27 jan 2016 21:06
28 jan 2016 6:21
28 jan 2016 9:35
29 jan 2016 23:15
30 jan 2016 9:44
30 jan 2016 10:29
GR schreef: Maar ik dacht dat deze pompen bij elke beurt vervangen werden.
30 jan 2016 13:44
caelin schreef:Als daily driver in NL zou ik voor de non-turbo gaan. Turbo is nutteloos...gelukkig woon ik vrij dicht bij de grens![]()
Het DFI blok in de 4s blijkt ook vrij zwakke cylinder wanden te hebben en kan dus voor problemen zorgen al is het heel erg zeldzaam tot nu toe. Iets wat wel wat vaker voorkomt bij eerdere mkII modellen is een falende brandstof pomp maar dat kost je niet de wereld.
TAV de turbo dus ook een totaal andere motor in de MKII vs de MK1 Mezger. Overigens ook zo'n 20-25% minder brandstof verbruik...dat dan weer wel, én PDK
Van MKII turbo's heb ik tot nu toe twee verhalen gelezen over motoren met problemen, verder nog niet.
In jou geval zou ik een mooie carrera 4(s) zoeken, MKII. Eventueel een GTS omdat daar alle goede opties al op zitten en je eventueel van die mooie centerlocks erop hebt!
30 jan 2016 14:54
30 jan 2016 15:07
30 jan 2016 15:09
30 jan 2016 15:59
steef schreef:Persoonlijk zou ik voor de 997 Turbo mk1 handbak gaan, maar zie er maar eens 1 te vinden!
30 jan 2016 16:38
30 jan 2016 17:31
MarkS schreef:Daarbij heeft Caelin natuurlijk gelijk, hij kan het tenslotte ook weten uit eigen ervaring, in dagelijks "gebruik" heb je weinig aan het extra vermogen van een turbo tov een Carrera. Zeker in NL.
En gelukkig woon ik ook maar 10min van de grens ...
30 jan 2016 17:41
30 jan 2016 17:53
30 jan 2016 18:09
30 jan 2016 18:13
30 jan 2016 18:18
30 jan 2016 18:28
steef schreef:Wereld van verschil? Ten opzichte van wat? En is dat 'gebakje' te koop?
30 jan 2016 22:32
thatonealex schreef:
Even de ECU laten remappen en je zit bij de 997.1 zo richting de 600 peekaa en 700Nm.
30 jan 2016 22:54
30 jan 2016 23:05
30 jan 2016 23:08
30 jan 2016 23:22
Jaco schreef:thatonealex schreef:
Even de ECU laten remappen en je zit bij de 997.1 zo richting de 600 peekaa en 700Nm.
Waar laat je dat doen?
Turbo als dd is heel goed mogelijk, met gedoseerde rijstijl is 1 op 9 a 1 op 10 goed mogelijk. Onderhoudskosten zullen hoger zijn, maar als ik me goed ingelezen heb is zeker bij de mk1 het blok redelijk bullitproof waardoor er niet teveel gekke problemen buiten het normale onderhoud zouden moeten voorkomen.....![]()
31 jan 2016 11:15