijs van de oudjes vergaat op dit moment. Misschien omdat de oudere modellen stijgen in prijs worden de andere modellen daar in meegetrokken?
Veel speciale auto's schrijven weinig af of stijgen in waarde. Porsche voorop, maar ook bij andere merken (BMW M bijv.) zie je het. Ik denk omdat de crisis voorbij is en de spaarrente erg laag staat, dan zoeken mensen andere manieren.
14 jan 2016 23:18
Ik hoor en lees vaker dat de crisis voorbij is. Waar is dat op gebaseerd?
.
15 jan 2016 0:00
Economische groei, kijk een keer het journaal of lees een krant. Of zoek op wat economische crisis betekent. Als je dat na de periode 2008 - 2016 nog niet weet
15 jan 2016 1:49
klein probleempje: De afgelopen 8 jaar is de economische groei 10% geweest maar alle schulden bij elkaar zijn met 50% gestegen. Gelukkig verzekeren de centrale bankiers ons "Debt doesn't matter".
15 jan 2016 8:16
mbembe schreef:Economische groei, kijk een keer het journaal of lees een krant.
Dus economische groei is gebaseerd op wat er in de krant staat?
Ik ben gewoon nieuwsgierig waar men groei of krimp op baseert. Maar jij weet dat dus ook niet.
.
15 jan 2016 16:32
Eric schreef:Ik hoor en lees vaker dat de crisis voorbij is. Waar is dat op gebaseerd?
Nergens op, ik ben geen econoom. En ook economen zijn het vaak met elkaar oneens als het om de crisis gaat, dus in hoeverre je daar waarde aan moet hechten...
Daarom baseer ik het maar op wat ik in de media hoor en om mij heen zie en hoor (zoals huizen die minder lang te koop staan, drukker op de wegen, meer vraag naar personeel etc.).
15 jan 2016 17:48
Eric schreef:mbembe schreef:Economische groei, kijk een keer het journaal of lees een krant.
Dus economische groei is gebaseerd op wat er in de krant staat?
nee dan lees je het niet goed of heb ik het niet goed opgeschreven. In de krant staat wat er verstaan wordt onder economische groei vandaar mijn verwijzing naar de krant of het journaal
Men spreekt van een economische crisis wanneer de conjunctuur verandert van een hoog- in een laagconjunctuur. De verschijnselen zijn:
het overtreffen van de vraag door het aanbod
het inzakken van het vertrouwen in de economische capaciteiten
vrees voor een recessie.
De gevolgen van een economische crisis kunnen in elk geval ernstig genoemd worden. Bij een economische crisis functioneert de economie niet meer naar behoren en komt er meestal niet dan pas na een lange periode van aanpassing die veel ellende oplevert, waarbij het aanbod zakt tot op het peil waarop het aan de vraag voldoet. Als de kennis ontbreekt om de oorzaken van de economische crisis bloot te leggen en aldus adequaat in te grijpen, komt de economie in een neerwaartse spiraal terechtnog iets concreter:
De Amerikaanse bankencrisis had vergaande gevolgen. Door de crisis kwam ook het bedrijfsleven in de problemen. Bedrijven konden veel moeilijker geld lenen en het vertrouwen in de economie daalde. Wat begon als een kredietcrisis ontwikkelde zich tot een brede economische crisis en leidde tot een Europese recessie. Ook de Europese burger ondervond op de lange termijn de negatieve gevolgen van de crisis door een toename van bezuinigingen en een stijging van de werkeloosheiden/of:
De overgang van een "normale" economische gang van zaken naar een economische recessie gebeurt via een economische crisis. Een economische crisis is een plotse verslechtering van de economische toestand van een land of van meerdere landen. Bedrijven gaan failliet, werknemers verliezen hun baan en de algemene koopkracht wordt minder: het zijn typische symptomen van een economische crisis. Ook de toekomstperspectieven worden minder goed. Soms gaat de economische crisis gepaard met een crash van de aandelenbeurs, zoals bijvoorbeeld in het najaar van 2008.ik zeg overigens niet dat ik het eens ben met deze definities, maar das een heel ander verhaal
15 jan 2016 20:56
Eric schreef:mbembe schreef:Economische groei, kijk een keer het journaal of lees een krant.
Dus economische groei is gebaseerd op wat er in de krant staat?
Ik ben gewoon nieuwsgierig waar men groei of krimp op baseert. Maar jij weet dat dus ook niet.
.

goede Eric
16 jan 2016 21:26
Economen gaan uit van het principe, van na 7 magere jaren komen 7 vette jaren.
Dus reken maar uit vanaf 2008.
16 jan 2016 21:39
De verklaring is in mijn optiek simpel en hield ik voor mij om niet iedereen op het idee te brengen

De 997 serie 2 is de eerste 911 sinds 1998 ( intro 996) die van de gewone serie een bullitproof motor heeft, daarnaast startte op het moment van de introductie de crisis, waardoor er vast minder zijn verkocht dan de jaren er voor. Deze twee zaken zorgen voor een relatieve zeldzaamheid.
De motor van mijn 996 is dit jaar vervangen, dus ik koop de komende jaren echt niets anders. Maar er staan er op dit moment 2 van de 997.2 te koop voor rond de 60 en dat is volgens mij een zeer goede aanbieding. Enige minpunt voor mij is dat ze vrijwel altijd een PDK bak hebben.
16 jan 2016 22:12
ver boven de 200 schreef: Enige minpunt voor mij is dat ze vrijwel altijd een PDK bak hebben.
Enige pluspunt voor mij is dat ze vrijwel altijd een PDK bak hebben.
Dat je een luchtkoeler met handbak wil kan ik wel begrijpen maar een 997.2 met PDK is echt geweldig, daar wil ik geen handbak in!
16 jan 2016 23:28
@'ver boven de 200' Ik weet dat het even slikken is als je graag schakelt, maar heb je wel eens zelf gereden in een PDK-wagen? Het is echt briljant, het rijdt fantastisch. Ook al ben je een 'purist' je kan echt wel eens voor de bijl gaan
17 jan 2016 0:56
Ik heb er twee keer een dag in gereden ( Carrera 4S Cabrio en Panamera (alhoewel is dat een PDK??) t is. Ik ben het wel eens met de stelling, dat de beste Automatische bak, toch echt de PDK is! Maar dat zou ik wel willen voor de daily driver, maar ik vind het schakelen gewoon leuk in een sportwagen!
17 jan 2016 9:29
Automaat rijden is voor gehandicapten en bejaarden

...........was mijn mening..........

.maar rij nu een PDK, is echt niet te vergelijken met een tip/automaat.
Neemt niet weg dat ik wel het schalelen mis met mijn rechterhand
Over de waardestijging, het kan ook best te maken hebben met de "nieuwe" weg die Porsche inslaat, minder cilinders icm turbo's
Mijn model Boxster (Mj2013) is de laatste die met 6-cilinder is gemaakt, dus wellicht wordt die ooit nog eens wat waard
17 jan 2016 11:56
Ja gewoon houden die flat six. Zou idd nog wel eens iets waard kunnen worden, zo niet dan heb je tenminste nog altijd een superauto
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.